Gå til innhold

Kontakt punkt for 12.1" Samsung skjerm.

RTX

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er riktig sted å spørre om dette på, men prøver.

Det gjelder en 12.1 " skjerm fra samsung.

http://i2.ebayimg.com/07/i/000/b9/6b/c92a_1.JPG

Slik ser baksiden ut, Spørsmålet er da; Som dere ser til høyre for den grønne "D"'en så er det ett hvitt kontaktpunkt med x-antall stikk (ca. 40-50 tipper jeg). Samt nede i venstre hjørnet er det to kabler, en hvit og en rosa. Hvordan skal jeg gå fram for å få denne koplet til en pc? (VGA?, DVi?)

Er sikkert ikke helt lett å svare på dette, men om det finnes noen her som kan hjelpe eller vet hvor hjelp finnes vær så snill å legg igjen en beskjed, er evig takknemelig for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir vel samme problematikken som å prøve å bruke en skjerm fra en defekt laptop. Det har vært en del spørsmål om slikt her på forumet, men ingen som har noen god løsning.

Det som mangler er en kontroller som går mellom VGA/DVI og LVDS signalene som panelet trenger. Det går nok an å få tak i, men det kan bli ganske dyrt i forhold til å kjøpe en komplett skjerm.

Dessuten trengs en strømforsyning med inverter til baklyset.

Lenke til kommentar

elg-elg123

Kan ligne på en DVI kontakt ja, men tror jeg trenger ett adapter av noe slag for å kople seg på den. Vil bli mye arbeid å lage noe så smått.

De to kablene vet jeg dessverre ikke hva er til, baklys kansje? Jeg finner bare to kontakt punkter på skjermen; De to kablene og den hvite kontakten.

Skjermen er noe jeg har hatt liggende fra en bærbar, usikker på modell og type men stammer fra en Dell.

hårek

Er vell akkurat det dette er, fra en defekt bærbar. Ok, hadde planer om å bruke denne i ett HTPC / evt. bil-multimedia prosjekt. Men om det mangler deler bør jeg kansje få tak i disse først, evt. kjøpe en ny skjerm som du sier.

Men vil alle disse delene finnes i en bærbar, og vil det om jeg får tak i kontrolleren og psu m/inverter la seg gjøre å kople dette opp på en OK måte?

Takk så mye for gode svar som ga svar på det jeg ønsket :)

Lenke til kommentar

Kontrolleren befinner seg på 'skjermkortet' i en bærbar. Det er da en LVDS utgang, noe som ikke finnes på vanlige skjermkort.

Og 'skjermkortet' i en bærbar, om det så ikke er sammenbygd med hovedkortet, kan ikke brukes i en annen PC.

Løse kontrollerkort, slike som finnes i vanlige skjermer, er sikkert mulig å få kjøpt. Men det blir forholdsvis dyrt, som det alltid blir med ting som selges i små volumer.

Og det kan bli problematisk å finne rett type som passer til panelet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...