Gå til innhold

5.1 surround sett til gaming


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

5.1 høytalersett.

 

Creative® Inspire? 5.1 Digital 5500

 

Anbefaler ikke høytalersettene under 5500 digital, da disse er med tåpelig volumkontroll og uten ekstern forsterker.

 

Du får også 6.1 systemer til rundt 900~ kroner. Dette har dog ikke fjernkontroll, eller ekstern forsterker.

 

Jeg stresser dette med fjernkontroll fordi det er kjekt når man ser på film (data -> tv) og ligger i senga/sitter i godstolen :)

Lenke til kommentar
Vil utnytte det innebygde lydkortet og tenkte på et 5.1 surround-sett i prisklasse 700-1500kr. Har dere noen sterke anbefalinger? Altec,Logitech,Creative...?

 

Jeg har dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...11&GrpID=2&s=pl

 

og er godt fornøgd med det. Men har dog lite å samenligne med. Volum-knappen er på center-høyttaleren og det virker praktisk for meg. Har Asus P4PE med on-board-5.1 lyd.

 

Eneste dumme for meg er at line-in og line-out-kontaktene blir "brukt opp" til 5.1-lyden :/

Lenke til kommentar
Hvorfor kjøpe høytalere til GAMING? Headset er jo best etter min mening, har ett PHILIPS HP840 8) Det er kos :wink:

 

Kan ikke begripe at headset skal kunne erstatte full 5.1-surround...tviler på at kinoopplevelsen f.eks ville vært den samme med headset. Samme greia blir det jo i spill ettersom flere og flere spill vil komme med skikkelig lyd...

Lenke til kommentar

Kan ikke begripe at headset skal kunne erstatte full 5.1-surround...tviler på at kinoopplevelsen f.eks ville vært den samme med headset. Samme greia blir det jo i spill ettersom flere og flere spill vil komme med skikkelig lyd...

 

Det er ikke uten grunn at HeatoN (en av de beste cs spillerne) sitter med et headset til over 3000,- (Sennheiser HD600).

Mer nøyaktig lydgjengivelse skal du lete lenge etter.

Lenke til kommentar

Selv om du har 5.1 surround høyttalere, så mener jeg at du får mere "surround" av headsett når du spiller. Man hører mer nøyaktig hvor fienden befinner seg. Har selv ProMedia 5.1, liker bedre å spille med headsettet mitt som er Porta Pro. Men musikk og film er en annen sak. :D

Min anbefaling: Skal du bare spille kjøp et headsett.

Skal det brukes til det meste film, musikk og spill så kan du jo gå for et anlegg. Selv om du ikke får "film høyttalere" i den prisklassen.

Lenke til kommentar
Er det i hele tatt så mange spill som støtter surround ?

 

Har vel ikke spilt et eneste multiplayerspill de siste to årene som IKKE støtter minst 4 høyttalere (to foran - to bak) via EAX eller 5.1.

 

Hadde et sånt rimelig Creative 4-point-surround game-høyttalersett med subwoofer før men får ikke brukt det slik jeg bor nå og det er virkelig et savn å ikke høre nøyaktig hvilken retning 'fienden' kommer fra.

 

Og når du f.eks. blir skutt på er det er skikkelig kick å høre kulene slå inn i veggen bak deg, eller lyden av fly/biler/raketter som kommer forfra og farer forbi deg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...