lolvik Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Hva skal du med XP64 forresten? Styr unna det, skal du ha XP så gå for vanlig 32bits, skal du ha 64bit så er det Vista som er tingen. Var vel for å få utnyttet all rammen ? Og at jeg ikke liker vista Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Da vil du slite litt, XP64 er dessverre langt i fra problemfritt, dessuten er fremtiden heller usikker, da det ikke er det OS´et Microsoft satser mest på for å si det litt forsiktig. Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Hm. Er vell kanskje bare å gå for Vista da : ) Når jeg leser denne testen. Kommer GTX ut bedre enn GTS OC. Dette vil vell mildt sakt endres med 2 stk ? I SLI. EDIT; Er det denne vistaen jeg "må" kjøpe ? Endret 13. februar 2008 av krattlusker Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Tja, i de fleste andre tester er 8800GTS 512 raskere enn GTX, så jeg vet ikke helt ;-) Hvorfor skal du ha Vista Ultimate? Gå for Home Premium hvis du trenger MS mediasenter eller Vista Business ellers. Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Blir vell business da o: Så der? Og, ja, jeg tok engelsk med vilje : ) Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Jepp, den er riktig - og Norsk OS rører ikke jeg heller. Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Åh? Hvorfor ikke det ? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Fordi jeg har vært med så lenge at jeg har opplevd at norske oversettelser har betydd flere bugs, men det viktigste - jeg vil gjerne ha oppdateringer som f.eks Vista SP1 uten å måtte vente votter og vinter på dem. Endret 13. februar 2008 av PerUlv2 Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Ah, ja. Jeg synest for min del bare det er enklere med engelsk. Mye ord og utrykk jeg syns er enklere på engelsk enn norsk. Brukbart? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Bortsett fra hovedkortet så ;-) Du kan jo spørre deg hvorfor f.eks Abit, Gigabyte og Foxconn ikke vil røre Nforce 780i med et møkkagreip engang - Abit og Gigabyte prøvde seg med 680i og lærte av det. Og med tanke på at Foxconn produserer de fleste XFX/EVGA 680/780i kort så er det litt merkelig at Foxconn ikke kommer med ett Nforce kort selv? Gigabye annonserte ett 780i kort før jul, men det har forsvunnet fra Gigabyte sine sider. MSI og Asus som er de eneste frittstående produsenter av Nforce kort er forpliktet til å lage Nforce kort m/SLI da de er storprodusenter av Nvidia skjermkort. Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Hmm. Du sier noe der. Har du ett forslag til anna kort da ? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Ikke hvis du skal ha mulighet for SLI, da er du pukka nødt til å ha ett Nforce - og da er 780i "best" Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Vist jeg skal ha crossfire istede da. Må ikke jeg ut med både mere i selve kortene, + amd ? Eller støtter intel også crossfire ?.. eller noe sånt ? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 AMD nei!!!! Intel P35 og X38 støtter Crossfire - pr. dags dato er Intel X38 det beste entusiast chipset som finnes, ikke særlig stor uenighet om det. Ati 3870 er litt billigere enn 8800GT og 3870X2 omtrent som 8800GTS/GTX Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Når du sier at du ikke er noen storklokker, men at du gjerne vil game, så vil jeg anta at et SLI system basert på nVidia 750 SLI vil passe deg glimrende. Du kan selvfølgelig gå for et multi-GPU kort som HD3870X2, men dette kortet er stort og ytelsen kan variere fra spill til spill avhengig av hvor godt de støtter Crossfire. Jeg vil si at et 8800GTS 512MB helt klart hadde vært mitt førstevalg. Antec P182 er trangt for de som har 8800GTX og Ultra ja, men 8800GTS er kortere enn disse så det burde ikke by på problemer. Den øverste HDD-holderen kan dessuten fjernes hvis den skulle komme i veien. Og den viften som folk sier at kommer i veien ville jeg uansett flyttet til fronten av kabinettet. Det er der den som regel sitter på andre kabinett. At det er trangt rundt sokkelen på HK er dessverre et problem på mange kabinett, men du får nok fint plass til en Zalman-kjøler der allikevel. Et godt tips er å montere ting som CPU, RAM og CPU-kjøler før du monterer HK i kabinettet. Hehe, det med språk på OS tror jeg du kan velge helt ut fra din egen preferanse - der er det nok mye smak og behag. Men jeg ville nok gått for XP 32-bit hvis jeg var deg, og heller ventet på Windows7. Vista blir nok dessverre en flopp. Med RAM-prisene nå ville jeg proppet 4GB i maskinen selvom du ikke får utnyttet det hele. Du får tross alt 1,5GB mer allikevel, noe du vil merke. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Hvorfor ikke ett stk 8800GTS 512 eller ett stk 9800GX2 (når det dukker opp om ei lita stund) i ett X38 kort? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Eller et rimelig P35 kort, det er fremdeles lysår bedre enn de dyreste Nforcekort. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Hadde fyren ytret et stort ønske om å über-klokke eller beskrevet seg selv som entusiast, så hadde jeg vært totalt enig, men siden det er ren spillytelse og moderat klokking han er ute etter, så er det (dessverre) et SLI-system det som gir best ytelse pr idag (og jeg mener 2 x GTS 512MB er det beste alternativet). 9800GX2 har jeg liten tro på for å være ærlig. Blir nok dyrt og varmt. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Joda, men å anbefale ett hovedkort han med størst sannsynlighet får problemer med er jeg skeptisk til. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Har det vært så mange problemer med 750-kortene da? Det der var nemlig litt nytt for min del. Trodde det var 680i som var den store satan, hehe. Skulle tro HW.no ikke ville anbefale et problemkort i sitt oppsett? Men hvis du har rett så bøyer jeg meg i støvet. I såfall ville jeg gått for X38 paret med 2 x HD3870. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå