Gå til innhold

Tips til bygging av media "server"


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal kjøpe en pc som skal så som en slags media server. dvs den skal stå skjult, og ha en tv tuner koblet til og ta opp tv programmer. Ideen er å bruke Extendere for å se på innholdet på forskjellige tv'r og pc'r rundt i huset.

 

Kravet er at den skal håndtere hdtv og det vil, i følge mediasenter produsenten (Sage tv) si at den må ha følgende:

For HDTV Playback: 3Ghz processor or higher or a slower processor in combination with a video card utilizing DXVA support and using a decoder which supports DXVA

 

 

Utsende på maskinene er mindre viktig, men den bør ha firewire porter (min 2), Blue ray spiller og dvd brenner? et par disker og 2 GB ram.

 

Noen som føler seg kapapel til å sy sammen komponenter slik som jeg kan bestille.

Vill selvfølgelig ikke beteale mer en nødvendig.

 

PS Har tenkt å kjøpe Digital Everywhere FloppyDTV-S2, Internal, Firewire, DVB-S2 (HD-ready) som tv kort med CA modul (Conax) fra komplett, så ta gjerne dette med i oppsettet.

 

Setter pris på all hjelp da jeg ikke er dreven på å sy sammen ting som funker bra sammen.

 

mvh

 

anders

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det blir lurere å investere i en filserver (som blir billig) så satse på avspillermaskiner som har Blu-ray drev og kraftig hardware til å spille av hd-materiale. Er lite poeng med kraftig prosessor på server når man uansett bare skal streame video.

 

Sjekk ut HTPC-delen av forumet, der er det mye svar å hente.

Endret av texaco
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...