Gå til innhold

På tide å skaffe litt skikkelig lyd til PC-en

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å gjøre noen "mindre" oppgraderinger på maskinen før Age of Conan kommer :)

Med mindre så tenker jeg på oppgradering av komponenter som mann ikke bytter så ofte.

Har jo tenkt til å gjøre en større oppgradering av selve systemet når Nehalem kommer, derfor ser jeg ikke noe stort poeng i å dille med noen nytt skjermkort, minnebrikker, prosessor osv før den tid :)

Men PC-høyttalerne kan jeg jo kanskje gjøre noe med :)

For øyeblikket har jeg et CREATIVE SoundBlaster Audigy 2 ZS lydkort, jeg benytter et gammalt Panasonic "mini-anlegg" som jeg fikk til 12års dagen min eller noe sånt :p

Det heter "Panasonic CD STEREO SYSTEM SA-PM03"

Vi snakkes altså ikke "high quality" her :p

Men jeg syntes de hadde bedre lyd enn de bittesmå PC-høyttalerne jeg hadde.

Men folk sier jo det er mye bedre med 5.1 - 7.1 system når du spiller, selv om det er et temmelig dårlig anlegg, så gir det visstnok en mye bedre opplevelse.

Og siden Age of Conan støtter 7.1, så tenkte jeg nå er det på tid å spytte inn litt på lydopplevelsen :)

Logitech Z-5500 er jo et umåtelig populært sett.

Vi har også CREATIVE ProGamer G500 og CREATIVE GigaWorks ProGamer G550W

Samt CREATIVE GigaWorks S750..

Er noen av de noe å satse på?

Skal ha det inne på rommet.

Takker for all hjelp :)

EDIT:

Tenkte også på å bytte ut mitt Audigy 2 ZS lydkort, men ettersom X-Fi serien har vært på markedet en stund nå, så håpet jeg på at CREATIVE skulle lansere en ny serie snart :)

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Creative GigaWorks S750 må også vurderes siden dette anlegget har to ekstra høyttalere (7.1) og har en mer plasseringsvennlig basshøyttaler. Satellitt høyttalerne har også en liten diskant i topp, altså en toveis høyttaler for tydeligere og høyere diskant.

Frekvensgang: 25 Hz ~ 40 kHz

Endret av ultimatedeskjet
Lenke til kommentar

Helt ærlig tror jeg Creative trekker det lengste strådet. Vanskelig å utnevne en vinner av disse to, men alikavel tror jeg Creative GigaWorks er bedre på lyden. Settet er også dyrere enn hva Z5500 er. Alle de syv høyttalerne har også noen "bein" under som er mer praktiske når det gjelder plassering, men dette virker jo ikke inn på lyden ...

Begge settene har "litt" mye bass og litt for lite mellomtone. Dette kan selfølgelig stilles inn på begge settene. *skru ned bass*

Endret av ultimatedeskjet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...