valentino Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Det har jeg vanskelig å tro på om du ikke har en kilde på det. Spesielt siden det står på varenummeret jeg linket til i forrige innlegg: TO 501 (AVG.PÅ SNUS)ALLE (AVGIFT FRA ALLE LAND) 0,68 G Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Jeg har en fyr som kjenner en fyr som så kjenner en fyr. Han fyren kan smugle det inn. Blir ikke billig! Håper det er av litt stor kvantum. - PM Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Det har jeg vanskelig å tro på om du ikke har en kilde på det. Spesielt siden det står på varenummeret jeg linket til i forrige innlegg:TO 501 (AVG.PÅ SNUS)ALLE (AVGIFT FRA ALLE LAND) 0,68 G Eneste "kilden" jeg har er båden over til sverige. Der var det kun lov til å kjøpe en kartong sigaretter, men hele ti tårn snus(5bokser tilsvarer ca. en kartong snus, altså lov med 95bokser mer enn tobakksgrensen) inn til sverige. Om det kun er inn til Sverige det går som forbruk og ikke inn til Norge vet jeg riktignok ikke noe om, men regner da med det er samme greia. Aner ikke om det er noen skikkelige kilder i denne linken, men det er ihverfall flere sider eller personer på nettet som er "enig" med meg. Jeg er en jævla link, klikk meg og les. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Det veier ikke så tungt at det er mange som skriver om sine ønskedrømmer på nettet. Jeg kan referere til min andre link i den første posten "2008tobakk.pdf". Stortingets vedtak om avgift på tobakkvarer§ 1. Fra 1. januar 2008 skal det i henhold til lov 19. mai 1933 nr. 11 om særavgifter betales avgift til statskassen etter følgende satser av: e) Snus: kr 0,68 pr. gram av pakningens nettovekt. Litt senere i samme dokument kan en lese dette: (6) Som snus regnes finmalt tobakk og all annen bearbeidet tobakk, med eller uten tilsetninger, som er bestemt for nytelse uten røyking, når varen ikke er å anse som skråtobakk etter femte ledd. Alt som fortolles inn til landet på tarifferes etter tollvesenets gjeldende tolltariff. I denne tariffen er skilles det på vareslag og bruksområde. Det er dessverre ikke noen sekkepost som heter forbruksvare. Ser uansett ut som tollvesenet legger til grunn at all snus med innhold av nikotin og/eller tobakk er tobakksvare og avgiftspliktig ihht. satsen i tolltariffen. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Rart det skal være så stor forskjell på Norge og Sverige på akkurat dette da. At det kun er et halvt tårn som er lov inn til landet vet jeg, men jeg ville tro det skulle gå fint å få et halvt tårn inn via post uten problemer. Lenke til kommentar
frentix Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Jeg vet det er forskjellige regler når man reiser selv og når man får tilsendt slik. Kvoten på 250g tobakk gjelder bare når man har vært borte i 24timer. Repuls3d: Fikk den rett i posten ja. Lenke til kommentar
AlltidRett Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Ikke hør på paragrafrytteren. Enhver snuser med respekt for seg selv vet at det er lov å bringe med seg 250 gram snus inn i Norge. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Tror du tar feil der. Lenke til kommentar
AlltidRett Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Tja, er kanskje litt annerledes når det gjelder å få varene via post. Men uansett havner ikke pakken din innom tollen viss ikke verdien overskrider 200 kroner. Sett at pakken din havner på gardermoen(noe som er ganske sannsynlig,med mindre du bor nært oslo) da må jo faktisk de som jobber på postavdelingen på sas cargo gå og snoke og snike på den spesifikke pakken for å finne ut om det er for mye snus inni der. Og det skal jeg love deg at de ikke gjør Har jobba der tidligere,nemlig. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Ikke hør på paragrafrytteren. Enhver snuser med respekt for seg selv vet at det er lov å bringe med seg 250 gram snus inn i Norge. Ja, det er lov å bringe med seg 250 gram tobakksvarer når du fysisk har vært i utlandet. Dette har jeg da allerede skrevet på første side. Edit2: Kan vel legge til at overstående gjelder ved import gjennom posten. Dersom du har varene med deg som reisegods etter å ha vært i utlandet er det avgiftsfri kvote, samt litt andre satser på forenklet tollbehandling av overskytende.(...) Innenfor verdigrensen på NOK 6000/3000 kan du ta med følgende varer toll- og avgiftsfritt: Tobakksvarer 200 sigaretter eller 250 gram andre tobakksvarer For vanlig import er det andre regler som gjelder som jeg gjentatte ganger har sagt. Det handler forresten ikke om å være paragrafrytter. Jeg har ikke sagt noe på at folk har vært heldig å fått snusen sin avgiftsfritt gjennom posten, jeg bare viser reglene så folk vet hva de "i værste fall" kan vente. Til den neste posten din kan jeg nevne at den som sitter å tollbehandler varen hos posten vanligvis ikke har behov for å snoke i pakken. Varetype, bruttovekt, nettovekt, avsender, mottaker mm. er vanligvis registrert på et datasystem, eller det følger en faktura med til speditøren. Nå har jeg jobbet svært lite med private sendinger, men når jeg har fortoller bedriftspakker fra posten, fedex, dhl, mm. i min tidligere deltidsjobb fikk jeg alltid faktura og nødvendig info fra transportøren for å registrere kollien på TVINN. At noen har vært heldig å fått ting avgiftsfritt er nok fordi varetypen/verdien er registrert feil, eller speditøren gidder ikke bruke noe tid på så lav verdi selv om han etter reglene skulle gjort det. Lenke til kommentar
olabilen Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Jeg bestilte i går 10 bokser snus fra sverige, som de sender i 5 og 5, med en dags mellomrom. Har hørt om mange rundt om her jeg bor som måtte betale 50 kr ekstra for pakken sin, som da var fortollingsfortjeneste (dvs, 100 kr på meg, om begge pakkene blir dratt inn). Er det slik at alle, i prinsippet, MÅ betale disse ekstra kronene? Så man er ergo heldig om man slipper? Eller...? I tillegg, om de blir stoppet, tar det laang tid før jeg får snusen min .. :-/ Lenke til kommentar
frentix Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Jeg skvatt litt til da jeg fikk brev fra tollvesenet rett etter jeg hadde fått pakken... men det var bare veiavgifta til bilen Ikke at det er noe a juble for heller da Lenke til kommentar
reppysølv Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 Jeg skvatt litt til da jeg fikk brev fra tollvesenet rett etter jeg hadde fått pakken... men det var bare veiavgifta til bilen Ikke at det er noe a juble for heller da haha xD Samme her. Jeg er bare 15 da så jeg prøver å holde det skjult for foreldrene mine Også kommer det brev fra tollvesne. Ble dritredd da Men så var det bare årsavgift for bilene våre. Jævli typisk at det kommer når jeg venter på snusn ;P Lenke til kommentar
reppysølv Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 Faen! Fikk brev fra posten\tollen på fredag:S Trenger utrolig hjelp! Lager en ny tråd i morgen om det! Lenke til kommentar
frentix Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Hvis den blir stoppet så kan du bare unnlate å betale gebyr så blir den sendt i retur , du trenger ikke betale det. Men den 100-lappen eller noe som du betalte er tapt. Lenke til kommentar
reppysølv Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Hvis den blir stoppet så kan du bare unnlate å betale gebyr så blir den sendt i retur , du trenger ikke betale det. Men den 100-lappen eller noe som du betalte er tapt. ok hviste ikke om jeg skulle orke å betale begyr. Siden jeg ikke er over 18 osv.. måtte i så fall sende inn fødselsnummeret og navnet mitt. Lenke til kommentar
SuperSkunk Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Jeg tenkte på å kjøpe 30 thunder-snus. for 21 svenske kroner stykke. Løs, altså. Også leste jeg på avgifter, og der sto det at det nå er 68 kroner per 100 gram. så da regnet jeg ut til at 654 sek blir 548,31. Også la jeg til 68 kroner per hundrene gram, og det ble 1466,31 uten frakt. Vet ikke om du betaler frakt på Swedich Snus. Men iallefall. Er dette riktig? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Hjelp til å unngå tollverket er det dessverre ikke ønskelig på forumet. Som kjent er det da smugling og er høyst straffverdig. En kjøp/ salg annonse er blitt slettet fra tråden. Slik har man bruktmarked.no for. MVH KVTL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg