randknu Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Jeg holdt på å kopiere filer over til det nye software raidet mitt da maskinen plutselig frøs. Alt stoppa til og med musepekeren. Starta på ny, og da var alle NTFS diskene borte vekk. jeg har vel rundt 8 NTFS disker igjen, alle skal etter planen konverteres til ext3. Men det betyr at alt innholdet må kopieres over til en annen disk eller array imens. Når jeg kjører "sudo mount -a" får jeg følgende feilmelding på alle diskene: "fuse: mount failed: Device or resource busy" Jeg har prøvd: Å starte maskinen i windows XP og ta en "chkdsk -x x:" på alle diskene men ingenting hjelper. Alle diskene er på plass i XP og funker fint. prøvd med mount manuelt men det gir samme feilmeldinga. Kan forsåvidt ikke heller forstå hva som førte til krasjet i utgangspunktet så hvis noen har noen teorier så kom med dem... Makinvaren består av: ASUS k8n4-e deluxe hovedkort AMD sempron etellerannet prosessor 1.6 Ghz Lenke til kommentar
Del Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Hvis ntfs ikke blir avmontert rent så kan det bli merkelig adferd. Normalt vil dette ordne seg hvis du monterer de en gang under XP. Du kan også prøve opsjonen force når du monterer i GNU/Linux, det funker fint for ntfs usb-disker som ikke er avmontert rent. Jeg tør ikke garantere for at dataene dine blir bevart naturligvis. Lenke til kommentar
randknu Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 Har allerede prøvd force med ro option, men jeg fikk samme feilmeldinga da og. Windows finner ingen feil heller. Lenke til kommentar
ways Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Har allerede prøvd force med ro option, men jeg fikk samme feilmeldinga da og. Windows finner ingen feil heller. er maskinen oppgradert fra tidligere ubuntu, eller nyinstallert? fikk selv problemer med ekstradisker pga evms-pakken. avinstallasjon av evms-* og reboot fikset det. Lenke til kommentar
randknu Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 Tusen hjertelig takk, det fikset problemet. jeg trodde jeg allerede hadde uninstallert dette programmet men mangla noe småtteri ja. Nå har jeg forresten et nytt problem men jeg starter heller en ny tråd på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå