lolvik Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 (endret) Jeg har sett på og vurdert ny pc. Jeg har satt sammen dette oppsettet. Hva synest dere om dette ? Maskina skal i hovedsak brukes til spilling. Jeg har valgt å være litt fremtidsrettet når jeg fant meg deler. Så den holder enn stund hvertfall. Kom gjerne med innspill. Endret 11. februar 2008 av krattlusker Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 (endret) synes oppsettet ditt e veldig bra og fremtidsrettet, men............hehe. det kommer alltid et men... eneste eg vil cicke på e valg av kabinett. det va kjedelig og triste greier ville satset på en av disse to: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=326306 denne har eg sjøl og e kanonfornøyd http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=330958 de koster litt mer ,men de tar seg mye bedre ut. et par 120mm vifter med blå led i så blir det ganske så stili (hvis du liker sånt i hele tatt då selvfølgelig) velger du sølv-utgaven av dette kabinettet e det montert et rack i siden der man kan plassere 4 stk 120 mm vifter. det følger ikke med til den sorte selv om det e samme pris. det skal og nevnes at kabinettet e ikkje "tett" .gitter på begge sider, under og foran. de er åpne Endret 10. februar 2008 av gjeewaytee Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 synes oppsettet ditt e veldig bra og fremtidsrettet, men............hehe. det kommer alltid et men... eneste eg vil cicke på e valg av kabinett. det va kjedelig og triste greier ville satset på en av disse to: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=326306 denne har eg sjøl og e kanonfornøyd http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=330958 de koster litt mer ,men de tar seg mye bedre ut. et par 120mm vifter med blå led i så blir det ganske så stili (hvis du liker sånt i hele tatt då selvfølgelig) velger du sølv-utgaven av dette kabinettet e det montert et rack i siden der man kan plassere 4 stk 120 mm vifter. det følger ikke med til den sorte selv om det e samme pris. det skal og nevnes at kabinettet e ikkje "tett" .gitter på begge sider, under og foran. de er åpne Hm. Altså.. Trenger jeg ærlig talt 4x vifter i kabinettet ? >_> Jeg har ingen store planer om å klokke så o; Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 (endret) Dette blir kanskje litt off-topic. Men hvordan er det med drivere for vista 64 bit om dagene ? EDIT; Med dette kabinettet. Er det bare meg, eller passer ikke denne dvd brenneren I kabinettet ? Endret 10. februar 2008 av krattlusker Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 hehe. skjønner poenget ditt ang vifter og at du ikkje har planer om å klokke, men det sier de alle og så plutselig.....sånn va det hverfall med meg. så lenge det funket tenkte eg, men når eg begynte med klokking og såg tildels store forbedringer så va det gjort hehe hvorfor skulle den ikkje passe. skjønte ikkje heilt kor du ville med den..... Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 drivere til 64-bit kommer litt etter litt. e faktisk ikkje så gale. så du trenger ikkje tvile på den avgjørelsen etter min mening. kanskje endel små-programmer som du e vant til å bruke som ikkje vil virke og gamle spill 64-bit e definitvt fremtiden så eg hadde slått til der Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Gå for et 8800 GTS 512 istedet for GTX - raskere og billigere. Og hvis du ikke har tenkt å kjøre SLI så gjør du deg en stor tjeneste med å velge ett annet hovedkort. Lenke til kommentar
zorenso Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Oppsettet ser veldig bra ut. Du kan jo spare penger ved å velge et hovedkort uten SLI støtte ettersom du ikke bestiller to skjermkort nå, men det kan jo hende at du tenker litt fremover i den forbindelse. Egne erfaringer med SLI er at det må jeg bare ha, men har aldri brukt det Har et forslag til kabinett. Har bygd i det før og følte meg bortskjemt med plass og funksjkoner: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=330004 Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 Jeg blir nok å kjøre på med ett til skjermkort om enn stund. Må bare tenke litt lønning her ^^ Er det sånn at ett SLI hovedkort kjører dårligere vist man ikke bruker SLI'en eller ? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) Det er ofte mye tull med Nforce baserte hovedkort (som du må ha for å kjøre SLI), de tar kvelden altfor ofte, kompatiblitetsproblemer er vanlig, trøblete bios og ikke minst en enorm varmeutvikling - spesielt ved overklokking. Om de er noe værre med ett eller to skjermkort i er vel tvilsomt. Endret 11. februar 2008 av PerUlv2 Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 Har du noen bedre forslag da ? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Hvis du ikke skal kjøre SLI finnes det lassevis av hovedkort som er bedre enn Nforcekort i prisklasser fra 600-2000kr, spørs hvor mye penger du skal legge i hovedkort. Abit sine P35 kort er meget bra, det samme er Asus, Gigabyte og MSI sine, litt dyrere er X38 baserte kort - spiller ingen rolle hvilket - alle er meget bra. Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 Jeg har planer om å kjøre SLI senere, men akkurat nå takler ikke budsjettet det;( Derfor det er gådd for SLI hovedkort. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Ellers så er ikke Gigabyte X38 DQ6 å forakte heller: https://prisguiden.no/product.php?productId=79844 Bra med funksjonalitet, drivere for 64Bits vista/XP.. Dette er i hvertfall mitt neste HK denne eller neste mnd Frank Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Kan bare bekrefte at Gigabyte X38-DQ6 er bra - har det selv, alle X38 kort er bra, men de støtter ikke SLI, og han skal ha mulighet for det og da må han pent slite med et Nforce kort. Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 Må ikke du tolke meg feil her med vilje. Det er ikke sakt at jeg må ha SLI. Er trossalt enn grunn til at jeg tyr til å gå hit å spørre om hjelp : ) Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Hvid du ikke må ha SLI så er det greit, velg ett Intel P35 eller X38 kort, bygg maskina og smil. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Ang. kabinett så sier jeg meg temmelig uenig med de andre innleggene her. Med mindre du trenger plass til mer enn 3 HDD'er så er Lian Li kabinettet glimrende. Byggekvaliteten er superb og det er god kjøling. Sitter en 120mm vifte i front, en bak, en i siden og PSUen suger luft inn fra toppen (monteres altså opp-ned). Dessuten slipper du glorete neonlys. Stilrent og pent. Er ellers enig med folk her om at GTS 512MB er et bedre valg enn GTX og at et Intel-basert hovedkort er å foretrekke fremfor nVidia dersom du ikke er nødt til å ha SLI. Du kan også vurdere X38-kort (feks Gigabyte DQ6, eller Asus p5e) og 2 stk HD3870 i Crossfire. Da får du bedre ytelse enn ett GTS 512MB (men koster seff noen hundrelapper mer). Til gaming vil jeg anbefale XP som OS. Kjører selv dual-boot med Vista og XP nå pga problemer med en del spill i Vista (samt dårligere ytelse). Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 Ser ut til at jeg bare får revurdere hele lista o: Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) Har du sett på gameroppsettet til hardware.no? Hvis du skal ha SLI er det et knallbra oppsett. Bare bytt ut kabinettet med noe bedre, feks det du allerede har i ditt oppsett. Antec P182 er også veldig bra og har plass til det meste. Edit: Her har du en link: https://prisguiden.no/vis_handlevog...?waggon_id=2738 Med mindre du er kresen på lyd så holder som regel lydkortet som er integrert på hovedkortet. Endret 11. februar 2008 av Hugo_Hardnuts Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå