Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg har psykopatiske egenskaper!

Anbefalte innlegg

Du kan ikke forvente at folk greier å tilgi deg så fort etter alt du har utsatt dem for. Det du opplever nå er folks frustrasjon og skuffelse ovenfor deg. Du må akseptere at folk kan reagere etter at de finner ut hva du har gjort mot dem. Bit tennene sammen og vis at du har forandret deg i lengden og du vil se at folk vil bli mer vennlig mot deg igjen.

Du er på rett vei nå, ikke gi opp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan ikke forvente at folk greier å tilgi deg så fort etter alt du har utsatt dem for. Det du opplever nå er folks frustrasjon og skuffelse ovenfor deg. Du må akseptere at folk kan reagere etter at de finner ut hva du har gjort mot dem. Bit tennene sammen og vis at du har forandret deg i lengden og du vil se at folk vil bli mer vennlig mot deg igjen.

Du er på rett vei nå, ikke gi opp.

På rett vei?

Jeg skal si deg en ting, jeg.

Jeg har vært kristen siden dagen jeg ble født og vær eneste kveld har jeg bedt Gud om å hjelpe meg til å bli noe fornuftig, og tusen ganger har jeg gjort mange gode ting også, selvom det har vært et snev av å oppnå egne ting.

Allikevel har Gud aldri gitt meg NOENTING tilbake. Tusen ganger har jeg bedt om at mamma og pappa skal slutte å krangle, at de skal finne tilbake til hverandre, at søskene mine skal slippe å være vitne til at jeg har vært vitne til. Tusen ganger har jeg bedt om ting som IKKE har gjeldt meg i det hele tatt, men Gud unner meg visst ikke en dritt.

Så hvorfor skal jeg være grei med folk, når det er ingen som er grei med meg, spesielt ikke fyren som sitter der oppi himmelen, forventer han at jeg skal bønnfalle han, være grei mot alle og følge hans ti bud når han ikke gjør noe annet enn å dømme meg?

Gi meg et godt svar på det!

Lenke til kommentar
Det kan han med rette. Ein påstand er anten sann eller usann, og det er opp til DEG å motbevise at det han seier er sant. Argumentasjon 101.

Han kan ikke komme med en sånn påstand når jeg ikke har sagt noe om at Gud eksisterer, jeg har sagt at jeg tror på ham.

Og Argumentasjon-loven bryr meg langt opp i ræven, om den eksisterer? HemmeligeBruker 178.

Lenke til kommentar
Han kan ikke komme med en sånn påstand når jeg ikke har sagt noe om at Gud eksisterer, jeg har sagt at jeg tror på ham.

Jo det kan han.

Sjølvsagt kan han påstå noko slikt, uavhengig av om du skreiv i innlegget før at du "har vært kristen siden dagen jeg ble født og vær eneste kveld har jeg bedt Gud om å hjelpe meg til å bli noe fornuftig bla bla". Det har ingenting med saken å gjera, i relasjon til at han kan fremja påstanden. Eg gjentek, ein påstand er sann eller usann, det er opponenten som må overbevise om noko anna enn utgangspunktet.

Og Argumentasjon-loven bryr meg langt opp i ræven, om den eksisterer? HemmeligeBruker 178.

Det var da stygge ord frå ein praktiserande kristen? Jaja have fun @ life. Mvh !:)

Lenke til kommentar

jeg quoter onkel sitt innlegg for å få tråden tilbake på sporet:

Jeg angrer så jævlig på at jeg forandret meg, fordi det førte meg rett ned til "Ikke kul og populær lenger"-listen.

Jeg prøvde jo, men neida...!!!!!!

Så jeg har et helt FOR JÆVLIG LIV AKKURAT NÅ!!!!

Med forbehold om at jeg kanskje misforstår deg her - men du angrer på at du prøvde å være grei? Det som førte deg ned til "Ikke kul og populær lenger"-lista er jo ikke at du var grei en stund, men det motsatte: at du ble ferska i å ha vært en som andre ikke kan stole på, i utgangspunktet. Det finnes ikke folk som gidder å utsette seg for det i lengden, så det er helt naturlig for de fleste at de blir nervøse og tar avstand en stund. Det kan ta lang tid og mye energi å bygge opp tilliten igjen når man først har mista den. Det er det jeg mener med at dette lett koster deg dyrt. Det betyr to ting for deg akkurat nå.

For det første at du nok må finne deg i å prøve hardere, og lenger, på "grei"-linja du har begynt på. Det funker og det kommer til å betale seg sosialt, men bare hvis du er HELT konsekvent. For skulle du bli ferska igjen, gjør du det veldig mye vanskeligere å gjenvinne tilliten i neste omgang.

For det andre betyr det at det er verdt det: selv hvis man ser bort ifra det rent etiske, og det tror jeg ikke du gjør, har du mye mer å tape enn å tjene på manipulasjon. Hypotetisk, la oss si at du går tilbake til å bli manipulativ. Du kan være så flink du vil, men det er rett og slett umulig å holde det gående perfekt gjennom et helt liv. Du VIL bli ferska med jevne mellomrom. Ryktet VIL spre seg da. Og når en historie blir til et mønster av lignende historier, da er du ferdig sosialt. Ikke tvil på dette: om du har det jævlig nå, er det ingenting imot det du potensielt står på kanten av.

(Når det er sagt, det fins verre ting enn å ikke være kul og populær lenger. Virkelig.)

Håper ikke jeg høres for krass ut her. Jeg mener det jeg sa isted, om at det høres ut som du egentlig vil noe bedre, og at det står respekt av å prøve seg på en sånn snuoperasjon. Mange klarer det, særlig hvis de tør å søke hjelp, og får veldig mye ut av det. Lykke til! :)

Endret av elefant med bukser
Lenke til kommentar
Jeg er i en alder av 15 år, og har en evne til å manipulere folk. Høy manipulasjon!

Jenter har jeg manipulert til å komme i buksa på meg ved å fortelle løgner og spille med de riktige kortene

Også kjent som PU...

Hva er manipulasjon? Å være deg selv og samtidig være attraktiv blandt kvinner, eller å gi falske komplimenter og kjøpe dyr middag for at noen skal like deg?

Helt ærlig, "manipulasjon" er når du bevisst lurer noen. Jeg vil ikke gå så langt som å si at PU er manipulasjon, med mindre du misbruker det og gjør det til manipulasjon.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg er i en alder av 15 år, og har en evne til å manipulere folk. Høy manipulasjon!

Jenter har jeg manipulert til å komme i buksa på meg ved å fortelle løgner og spille med de riktige kortene

Også kjent som PU...

At du gidder.. :roll:

Lenke til kommentar
Det kan han med rette. Ein påstand er anten sann eller usann, og det er opp til DEG å motbevise at det han seier er sant. Argumentasjon 101.

Bevisbyrden ligger hos parten som kommer med paastanden.

Sier du at du kan loefte svaere kampesteiner med tankene er det ikke meg som skal bevise det motsatte.

Til traadstarter:

Du er ikke en ond psykopat, eller hva det er du innbiller deg. Manipulasjon er noe vi alle bruker i hverdagen. I det hele tatt, reduserer jeg traaden din til et skrik etter oppmerksomhet.

Ta aa les et par boeker om manipulering hvis du vil bli god paa dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...