Klekkus Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Sitter her å plages med å legge inn dd-wrt firmware på en linksys wrt54g v5 router. Har lastet ned forskjellige versjoner og i readme stå det spesifiser at "dd-wrt.vXX_mini_generic.bin" måte legges inn første gang på alle linksys wrt routere før man eventuelt kunne legge inn annen dd-wrt firmware. Googlet litt om dette og så at flere hadde problemer med v5 routeren. Noen løyste dette med rebooting og oppgradering av nyeste linksys firmware. Har selv testet alle løsningen jeg har funnet men får ikke til. Noen som har flere løsninger som kan funke? Får bare opp "Upgrade Failed" Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) Selg skrotet og kjøp WRT54GL rutern i stedet... GL Rutern er nesten den eneste du får tak i dag som støtter best 3. parts firmware. Buffalo er også kjempebra. Men aner ikke en dritt om de.... Fra WikiPedia: Broadcom BCM5352EKPB Chipset - Switched to VxWorks OS and reduced Flash Memory and RAM; not compatible with most 3rd party firmware. WRT54G Rutere Endret 11. februar 2008 av Deimos87 Lenke til kommentar
Magic Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Sitter her å plages med å legge inn dd-wrt firmware på en linksys wrt54g v5 router. Har lastet ned forskjellige versjoner og i readme stå det spesifiser at "dd-wrt.vXX_mini_generic.bin" måte legges inn første gang på alle linksys wrt routere før man eventuelt kunne legge inn annen dd-wrt firmware. Googlet litt om dette og så at flere hadde problemer med v5 routeren. Noen løyste dette med rebooting og oppgradering av nyeste linksys firmware. Har selv testet alle løsningen jeg har funnet men får ikke til. Noen som har flere løsninger som kan funke? Får bare opp "Upgrade Failed" http://www.dd-wrt.com/dd-wrtv2/downloads/release candidates/DD-WRT v24 RC6.2/Broadcom/Linksys/WRT54G_v5 Lenke til kommentar
Gnotten Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Håper ikke svaret kommer for sent! For ett år eller to siden, flashet jeg en v5 WRT. Hadde aldri gjort noe lignende før. Som du sikkert vet, er V5 en nedribbet "drittboks". Noe jeg selvfølgelig ikke visste da jeg kjøpte den. WRT54G, skulle jo være en meget enkel å bruke og god router. Finner jo da, selvfølgelig ut at den er så nedribbet på minne og hardware i forhold til tidligere versjoner, at den ikke taklet software. Ingen hadde heller laget en software som kjørte på "driten". MEN, så kom dd-wrt med løsningen, noe mange spådde aldri ville komme. Ditt problem, er at du har MINI og ikke MICRO utgaven. Det er KUN micro utgaven som kjører på routeren din!!! Du finner en glimrende fremgangsmåte for å installere operativsystemet HER. Der finner du alt du trenger av filer, og får en god forklaring. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2008 Har enda ikke vært hos kompisen min og flashet den så svaret kom ikke for sent. Skal legge inn micron firmwaren neste gang jeg er innom. Takk for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå