Gå til innhold

Spill oppsett - Ca 12k.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den duger rimelig bra, klokker som regel meeeget bra - særlig på Intelkort. Min Q6600 G0 har jeg klokket ræva av på fire hovedkort, på Asus P5N-E SLI (Nforce 650i) klarte den 2.7ghz, Asus Striker Extreme (680i) ikke stabil på default, MSI P35 NEO2 3.2ghz og Gigabyte X38-DQ6 3.6ghz dette er med samme minne/kjøling på alle. Den klarer 4ghz på vann med X38´en

Lenke til kommentar

Du kan sikkert kjøpe deg ett 750i kort og bli fornøyd, men det er store muligheter for trøbbel også, dessuten ville jeg ikke vurdert 750i da denne bare kjører 2 pcie X8, noe som vil begynne å bremse de råeste skjermkortene på markedet en del.

780i er eneste reelle Nforce alternativ i dag.

Lenke til kommentar

Det der er et helt kurrant 780i-kort ja.

Vil så absolutt tro at TT Big Typhoon passer inn i det kabinettet ja. Den fikk i hvertfall plass i mitt Lian Li PC-A10B som er beryktet for dårlig plass rundt CPU-sokkelen.

Edit: Sørg for at du får VX-utgaven. Den har montert viftestyring og er dessuten lettere å feste enn den gamle utgaven.

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

Hehe, hva skjedde med budsjettet? :p Ville vurdert om du reelt har et behov for Core2Quad. Du sier at du vil bruke PC-en mest til spilling og da har klokkehastigheten på CPUen mer å si for ytelsen enn antallet kjerner. Det er også svært få programmer som utnytter alle kjernene i en Quad. Du kan spare en del penger på feks å velge en Core2Duo E8400 istedet, og du vil allikevel få høyere ytelse i de aller fleste spill. Hvis du absolutt skal ha Quad ville jeg nok gått for en av Q9***-prosessorene. Disse er produsert på 45nm (i motseting til

64nm på Q6600) noe som gjør at de er en smule mindre hissigere på varmeproduksjon og effektforbruk enn Q6600. Litt dyrere enn Q6600 fordet, men har et par andre spareforslag:

Var det mitt oppsett ville jeg droppet Seagate Cheetah-disken og heller gått for to Samsung T166 500GB i et RAID0-oppsett. Gir ca samme ytelsen og koster (og bråker) mindre.

Mener jeg har sagt det før, men hva med å droppe lydkortet i første omgang og se om ikke det integrerte holder?

Lenke til kommentar
Det er også svært få programmer som utnytter alle kjernene i en Quad. Du kan spare en del penger på feks å velge en Core2Duo E8400 istedet, og du vil allikevel få høyere ytelse i de aller fleste spill. Hvis du absolutt skal ha Quad ville jeg nok gått for en av Q9***-prosessorene.

Dette stemmer ikke helt da, det er ganske mange programmer og det begynner å bli en del spill som er optimisert for flere kjerner - og flere vil det bli kan en vel trygt anta.

Men - hvis trådstarter ikke skal overklokke så vil E8400 være et bedre valg pr i dag, skal han overklokke vil jeg helt klart si gå for en quad!

Q9xxx serien er forøvrig ikke i salg enda - takket være AMD og deres talentløse Phenom.... :-(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...