Torsteinen Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 skrudde på maskina etter at jeg kom hjem fra skolen, gikk tilfeldigvis inn i norton firewallen min i stad og sjekket, da fikk jeg denne opp: maskina var AV da... how!?? ble btw hacket via en trojansk hest mens jeg skrev dette... btw... gidder noen å nuke han til helv**** ?? Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 skrudde på maskina etter at jeg kom hjem fra skolen, gikk tilfeldigvis inn i norton firewallen min i stad og sjekket, da fikk jeg denne opp: maskina var AV da... how!?? Feil i den fantastiske brannmuren du har? ble btw hacket via en trojansk hest mens jeg skrev dette... btw... gidder noen å nuke han til helv**** ?? Det er en grunn til at folk får trojanere på maskinen. I 99% av tilfellene skyldes det inkompetanse/uvitenhet, og det får du nesten skylde på degselv for. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Sikkert Windows update eller no som sjekker etter oppdateringer hehehe Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2003 men herregud, man behøver da ikke være inkompetent for å få hest, men allikavel; kan vel ikke bli hacket når strømmen er av... så er dere mener programmet melder fra selv om det ikke har skjed noe? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Enten det, eller så er det ei melding fra noe som skjedde like før du slo av maskinen. Sannsynligvis bare en standard portscan. Hackere bruker ofte andres maskiner som mellomlagring eller "bounce", slik at ikke deres egen IP er lett å finne. Noe i den duren hvertfall. Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Kjørte /dns på den IP'en gjennom IRC, og fikk følgende: [15:03:43] * Looking up 24.207.209.95 - [15:03:43] * Resolved 24.207.209.95 to SP1-24.207.209.95.charter-stl.com www.charter-stl.com fører visst til en internett-leverandør i St. Louis Hva med å sende dem en e-mail (www.charter.com)? Vet ikke om de kommer til å bry seg, men 8) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå