doxxa Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Hei noen her som har gjort dette,kom med tips ang.vertktøy/fremgangsmåte Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Dette er vel samme som på golf 3. Har dem sluppet eller ser de bare råtne ut? Hvis du har lasteventil kan du ringe møller og bestille ny bolt(den som går gjennom foringen). Du vil ikke få løsna lasteventilen og ender opp med og kappe bolten litt og litt. Den nye bolten setter du inn andre veien. Lasteventilen skal evt sitte venstre bak v/hovedforingen. før jeg fortsetter... Har du spes verktøy eller verktøy i det hele tatt? Dette er ikke noe jeg anbefaler og gjøre på gulvet uten ordentelig verktøy. Foringene skal presses inn og ut. Uten spesialverktøy(evt egen patent) kan det bli ufint, men det går. Det vil også bli lettere ved og løsne bremseslangene bak så du får bakstillingen litt lengre ned. Kan du lufte bremser? Lenke til kommentar
doxxa Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2008 vet ikke fikk 2er feil på eu,ifølge haynes KAN en to armet avdrager brukes til både ut og inn men vet ikke om jeg skal satse på det ,har kjøpt nye komplette med bolter,har bremse lufteverktøy Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Er det de foringene som er skeive på den ene siden? Isåfall så kan det gå, men jeg tror ikke det blir noe pent. Det er vanskelig og få rett press på dem. På venstre siden må du skjære ut foringen hvis du har lasteventil. Den vil stå i veien for avdrageren. Lenke til kommentar
trra Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Er disse foringene det er snakk om : Lenke til kommentar
doxxa Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2008 jepp,ifølge haynes så må bakstillinga slippes ned ,er nok vrient å få de inn rett Lenke til kommentar
icy_T Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Du setter på klemmer på bremseslangene og skrur av slangene som går fra bakakselen til karrosseriet, klemmene er for at det ikke skal bli så mye søl med bremseveske. Så skrur du ut boltene som går gjennom foringene og da skal du vere i stand til å dra ned akslingen i forkant. Jeg bruker meisel og stor hammer for å slå ut foringene, for desse sitter ganske fast. Men du må ha tilgang til pressverktøy for å få på plass nye foringene. Så om du ikke har tilgang til et lite pressverktøy så vil jeg råde deg til å få dette gjort på et verksted. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå