Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Liten gevinst i 3dMark06

Anbefalte innlegg

Jeg har et 8800GTX som jeg med stock hastigheter får 10520 poeng i 3dMark06 med. Når jeg da klokket det opp til 680 på kjernen, og 2100 på minnet fikk jeg bare 10945 poeng. En økning på bare 425 poeng virker mistenkelig lite, men dette er første gang jeg klokket et skjermkort så jeg vet egentlig ikke hva man kan forvente.

Jeg har brukt AtiTool 0.26, og øker jeg kjernen/minnet noe mer fryser maskinen under spill eller i desktop. Så det virker ihvertfall som om frekvensene på kortet blir oppdatert.

Så spørsmålet mitt blir: Har det å øke frekvensen med 105mhz over stock så lite å si, eller er det noe feil et sted?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har et 8800GTX som jeg med stock hastigheter får 10520 poeng i 3dMark06 med. Når jeg da klokket det opp til 680 på kjernen, og 2100 på minnet fikk jeg bare 10945 poeng. En økning på bare 425 poeng virker mistenkelig lite, men dette er første gang jeg klokket et skjermkort så jeg vet egentlig ikke hva man kan forvente.

Jeg har brukt AtiTool 0.26, og øker jeg kjernen/minnet noe mer fryser maskinen under spill eller i desktop. Så det virker ihvertfall som om frekvensene på kortet blir oppdatert.

Så spørsmålet mitt blir: Har det å øke frekvensen med 105mhz over stock så lite å si, eller er det noe feil et sted?

Det er jo en syk overclock da... Tror enten at du har sett litt feil eller at det har skjedd noe med kortet ditt. Har samme og kjører på 630 og da fryser den seg selv om prosessoren er 3,2 E6600

Lenke til kommentar
Det er jo en syk overclock da... Tror enten at du har sett litt feil eller at det har skjedd noe med kortet ditt. Har samme og kjører på 630 og da fryser den seg selv om prosessoren er 3,2 E6600

Ble overrasket selv, og meget skeptisk

Så det jeg leter etter er et bevis på at jeg faktisk har utrettet noe, og ikke bare endret noen verdier i et "register" et sted mens kortet surrer vidre på standardinstillinger.

EDIT: Overså Megern sin post. Så cpuen blir flaskehals på 2,4? Da skal jeg prøve å klokke den litt opp.

post-153066-1202770614_thumb.jpg

Endret av KongKongle_
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg får ~15000 3DMark06 poeng med min 8800GT + Q6600 (@3.6Ghz).

Har vært oppe i 15900 men da fikk jeg ikke PC-en til å kjøre stabilt i spill.

Tror kanksje din CPU blir en bottleneck her, fordi ditt GTX skal være bedre enn mitt GT.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...