Snusi Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2008 (endret) Har aldri tatt handtlene i incline før jeg har tatt benk, så vet ikke helt hva jeg klarer, men du har rett i at jeg var bra sliten... Et annet spørsmål: Hvis jeg skal trene meg opp til f.eks 15RM, hvordan blir det i forhold til 1RM? F.eks i benk... Endret 18. februar 2008 av Snusi Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2008 Rygg/biceps Chins (rekord: 11) 4 rep for oppvarming Til max: 5kg: 6 rep 10kg: 2 rep 0kg: 6 rep Herre, denne øvelsen tar så sinnsykt på! Negative chins (hopper opp, 3-4 sekunder på nedturen): 2x5 reps Måtte nesten legge meg ned etter denne... Rygghev: 10 15kg: 15 20kg: 15 Stående roing med stang: stang 2x8x45kg 10x40kg Pulldown smal grep på stangen: 10x45kg 2x60kg (noen halveis nedtrekk etter de to fulle) Stangcurl: 10x19kg 8x21,5 6x21,5 Preachercurl: 9x14kg 11x14kg Kommentar: Veldig bra trening, fremgang på alle kanter. Kjørte meg skikkelig ut, den følelsen er helt fantastisk etterpå. På de negative chinsa har jeg muligheten til å slite meg ut og jeg benytter muligheten! Kom hjem fra trening og fant et brev fra politihøgskolen i posthylla mi: jeg kom inn til neste runde Da ble dagen topp! Det er 7-8 uker til den fysiske testen. Tips til hvordan jeg skal legge opp treningen? Lenke til kommentar
TehKris Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Why not markløft? Den vanskeligste øvelsen på testen, er nok benkpress 60 kg x 18. Så bør nok fokusere mer på bryst? Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2008 Dropper markløft pga kneet mitt. Vil belaste det minst mulig. Skulle gjerne tatt det, men venter. Ang benk kjører jeg to ganger i uken. Akkurat nå tar jeg 6-7 på 60 (tror jeg). Hvis jeg setter målet på f.eks 12, er det da lurt å trene en vekt som jeg klarer 12 med, så bygge oppover slik at jeg hele tiden klarer 12? Eller hvordan gjøre dette? Lenke til kommentar
gnav Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 En blanding kanskje? En gang i uken ta 12, imens du på den andre dagen fokuserer på litt lavere reps og høyere vekt. Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 Skuldre Sittende skulderpress: 12x5kg 12x7kg 12x7kg Liggende roing på benk (Posterior Deltoid): 15x12kg 15x15kg 15x20kg Utoverrotasjon med kabel (rotator cuff): 15x2,5kg 12x2,5kg 8x2,5kg 5x2,5kg Kommentar: Har litt vondt høyre skulder så tar det rolig på øvelsene. Ingen av øvelsen gjør vondt, men har litt vondt nå f.eks. De to siste øvelsene var nye. Den siste øvelsen tok på de indre musklene i skulderen og fungerte som juling. Siden jeg bare tar 2,5kg må jeg være svak i denne muskelaturen. Ellers veldig fin dag! Utoverrotasjon med kabel: Musklene som blir trent: Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Subscapularis må du rotere innad for å få trent, den blir faktisk strukket når du kommer til ytterstilling. Når du trener rotator cuff så er det lurt å kjøre høyreps, jeg bruker 20-30 reps må mine pasienter til å begynne med. Etterhvert kan vi gå ned til lavere reps. Hovedfunksjonen til disse musklene er som du sikkert vet å stabilisere skulderleddet som er et ustabilt ledd. Jeg anebfaler deg å kjøre litt mer høyreps og kanskje ta med innadrotasjon så du får med den siste muskelen også Hvis du sliter med vondt kne i eks mark og bøy (bøy belaster knærne mer enn mark om du kjører diva-style, dvs armer bredere enn ben) så kjør høyreps (minst 15) på en sånn vekt at det er omtrent smertefritt, ihvertfall ikke blir værre enn smertene du føler til vanlig. Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 Tusen takk for tipset! Skal jeg så absolutt gjøre! Både når det gjelder skuldre og bein. Men hva er det for slags skade jeg har i skulderen? I visse bevegelser knekker svakt der inne når jeg beveger den og av og til kommer det et "sting" av smerte (ikke spesiellt vondt) når jeg har den stille. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Tusen takk for tipset! Skal jeg så absolutt gjøre! Både når det gjelder skuldre og bein. Men hva er det for slags skade jeg har i skulderen? I visse bevegelser knekker svakt der inne når jeg beveger den og av og til kommer det et "sting" av smerte (ikke spesiellt vondt) når jeg har den stille. Om du greier å tegne inn på et bilde av skulder, eks det ovenfor hvor smerta sitter så kan jeg kanskje finne det ut for deg. Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) Er veldig vanskelig å si, men se på det bildet som jeg la ved. Trekk en strek fra "t" i "Front" som streffer Supra. Der omkring er det. Altså ganske langt oppe og ut på skulderen. Merker at jeg har endel vondere enn i går. Regner med at jeg det er fordi jeg trente skuldrene i dag, men siden jeg ikke hadde vondt under trening regnet jeg med at det var greit. Takknemlig for all hjelp! Ps. Hvis det har noe å si trener jeg 5x8 benk to ganger i uken (altså ganske mye).. Endret 20. februar 2008 av Snusi Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Vær litt forsiktig med sidehev og skulderpress om du kjenner noe der, kan være senefestet til supraspinatus som er litt irritert. Fortsett med rotatorcufftreninga, men gjeren kjør ltit flere reps på lavere vekt Tren mest mulig smertefritt, treninga skal ihvertfall ikke gjøre vondt værre. Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 Tusen takk for tipsene! Har bestillt time på NIMI på mandag, så blir spent på hva de sier. Er det noe spesiellt jeg skal legge merke til med smertene frem til da? Slik at de kan hjelpe meg bedre? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Prøv å kjenne hvilke spesifikke aktiviterer som gjør smertene værre, evt om det er ting du føler at gjør det bedre, eks ei god natts søvn. Prøv å styre unna ting som gir noe særlig større smerter fram til du skal på nimi. Jeg bare antar at det kan være supraspinatus som kan være litt trøblete hos deg, men vanskelig å si når jeg ikke får testet det på deg selv. De som jobber på nimi er flinke så er temmelig sikker på at de kan hjelpe deg Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2008 ONSDAG Svømming: Fokuserte på teknikk, kjører bryst, men vurdere å lære meg crawl. Hvis jeg begynner med crawl, hvor mange ganger må jeg svømme for at jeg skal svømme fortere? Rygg/biceps: Chins: 4 4x5kg 1x10kg 5 (max) Negative chins: 2x6 reps a 2-4 secs Rygghev: 15 2x15x15kg Roing: 15xstang 9x50kg 7x50kg 7x40kg Smale pulldown: 2x10x45kg Preachercurl (her var jeg ganske sliten og tydeligvis litt bort og jeg presterte å legge på de vektene som jeg skulle ha på stående stangcur): 5x19kg 2x21,5kg Stangcurl: 4x21,5kg Kommentar Gjorde generellt et hakk dårligere enn for en uke siden. Var ganske skuffa, da jeg hadde forventet noe annet. Men jeg tror det var fordi jeg svømte noen timer før. Eller hva tror dere? Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2008 Bryst, triceps Benkpress: stang 9x60kg 7x60kg 5x60kg Incline m hantler: 10x10kg 8x14kg 8x14kg Flyes på flatbenk: 8x10 ikke godt for skuldrene så jeg bytter denne ut med flyes med kabel Smale dips: 7 (max) 4 (max) Franskpress: 8x15 8x20 7x25 Crunches i declinebenk: 20 14 Crunches med ball: 15 15 Kommentar Finfin dag! Godt fornøyd med benkpressen! Det samme med tricepsen, veldig fornøyd med dips. Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 Søndag: Syklet fra Blindern til Frognerseteren, 35 min. Ned: 15 min Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Søndag: Syklet fra Blindern til Frognerseteren, 35 min. Ned: 15 min Langt? Du må få deg sykkelcomputer, så kan du prøve å slå din egen tid hver gang ;-) Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 Rygg/Biceps Chins: 4 5x5kg 2x7kg 4 (max) Negative chins: 2x5 a 3-4 secs Rygghev: 15 15x20kg 15x20kg Stående, fremoverlent roing: 8x50kg 9x50kg 7x50kg Pulldown: 9x45 10x35 8x35 Stangcurl: 10x21,5kg 8x24 6x24 Preacher: 8x14kg 9x19 5x19 Kommentar: Veldig skuffet over chins. Gjort det dårligere to ganger på rad. Vet ikke helt hva det skyldes, men får vente å se, kanskje det kommer seg. Andre øvelsene var bra, untatt pulldown, den ble litt slapp. Økte på alle øvelsene unntatt de nevnte. Ang sykkling: ruten jeg sykler er 7,5km, så jeg syklet opp i ca 12 km/t. Målet neste gang er under halvtimen. Lenke til kommentar
Lambada Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Synes jeg hørtes veldig treigt ut, altså med 12km/t på en 7,5km løype. Fin rygghev du har, den styrker ryggen veldig bra som du sikkert kjenner. Jeg blir helt ødelagt hvis jeg kjører meg hardt i rygghev! Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 Jeg synes ikke det var såå treigt, til mitt forsvar er det en eneste lang oppoverbakke med en stigning på litt 370 meter. Nedover kan jeg sykle på under ti min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå