Hugo_Hardnuts Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Så er nok en av HDDene delt opp i to partisjoner. En grei ting å gjøre dersom du feks vil reinstallere operativsystemet uten å samtidig slette alle filene på samme disken OSet ligger på. Maskinen ser to eller flere disker selvom det fysisk kun er én disk. Da jeg skulle flytte over musikk-HDDen fra gamle til nye maskina til brodern nappet jeg rett og slett bare ut en disk, startet maskina og så hvilken som manglet. Det fungerte fint, men jeg vet ikke hvor smart det er. Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Hei ! Vil bare informere om at jeg har nå bygd maskina. Alene, på enn kveld. Den funker faktisk også Også må jeg også si at thermalrigh cpu kjølinga, passer ikke på mitt X48 hovedkort. Så kjører boxed køling intill videre. Takk for all hjelp, jeg er evig takknemelig. <3 Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Skurene går rettogslett ikke inn. Det er ikke nok plass på grunn av de rørene som går over hovedkortet. De stikker for langt ut under CPUen Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) Hva slags hovedkort hadde du igjen? Hvis det er Gigabyte X48 så passer den, har X38 selv med akkurat samme kjøling.. (HADDE var det...) Har du fjernet plata under hovedkortet da? Endret 2. april 2008 av PerUlv2 Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Det sitter kjøleribbe under cpusokkel på undersiden av hovedkortet (hvis du har X48-DQ6), denne må fjernes, det står i manualen til hovedkortet hvordan du gjør det. Crazy Cool kalles det. Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Har GA-X48-DQ6. Satan da -_- Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Hmmm... TRUE kjøleren har ei plate som skal sitte under hovedkortet - du må lese litt bruksanvisninger her mann Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Jeg hadde ikke sett i den buksanvisningen o; Jaaaja. Da var det av med hovedkortet da ^^ Fant det forresten nå : ) Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Følg manualen, så går det bra ;-) Husk å rengjøre cpu og kontaktflaten på TRUE´en før montering, ha så på pasta - ikke for mye! Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Alt er nå pakka sammen : ) Nå funker den !!! nå må jeg bare vente på dvden så kan jeg instalere vista å kose meg. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Oki, husk å oppdatere bios også når du har fått sving på maskina. Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 ... Hvooooordan gjør jeg det ? : / Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) Når du har fått installert Vista og alt er stabilt og IKKE overklokket, last ned/legg inn Gigabyte @bios og kjør den, kryss av update from internet (tror jeg det var, er på jobb, så jeg får ikke sjekket) Endret 2. april 2008 av PerUlv2 Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 hvordan legger jeg det inn på bios da egentlig ? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Programmet gjør det for deg (@bios) Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 3. april 2008 Forfatter Del Skrevet 3. april 2008 Har fått ordna alt nå. Men, har eeett lite problem. Maskina ser ikke ut til å finne seagate 500gb hardisken min : // Lenke til kommentar
ProZac Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Er det en sata disk, så kan det hende at du ikke har fått med driverne.. sjekk disketter og cd'r som fulgte med hk. pleier å følge med sata drivere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå