Gå til innhold

IT valgfag - interesant?

-Tord

Anbefalte innlegg

Hei!

Går nå VG1 studiespesialisering (allmen), og skal snart velge valgfag for neste år. Jeg skal ha matematikk, fysikk og kjemi, samt et fjerde som jeg ikke har bestemt ennå. Vurderer informasjonsteknologi, og lurer på om det er noen som har erfaring med dette. Er det interesant? Lærer du noe nyttig? Gir det et greit grunnlag for forståelse av computere?

Synes det høres nogenlunde interesant ut, men hvis det er kjipt vil jeg heller ha f.eks. geofag eller breddeidrett.

Merk: Det er snakk om studiespesialiserende valgfag, ikke IKT-servicefag

På forhånd takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg går i 2.klasse nå og har snart hatt IKT i ett år. Skal også ha det neste år.

Litt info om faget:

Vi har blant annet gått gjennom Microsoft Office Access, Adobe Flash og Dreamweaver(html & css). Samtidig som vi arbeider med et program har vi også teori. Teorien går ut på det grunnleggende innen data, dvs. hva en data består av hvordan et nettverk fungerer, data & sikkerhet osv. (hvilken programmer man går innpå eller hvilke rekkefølge er avhengig skole til skole)

Hva jeg syns om opplegget?

Microsoft Office Access gikk ut på database. Det var greit å arbeide med, men ikke like spennede som Adobe Flash og Dreamweaver;p

Er du generelt sett interessert i data og vil utvilke din kunnskap innen data, og ha kjennskap til emner som html og flash så bør du absolutt velge dette faget.

Alt i alt syns jeg faget er svært spennende og kjekt. Faget går VELDIG mye ut på "learning by doing", dvs. du gjør stadig oppgaver slik at du blir bedre og bedre.

Endret av mesha
Lenke til kommentar

Hva med å ta matematikk X? Hvis du vil jobbe videre med IT er tallteorien du lærer der ikke dum å ha med seg. Informasjonsteknologi kan nok være et bra fag, men det avhenger veldig, veldig, veldig av læreren og medelevene. Det har en tendens til å bli VELDIG slappe timer hvor du ikke lærer særlig mye i datafag.

Lenke til kommentar
Hva med å ta matematikk X? Hvis du vil jobbe videre med IT er tallteorien du lærer der ikke dum å ha med seg. Informasjonsteknologi kan nok være et bra fag, men det avhenger veldig, veldig, veldig av læreren og medelevene. Det har en tendens til å bli VELDIG slappe timer hvor du ikke lærer særlig mye i datafag.

Eg fekk klasserekord i Winterbells i mine IT-timar.

I tillegg var eg einaste elven som fekk 5 på eksamen. LETT karakter om du er gjennomsnitteleg interessert i data. Vi hadde ein lærar som var ekstremt dårlig i å lære frå seg. Halvvegs ut i semesteret slutta han. Vi fekk 2 vikarar som redda oss gjennom resten. Som gonji skriv, beror mykje på medelevar/lærarar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...