SAGE Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Vil utnytte det innebygde lydkortet og tenkte på et 5.1 surround-sett i prisklasse 700-1500kr. Har dere noen sterke anbefalinger? Altec,Logitech,Creative...? Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 5.1 høytalersett. Creative® Inspire? 5.1 Digital 5500 Anbefaler ikke høytalersettene under 5500 digital, da disse er med tåpelig volumkontroll og uten ekstern forsterker. Du får også 6.1 systemer til rundt 900~ kroner. Dette har dog ikke fjernkontroll, eller ekstern forsterker. Jeg stresser dette med fjernkontroll fordi det er kjekt når man ser på film (data -> tv) og ligger i senga/sitter i godstolen Lenke til kommentar
Jove Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Vil utnytte det innebygde lydkortet og tenkte på et 5.1 surround-sett i prisklasse 700-1500kr. Har dere noen sterke anbefalinger? Altec,Logitech,Creative...? Jeg har dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...11&GrpID=2&s=pl og er godt fornøgd med det. Men har dog lite å samenligne med. Volum-knappen er på center-høyttaleren og det virker praktisk for meg. Har Asus P4PE med on-board-5.1 lyd. Eneste dumme for meg er at line-in og line-out-kontaktene blir "brukt opp" til 5.1-lyden :/ Lenke til kommentar
SAGE Skrevet 18. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2003 Skal brukes i all hovedsak til gaming...kansje litt musikk innimellom. Egentlig nødvendig med ekstern forsterker? Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Trodde du skulle bruke det til filmtitting jeg Er ikke høretelefoner best til gaming? Kan jeg få anbefale shnnheiser HD500 eller HD570 :-? Lenke til kommentar
SAGE Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2003 Tror jeg går for høytalere ja...data'n står på eget rom så jeg kan trøkke opp volumet litt Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Anbefaler Altech Lansing 5100. Har akkurat pakket dem ut og prøvd dem. Kan brukes både med lydkort som har en og tre utganger. God bass er det også. Satelittene er bare så snusk. Til og med dama liker dem. :smile: Lenke til kommentar
SAGE Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2003 Vurderer sterkt dette settet,ja...skader ikke at det ser stilig ut, men er lyden god nok til prisen? Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Jeg har Logitech Z-640 og de er jeg veldig fornøyd med. De har en bra bass som du kan skru opp volumet på og ikke få ulyder. jeg har prøvd creative får men likte Logitech bedre. Lenke til kommentar
Stian Blindheim Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Hvorfor kjøpe høytalere til GAMING? Headset er jo best etter min mening, har ett PHILIPS HP840 8) Det er kos :wink: Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Hurti|Ris, er det ikke sånn at det ikke er tillatt med animerte avartar eller bilder i signaturen? Lenke til kommentar
SAGE Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2003 Hvorfor kjøpe høytalere til GAMING? Headset er jo best etter min mening, har ett PHILIPS HP840 8) Det er kos :wink: Kan ikke begripe at headset skal kunne erstatte full 5.1-surround...tviler på at kinoopplevelsen f.eks ville vært den samme med headset. Samme greia blir det jo i spill ettersom flere og flere spill vil komme med skikkelig lyd... Lenke til kommentar
Stian Blindheim Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Kan godt hende det, men spiler for det meste cs, der er nok headsett klart best :o Men hver sin ¨smak¨ Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Kan ikke begripe at headset skal kunne erstatte full 5.1-surround...tviler på at kinoopplevelsen f.eks ville vært den samme med headset. Samme greia blir det jo i spill ettersom flere og flere spill vil komme med skikkelig lyd... Det er ikke uten grunn at HeatoN (en av de beste cs spillerne) sitter med et headset til over 3000,- (Sennheiser HD600). Mer nøyaktig lydgjengivelse skal du lete lenge etter. Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Kan godt hende det, men spiler for det meste cs, der er nok headsett klart best :o Men hver sin ¨smak¨ Nåja, er litt morro når du kan høre at fienden prøver å backstabbe dere i bakhøytalerne Lenke til kommentar
Holmgr3N Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Selv om du har 5.1 surround høyttalere, så mener jeg at du får mere "surround" av headsett når du spiller. Man hører mer nøyaktig hvor fienden befinner seg. Har selv ProMedia 5.1, liker bedre å spille med headsettet mitt som er Porta Pro. Men musikk og film er en annen sak. Min anbefaling: Skal du bare spille kjøp et headsett. Skal det brukes til det meste film, musikk og spill så kan du jo gå for et anlegg. Selv om du ikke får "film høyttalere" i den prisklassen. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Kunne ikke sagt det bedre enn Holmgr3N Lenke til kommentar
Deidei Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Er det i hele tatt så mange spill som støtter surround ? Lenke til kommentar
Danny Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Er det i hele tatt så mange spill som støtter surround ? jo mange spill støtter det tror jeg,så lenge de støtter eax noe de fleste spill gjør så går vel soround opp i opp Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Er det i hele tatt så mange spill som støtter surround ? Har vel ikke spilt et eneste multiplayerspill de siste to årene som IKKE støtter minst 4 høyttalere (to foran - to bak) via EAX eller 5.1. Hadde et sånt rimelig Creative 4-point-surround game-høyttalersett med subwoofer før men får ikke brukt det slik jeg bor nå og det er virkelig et savn å ikke høre nøyaktig hvilken retning 'fienden' kommer fra. Og når du f.eks. blir skutt på er det er skikkelig kick å høre kulene slå inn i veggen bak deg, eller lyden av fly/biler/raketter som kommer forfra og farer forbi deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå