PerUlv2 Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Linkene dine til ram (regner jeg med) funker ikke, hvor mye plass Vista tar har jeg ikke tenkt over, men i alle fall en god del mer enn XP, relativt uinterresant med mindre du har ørsmå disker, jeg lager omtrent 2-3 ganger så stor partisjon til Vista enn jeg gjør til XP installasjoner. Og 3870X2 fungerer som ett 3870 der Crossfire ikke fungerer ja. Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 26. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2008 (endret) Er ~80gb nok for vista da eller ? Hm. K, for kom til å tenke på oppgraderings muligheter. I og med at 3879 ikke er på lager ennå. Så jeg begynte å e på ett 3870X2, så satt å vurderte det. Men det jeg sitter å tenker på er følgende. (Bah, ser ut som jeg bringer opp wow igjen ) Spill som ikke støttet crossfire (derav wow) vil ikke bli umulig å spille eller noe i den duren vist crossfire ikke støttes ? Det bare ganske enkelt ikke funker da ? Endret 26. mars 2008 av Rattpjusker Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Hvorfor i all verden skulle wow ha behov for å støtte Crossfire? Tror neppe ett stk 3870 blir bremsekloss der :!: Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Noen som vet hvor mye plass vista tar ? Engelsk buisiness. tja min win ultimate er på 8.4gig! ferdig instalert så noe rundt der ca Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 26. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2008 (endret) Noen som vet hvor mye plass vista tar ? Engelsk buisiness. tja min win ultimate er på 8.4gig! ferdig instalert så noe rundt der ca Da holder 74gb ? Har nemlig en Wester Digital Raport på vei, på 74 gb : ) Endret 26. mars 2008 av Rattpjusker Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2008 Alle deler er bestilt. Og prosessoren ankom byen her idag, mens resten er på vei. Jeg satt å så på bilde av hovedkortet. Og jeg la merke til at det er sånn.. "luke" for prosessoren. Dette viste jeg forsåvidt fra før av. Men det fikk meg til å spørre meg selv. Hvor er det goopen egentlig skal være ? Oppå "luka" eller rett på prosessoren ? Oppå luka gir jo mest mening da. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Oppå prosessoren, luka er åpen så IHS (plata som sitter på toppen av prosessoren) stikker igjennom. Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2008 Sier litt hvor mye jeg vet :X Takker : ) Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Ikke ta dette ille opp, men jeg aner at du er ganske uerfaren, så jeg håper du har muligheter til å få litt kyndig hjelp under bygging/oppsett og tweaking? Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2008 Jeg har mulighet til å få hjelp hvis det skulle trenges vist det var det du lurte på. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Ja det kan være greit, for det er ikke akkurat ei nybegynnermaskin du bygger - så det er greit å ha litt hjelp tilgjenglig. Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2008 Tja. Vi får satse på at det går bra i guess. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Kan gi deg noen tips. Aldri ta direkte på konnektorer/kontakter på f.eks minnebrikker, skjermkort osv. Hvis ikke kabinettet ditt har spacere ferdig satt i (som hovedkortet skal skrus fast i - for at ikke hovedkortet skal ligge an mot kabinettbunn=kortslutning), så må du passe på å sette i disse, og pass på at de stemmer med hull i hovedkortet, du aner ikke hvor vanlig og DYR denne feilen er. Mister du skruer eller lignende så vær sikker på at de ikke ligger igjen i maskina, det er fort gjort å ødelegge mye der også. Forsikre deg om at ingenting ligger igjen etter montering før du prøver å starte. Prosessoren skal settes rett ned - ikke vinklet - ned i sokkel - du ser på de små sporene i siden på den og i sokkel hvilken retning, ha på goop (se gjerne f.eks på Arctic Silver sine sider), og lukk "lokket" over cpu. Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2008 Takker for alt av tips PerUlv Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2008 Jeg er uerfaren, og egentlig helt ny på dette. Men jeg tror det blir å gå bare bra. Jeg bli å ta det rolig, være sikker på hva jeg gjør før jeg trår til å faktisk gjør det. Og om jeg virkelig skulle trenge det, så kan jeg alltids skaffe hjelp. Delene er nå på vei i hus. Og jeg vil bare takke alle som har hjulpet til. Derav spessielt Hugo_Hardnuts og PerUlv2. Takk Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Bare hyggelig. Ser PerUlv har vært svært behjelpelig her, men kan gi et par tips ut fra egen erfaring også:¨ Ikke bruk for mye goop. Prøv deg frem med en liten mengde først (mye mindre enn du antagelig tror), sett kjøleren på uten å montere den fast, og ta den deretter av igjen for å se hvordan goopen har fordelt seg og om du trenger mer. Goopen skal bare fylle ut ujevnheter i kontaktflatene mellom CPU og kjøler, og det beste er faktisk så mye direkte kontakt mellom disse som mulig. Det er også en god idé å montere RAM og CPU m kjøler på hovekortet før dette monteres i kabinettet. Det blir ofte plundrete å skulle gjøre dette nede i kabinettet. Ellers ligger det en del gode guider ute på nettet. Mener faktisk å ha sett et par videoguider på youtube. Men ellers er det ganske idiotsikkert hvor de forskjellige delene skal og sånn, og manualen til hovedkortet forklarer mye veldig godt. Her lønner det seg å la ens maskuline side bite i gresset og faktisk lese instruksjonsboka før man begynner Lenke til kommentar
Krom-stag Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Jeg husker første gang jeg monterte hovedkort at jeg stressa litt med tilboblingene Power Reset osv Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Ja det kan skje, når det gjelder montering og tlkobling av hovedkort er det ikke flaut å se i manualen Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 29. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2008 Nei, ta det med ro. Jeg skal lese manualen godt ^^ Nå begynner ting å komme her. Har fått alt fa netshop. ram, os, 1 harddisk, skjerm(den var latterlig nice.),5 papst vifter, psu, og cpu kjøling : ) Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 29. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2008 (endret) Noen som kan forklare hva det er som har skjedd her ? Jeg ligger med hodet inni den gammle maskina mi. Og hvis jeg ser på min data maskin. Så har jeg 3 hardisker. C,D, og E. Men når jeg ser inni maskina, så finner jeg bare 2 ? EDIT; While you're at it. Hvordan finner jeg ut hva som er hva av hardiskene ? Skulle nemlig ha den ene. SIden den ene er kun musikk på. Endret 29. mars 2008 av Rattpjusker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå