Gå til innhold

Hvordan bestille snus over nett uten å bli tatt av tollen?

reppysølv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke sikkert han tenker på å bryte loven da..For å gi deg et slags svar, så kan du bestille inntil 250 gram snus uten å måtte betale toll på det. Altså 5 bokser med løssnus eller 10 bokser porsjon. Hver gang du bestiller snus på denne måten sparer du noen hundrelapper. Bli jo penger av det etterhvert :)

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg peiling på hvor mye snus koster, eller for så vidt om det er tillatt å innføre gjennom post, men sett at det er det må du betale moms (og muligens toll) dersom vareverdien i forsendelsen overstiger kr 200 etter tollvesenets kurser

Lenke til kommentar
Nå har ikke jeg peiling på hvor mye snus koster, eller for så vidt om det er tillatt å innføre gjennom post, men sett at det er det må du betale moms (og muligens toll) dersom vareverdien i forsendelsen overstiger kr 200 etter tollvesenets kurser

Når det gjelder snus kan man som jeg sa bestille inntil 250 gram uten å betale noe ekstra for det. Det finner man enkelt ut av ved å søke på google eller gå inn på en nettside som selger svensk snus :)

Lenke til kommentar

Når det gjelder snus kan man som jeg sa bestille inntil 250 gram uten å betale noe ekstra for det. Det finner man enkelt ut av ved å søke på google eller gå inn på en nettside som selger svensk snus :)

Ok. Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Ok, nå skal jeg bestille 5 porsjonsbokser. Blir under 200 kr og under 250 gram. De sendes i ett brev som jeg har forstått det. Må bare ha en bekreftelse fra dere:P Blir jeg ikke å få noe ekstra kostnader enn frakt? Eller kommer d masse gebyr på det fra tollen osv..?

Endret av Repuls3d
Lenke til kommentar

Hvordan får dere til å importere snus avgiftsfritt?

Det står klart og tydelig i Forskrift (Nr. 12) om beregning av merverdiavgift ved innførsel av varer , §5(2) at 200 kronersgrensen ikke gjelder alkoholholdig drikk eller tobakkvarer, samt sigarettpapir.

Dersom man ser i tolltariffen på varenummer 24.03.9990 som omhandler snus kan en se hva gjeldene toll og avgiftssatser er. For enkelhets skyld kan jeg skrive de her:

MVA 25% av varens tollverdi (Verdi + toll + frakt)

0,68 NOK pr. Gram av pakkens nettovekt.

I tillegg må du regne med et fortollingsgebyr hos den transportøren du bruker.

Her finner dere et rundskriv om tobakk og avgifter rundt det.

2008tobakk.pdf

Kan ikke finne noe restriksjoner mot privatimport av tobakk men jeg har ikke søkt så mye etter det.

Edit: rettet opp formateringsfeil

Edit2: Kan vel legge til at overstående gjelder ved import gjennom posten. Dersom du har varene med deg som reisegods etter å ha vært i utlandet er det avgiftsfri kvote, samt litt andre satser på forenklet tollbehandling av overskytende. For snus kan vi lese følgende her:

Regler for fritak fra toll og avgifter (kvote)

Hvis du har vært ute av Norge i minst 24 timer, kan du ta med deg varer til en samlet verdi av NOK 6000 toll- og avgiftsfritt.

Hvis du har vært ute av Norge mindre enn 24 timer, kan du, én gang i løpet av 24 timer, ta med varer til en samlet verdi på inntil NOK 3000 toll- og avgiftsfritt. Du kan ikke ta med deg alkohol eller tobakksvarer, med mindre du kan dokumentere at varene er kjøpt avgiftsbelagt (ikke tax-free) i et EØS-land.

Innenfor verdigrensen på NOK 6000/3000 kan du ta med følgende varer toll- og avgiftsfritt:

Tobakksvarer

200 sigaretter eller 250 gram andre tobakksvarer, og

200 blad sigarettpapir.

For å innføre tobakksvarer må du være over 18 år.

I tillegg kan du ta med deg Snus og skråtobakk, Inntil

500 gram og betale avgifter på 70 kr pr 100 gram

Endret av valentino
Lenke til kommentar
Takk for oppklaringen. Uansett , så fikk jeg pakken min idag uten noe krav om moms og avgifter. Det går vel kanskje litt fort i svingene i sorteringen , så de har sikkert ikke lagt merke til at det stod "snus" på tolldeklamasjonen.

Hvor lang tid tok det fra bestilling til du hadde pakken under leppa forresten? Har bare bestilt snus fra amerika så langt, og det tok 2 uker :/

Lenke til kommentar

Ah,det gikk jo fort. Nei, jeg likte bedre den amerikanske snusen enn den svenske faktisk. Den var litt annerledes da, gikk ikke an å forme, men smaken var veldig god og man kunne ha den på plass så lenge man ville. Men man må spytte en del da,renner litt :p

Forresten rant det ikke så mye om man hadde den under overleppa, men man "skal" jo ha amerikansk snus i underleppa. Noe som faktisk går helt fint.

Endret av AlltidRett
Lenke til kommentar

Fikk du snusen i postkassa eller på post kontoret? Btw; Hvis du bruker dollar som valuta i stedet for SEK så blir det myyyye billigere. Har ikke betalt enda men skal dra i banken og sende penger i morgen. Har ikke kort så det vil ta 4-5 dager ekstra. Er ikke 18 -.-

Endret av Repuls3d
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...