Gå til innhold

kan bare ha 1 enhet på IDE kabelen

Anbefalte innlegg

jeg har 2 harddisker og 1 dvd rom ,

1 ide kabel, som støtter 2 komponenter

hvis jeg skal få start på PC-en , så kan jeg bare ha en enhet tilkobblet , setter jeg begge HDD'ene til ide kabelen, så finner PC-en ingen enhet, hvis jeg setter en HDD og dvd rom, så finner den heller ingen, så her kan jeg rett og slett bare kjøre 1 ting, jeg har jo selvsagt klart å få brukt 2 på en gang før, nå så kan jeg ikke det...

noen som kan hjelpe meg?

HK : asus p5b delux wifi

føler meg litt lurt, det er faktisk bare 1 ide kabel inngang på HK'et.. :p

men dvd-rom'en bruker jeg aldri allikevell ... men hadde vært greit å fått til begge HDD'ene

Endret av toazty
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Jeg har nå 2 harddisker på mitt HK på en IDE kabel. Kan jeg sette inn en 3 harddisk?

Ja, men då å du bruke ein anna IDE-kabel. Om du har ein som går til DVD-Rom eller CD-Rom kan du kople deg på den. Du har normalt to IDE-portar på eit hovudkort, kvar av dei kan koplast til to einingar. Skulle du kome i ein situasjon der det er fullt finnes det PCI-kort med IDE-portar som gjev deg fleire. Har du eit hovudkort med S-ATA-portar kan du kjøpe S-ATA-harddisk.

Eg har hatt nokre problem med IDE-kablar og Master/Slave opp gjennom åra, fant til slutt ut at det enklaste var å bruke CS. Ikkje alltid det fungerte, sjølv om alle jumpere var plassert riktig.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...