toazty Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 (endret) jeg har 2 harddisker og 1 dvd rom , 1 ide kabel, som støtter 2 komponenter hvis jeg skal få start på PC-en , så kan jeg bare ha en enhet tilkobblet , setter jeg begge HDD'ene til ide kabelen, så finner PC-en ingen enhet, hvis jeg setter en HDD og dvd rom, så finner den heller ingen, så her kan jeg rett og slett bare kjøre 1 ting, jeg har jo selvsagt klart å få brukt 2 på en gang før, nå så kan jeg ikke det... noen som kan hjelpe meg? HK : asus p5b delux wifi føler meg litt lurt, det er faktisk bare 1 ide kabel inngang på HK'et.. men dvd-rom'en bruker jeg aldri allikevell ... men hadde vært greit å fått til begge HDD'ene Endret 10. februar 2008 av toazty Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Du må flytte på en jumper. Den ene skal stå til Master, den andre til Slave. Eventuellt kan du ha begge på CS. Hvis du bare kobler de på står begge til Master, og det kan ikke fungere. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 takk for svaret... hadde ingen jumpere i... hehe.. tok ut den jeg hadde i dvd-rom og satte den ene på slave... funka bra -... takktakk Lenke til kommentar
Tvelus Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Jeg har nå 2 harddisker på mitt HK på en IDE kabel. Kan jeg sette inn en 3 harddisk? Lenke til kommentar
covah Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Nei, du kan bare ha 2 enheter per kabel. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) Jeg har nå 2 harddisker på mitt HK på en IDE kabel. Kan jeg sette inn en 3 harddisk? Ja, men då å du bruke ein anna IDE-kabel. Om du har ein som går til DVD-Rom eller CD-Rom kan du kople deg på den. Du har normalt to IDE-portar på eit hovudkort, kvar av dei kan koplast til to einingar. Skulle du kome i ein situasjon der det er fullt finnes det PCI-kort med IDE-portar som gjev deg fleire. Har du eit hovudkort med S-ATA-portar kan du kjøpe S-ATA-harddisk. Eg har hatt nokre problem med IDE-kablar og Master/Slave opp gjennom åra, fant til slutt ut at det enklaste var å bruke CS. Ikkje alltid det fungerte, sjølv om alle jumpere var plassert riktig. Endret 1. mars 2008 av Zeph Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå