Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte hovedforinger i bakstillinga på VW Vento-94 mod

doxxa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er vel samme som på golf 3.

Har dem sluppet eller ser de bare råtne ut?

Hvis du har lasteventil kan du ringe møller og bestille ny bolt(den som går gjennom foringen). Du vil ikke få løsna lasteventilen og ender opp med og kappe bolten litt og litt. Den nye bolten setter du inn andre veien. Lasteventilen skal evt sitte venstre bak v/hovedforingen.

før jeg fortsetter... Har du spes verktøy eller verktøy i det hele tatt? Dette er ikke noe jeg anbefaler og gjøre på gulvet uten ordentelig verktøy. Foringene skal presses inn og ut. Uten spesialverktøy(evt egen patent) kan det bli ufint, men det går. Det vil også bli lettere ved og løsne bremseslangene bak så du får bakstillingen litt lengre ned. Kan du lufte bremser?

Lenke til kommentar

Du setter på klemmer på bremseslangene og skrur av slangene som går fra bakakselen til karrosseriet, klemmene er for at det ikke skal bli så mye søl med bremseveske.

Så skrur du ut boltene som går gjennom foringene og da skal du vere i stand til å dra ned akslingen i forkant.

Jeg bruker meisel og stor hammer for å slå ut foringene, for desse sitter ganske fast.

Men du må ha tilgang til pressverktøy for å få på plass nye foringene.

Så om du ikke har tilgang til et lite pressverktøy så vil jeg råde deg til å få dette gjort på et verksted.

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...