Gå til innhold

Her er Sony Ericssons første Windows-mobil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg kan ikke lade være. Mobilen er produceret af HTC, har hjemmesiden engadget.com fundet ud af:

http://gear.comon.dk/index.php/news/show/i...edium=crosssite

Dette er da ingen hemmelighet. SE, konstruerer, designer og lager driverne, HTC produserer telefonen ;)

Hemmeligheten får være at vi på Onsdag får se Symbianvarianten, som skal produseres av SE...? ;)

såg glatt ut helt til han vippet ut tastaturet igjen, da gikk den av en eller annen grunn sakte mens den stablet om "knappene". hmm...

Jeg har en teori om at det er fordi den må stable om hele WM fra liggende til stående, ikke bare det ovenforliggende fra SE. Jeg har til gode å se en WM-telefon som dreier rundt uten å blunke.

Tja, ifølge de som presenterte telefonen så skal dette skyldes uferdig SW.

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke lade være. Mobilen er produceret af HTC, har hjemmesiden engadget.com fundet ud af:

<a href="http://gear.comon.dk/index.php/news/show/i...edium=crosssite" target="_blank">http://gear.comon.dk/index.php/news/show/i...edium=crosssite</a>

Dette er da ingen hemmelighet. SE, konstruerer, designer og lager driverne, HTC produserer telefonen ;)

Hemmeligheten får være at vi på Onsdag får se Symbianvarianten, som skal produseres av SE...? ;)

såg glatt ut helt til han vippet ut tastaturet igjen, da gikk den av en eller annen grunn sakte mens den stablet om "knappene". hmm...

Jeg har en teori om at det er fordi den må stable om hele WM fra liggende til stående, ikke bare det ovenforliggende fra SE. Jeg har til gode å se en WM-telefon som dreier rundt uten å blunke.

Tja, ifølge de som presenterte telefonen så skal dette skyldes uferdig SW.

X1 skal bruke versjonen av Windows Mobile som kommer etter 6.1 men før 7.0. Denne er ikke ferdig og dermed er det lite gutta på gulvet på 3GSM kan vise. Sagt om den nye versjonen: "is the largest overhaul of the WM interface over the past years, as it introduces gesture-based navigation, revamped music and video players, support for 3D accelerators and several other amenities."

Høres ut som gode nyheter for X1.. ;)

Lenke til kommentar
X1 skal bruke versjonen av Windows Mobile som kommer etter 6.1 men før 7.0. Denne er ikke ferdig og dermed er det lite gutta på gulvet på 3GSM kan vise. Sagt om den nye versjonen: "is the largest overhaul of the WM interface over the past years, as it introduces gesture-based navigation, revamped music and video players, support for 3D accelerators and several other amenities."

Høres ut som gode nyheter for X1.. ;)

Dette hørtes virkelig spennende ut. Begynner og få følelsen av at det kommer til og bli en lang ventetid her...

Lenke til kommentar
I tillegg til de nye funksjonene og forbedringene i den kommende oppdateringen av Windows Mobile, kan man jo også håpe at de forbedrer fargestøtten, opp fra 65K farger til 260K eller 16Mill farger. :)

WM6 / WeCE støtter 1,2,4,8,16,24,32 bit fargedybde. 65k farger er 16bpp, 262k farger er 18bpp. 16,7m farger er 24bpp.

Så, WM støtter mer enn 65k farger. Årsaken til at mobilfabrikanter ikke har valgt å bruke mer enn 16bpp tidligere har med CPU-kraft å gjøre, les mer om det i denne posten: Sony Ericsson med modelldryss

Lenke til kommentar

Takk for info!

Jeg la selv merke til i går at det står 262K farger på SE sine hjemmesider, så det kan jo hende at SE planlegger å få til 262K farger med WM 6.1. Husker også å ha lest et sted for Windows Mobile at MS og mobilprodusenter ikke har pushet på flere farger grunnet CPU og minne, som du også nevner her.

Noe sier meg at disse problemene ikke er så prekære på Xperia X1. :)

Endret av LioKaiser
Lenke til kommentar

Det er ingen problemer å oppgradere til WM7 når dette kommer. Finnes allerede ett hav av ROM's til WM telefoner der ute, og jeg går utifra det fortsatt er den samme måten som jeg bla. brukte for å flashe ROM'en på min Touch. Og samme måte som når man oppgraderte fra WM5 til WM6 ;)

EDIT:

Men! Med tanke på skjermoppløsningen på dette udyret, så blir det interessant..

Endret av Steffen_moss
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...