CaSh Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Noen som veit? Har kun windows cden. Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Hva skal du i "DOS" da? Lenke til kommentar
Micke Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Hvis du har XP-CD'en kan du benytte den til å komme inn i "Recovery Console", eller evt finn noen gode boot-disker (www.bootdisk.com) og brenn de ut (hvis du har brenner på maskinen). Skal nevnes at det er rimelig begrenset hva du får gjort i recovery console. Happy Dos'ing Edit: Skrivefeil Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 18. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2003 Jeg trenger det for flashing av firmware for dvd romen min og bios blant annet. Ok, kan prøve å brenne oppstart cd på cd. Kan noen hjelpe meg om hvor jeg kan laste ned oppstart diskett for win xp? Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Noen som veit? Har kun windows cden. Jeg har en sånn system på min maskin. Når jeg starter maskinen.. så kommer jeg til en meny.. DOS og WinXP. På denne måten kan jeg velge og starte i DOS eller rett til XP. Innstallere DOS først... så XP til slutt. Jeg har gamle gode DOS 6.22 som funkerer... Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 18. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2003 Noen som veit? Har kun windows cden. Jeg har en sånn system på min maskin. Når jeg starter maskinen.. så kommer jeg til en meny.. DOS og WinXP. På denne måten kan jeg velge og starte i DOS eller rett til XP. Innstallere DOS først... så XP til slutt. Jeg har gamle gode DOS 6.22 som funkerer... Og hvordan skal jeg kunne installere DOS først? Dessuten skal det uansett være mulig å velge flere operativsystemer. MÅ vel ikke installere den først? Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Noen som veit? Har kun windows cden. Jeg har en sånn system på min maskin. Når jeg starter maskinen.. så kommer jeg til en meny.. DOS og WinXP. På denne måten kan jeg velge og starte i DOS eller rett til XP. Innstallere DOS først... så XP til slutt. Jeg har gamle gode DOS 6.22 som funkerer... Og hvordan skal jeg kunne installere DOS først? Dessuten skal det uansett være mulig å velge flere operativsystemer. MÅ vel ikke installere den først? Jeg gjorde det... kunne ikke innstallere XP først.. hvis jeg skulle ha med DOS også. :wink: Lenke til kommentar
Vidarak Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 http://www.nu2.nu/bootablecd/ Lenke til kommentar
batko Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Lag en Bootable cdrom som kun inneholder systemfilene. Info finner du her : http://www.bootdisk.com/ Husk at i DOS så får du ikke lest NTFS partisjoner, så biosfilene dine må legges på en Fat/Fat32 partisjon eller brennes til CD. Lenke til kommentar
cpy Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 gå inn på BIOS og sett på cd-rom som first boot.... :o Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2003 gå inn på BIOS og sett på cd-rom som first boot.... :o Done it, men når jeg ikke har en boot cd!! Lenke til kommentar
Jahve Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 http://www.itavisen.no/art/1300599.html Lenke til kommentar
trubadurix Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 heisann ms dos det finner du på start/programmer/tilbehør/ledetext Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 du kan jo også bruke win98 cd'en Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 21. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2003 du kan jo også bruke win98 cd'en Det var smart, kanskje jeg skal gjøre dette. Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 21. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2003 heisann ms dos det finner du på start/programmer/tilbehør/ledetext Går det virkelig ann å svare noe sånt? Da har du ikke noe peiling. Eller neste gang, les hele før du svarer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå