T-W Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Har tenkt å leie leilighet enten i Frankrike eller Italia til sommeren, fortrinnsvis på rivieraen. Hra også planer om å leie bil for å komme oss litt rundt. Noen som har steder å anbefale? Reiser 3 voksne og 2 barn. Er ute etter både strandliv og opplevelser.. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Er det noen særlig med severdigheter på italiensk side da? Ellers var det ekstremt mye maneter i den regionen av Middelhavet sist sommer så de som ikke hadde tilgang til basseng fikk ferien redusert. Lenke til kommentar
pr1nc3ss Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Litt sent svar kanskje, men kommer med min anbefaling uansett. Har vært begge stedene og anbefaler Italia. For det første er det billigere og mer imøtekommende. Litt oppe i fjellene finnes haugevis av små koselige landsbyer, dette gjelder for begge landene vel og merke. På den Italienske kysten har man de 5 spesielle byene, Cinque Terre (ikke helt god på stavinga), hvor alle husene er farget i lyse fine farger. Man kan ta tog mellom byene og noen steder kan man gå mellom dem. Det var en kjempefin tur, men litt varmt. Bodde også en uke på en veldig fin øy som heter Elba, med kjempemange fine strender (begge disse ligger et lite stykke ned langs den Italienske kysten). Men for all del, Frankrike er kjempefint det også. Har ikke hatt noen problemer med maneter de 6 gangene jeg har vært i Frankrike/Italia. God Tur Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Provence og et stukke over italia grensen er jo begge flotte steder, små avstander, anbefaler å ta begge Lenke til kommentar
pr1nc3ss Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Ja, vi var i Frankrike en sommer og kjørte noen turer ned til Italia og besøkte en kjempefin fjellandsby som vi hadde vært i 8 år tidligere. Lenke til kommentar
pink Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 (endret) Ut fra mine begrensede erfaringer ville jeg valgt Italia. Billigere og kanskje bedre strender. Var i Italia sist sommer. Deeeiiiliiiig var det. Leide hus 10 mil fra grenesen til Frankrike/Monaco. Det var veldig greit fordi vi hadde leiebil. Der vi var var det for det meste italienske turister. Tror det heter Liguria. Vi leide hus der for 8 personer av ei norsk dame. Flott plass. Dessverre var det en liten spasertur ned til stranda, ca holmenkollen og ned, men det gikk greit. I hvertfall ned. Når vi skulle opp igjen hyra vi taxi som ikke var dyrt. Nice hadde elendige strender uten sand, bare steiner som var helt umulig å gå på eller ligge på. Det er sikkert ikke representativt med hele rivieraen til Frankrike, men jeg deler erfaringen min fra Nice ihvertfall. Endret 2. mars 2008 av pink Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Man reiser ikke på badeferie til Nice. Det er mange gode strender i Frankrike. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå