Christian86 Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Pga personlige årsaker og et godt tilbud, så vurderer jeg å kvitte meg med utstyret mitt til fordel for et annet merke. Det hele vil bero på hva jeg får for det gamle, og derfor spørr jeg her: Utstyret består av: Nikon D2h, burde anta at det er rundt 50 000 eksponeringer, men batteriet holder meget bra, og ellers er det pent behandlet med nytt grep på den ene siden. Jeg ønsker rundt 4000 - 5000 for det, er det en vanskelig pris? Tamron 28-75 F2,8, veldig pent brukt. Her hadde jeg forventet 1500-2000, er dette en vanskelig pris? Nikon SB800, med oppladbare batterier, ville 1500-2000 være en vanskelig pris? Canon G5, går det ann med 1500-2000 her? Håper noen kan svare, jeg må vurdere tilbudet opp i mot kostnaden med rent Nikon utstyr. Lenke til kommentar
onslow123 Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 (endret) Pga personlige årsaker og et godt tilbud, så vurderer jeg å kvitte meg med utstyret mitt til fordel for et annet merke. Det hele vil bero på hva jeg får for det gamle, og derfor spørr jeg her: Utstyret består av: Nikon D2h, burde anta at det er rundt 50 000 eksponeringer, men batteriet holder meget bra, og ellers er det pent behandlet med nytt grep på den ene siden. Jeg ønsker rundt 4000 - 5000 for det, er det en vanskelig pris? Tamron 28-75 F2,8, veldig pent brukt. Her hadde jeg forventet 1500-2000, er dette en vanskelig pris? Nikon SB800, med oppladbare batterier, ville 1500-2000 være en vanskelig pris? Canon G5, går det ann med 1500-2000 her? Håper noen kan svare, jeg må vurdere tilbudet opp i mot kostnaden med rent Nikon utstyr. Linsa og blitzen tror jeg i alle fall skulle være lettsolgt til den prisen om de er greit holdt. Særlig blitzen tror jeg vil bli solgt omtrent før du har trykket enter på annonsen på foto.no. En som vil ha blitzen Edit: La inn en irrelevant link Endret 10. februar 2008 av onslow123 Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 Hva med det andre? Har også en 1,8 50mm som fikk ødelagt glasset foran, men som fungerer helt kurrant. Er 500 vanskelig pris der? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Har også en 1,8 50mm som fikk ødelagt glasset foran, men som fungerer helt kurrant. Er 500 vanskelig pris der? Så vidt jeg husker, så er "glasset foran" på din 50/1.8 et UV-filter. Helt uinteressant. Det burde være en smal sak å få 500 for det, om ikke mer? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 Har også en 1,8 50mm som fikk ødelagt glasset foran, men som fungerer helt kurrant. Er 500 vanskelig pris der? Så vidt jeg husker, så er "glasset foran" på din 50/1.8 et UV-filter. Helt uinteressant. Det burde være en smal sak å få 500 for det, om ikke mer? Alt er testet, og bildene ble nesten bedre uten enn med. Prøvekjørte samme dag som skaden skjedde og vi brukte god tid på å fjerne og teste objektivet etterpå. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 ...og bildene ble nesten bedre uten enn med. Det er et UV-filter. Mange lever i den vrangforestilling at det er noe man "må" ha. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 ...og bildene ble nesten bedre uten enn med. Det er et UV-filter. Mange lever i den vrangforestilling at det er noe man "må" ha. Vel, blitzen og den gikk i løpet av 5 minutter. Og jeg må egentlig se meg veldig fornøyd med prisen. Men er kameraprisene veldig vanskelig? La ut til 6000-5000 kr og 1500 kr, men kan gå langt ned sånn sett. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 En D2h selger nok ikke akkurat som varmt hvetebrød om dagen. Du skal nok slite med å få 5000 for den. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Kjøp og salg skal ikke forekomme i forumet. Innlegg som strider med dette er fjernet. Lenke til kommentar
onslow123 Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Det er et UV-filter. Mange lever i den vrangforestilling at det er noe man "må" ha. I dette tilfellet kan man jo si at UV-filteret hadde sin misjon og beskyttet objektivet. Hadde det ikke vært der, hadde muligens linsa gått til h******. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Med tanke på at en i dag får 30D til 3999 kr nytt så vil jeg tro du får slite med å få 5000 for kameraet. Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Med tanke på at en i dag får 30D til 3999 kr nytt så vil jeg tro du får slite med å få 5000 for kameraet. En ting er at det er vanskelig å få solgt et D2H.. Å legge årsaken til dette at et Canon 30D er billigere ser jeg ingen logikk i. Har du overhode noen formening om hva et Nikon D2H er i sammenligning et Canon 30D?? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Med tanke på at en i dag får 30D til 3999 kr nytt så vil jeg tro du får slite med å få 5000 for kameraet. En ting er at det er vanskelig å få solgt et D2H.. Å legge årsaken til dette at et Canon 30D er billigere ser jeg ingen logikk i. Har du overhode noen formening om hva et Nikon D2H er i sammenligning et Canon 30D?? Jepp,men når en ser d2h til lavere bruktpriser andre steder og samtidig vet at 30D er så billig så utelukker dette en mengde kunder etter mitt syn, greit nok at d2h var et kamera som tilhørte proffverden,men det er tross alt fra 2003 og har ca 4,0 mp, noe folk tross alt legger vekt på om en liker det eller ei . Det var heller ikkement som en sammenligning av disse to Lenke til kommentar
Anew Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 (endret) I dette tilfellet kan man jo si at UV-filteret hadde sin misjon og beskyttet objektivet. Hadde det ikke vært der, hadde muligens linsa gått til h******. Nei. Man kan ikke si det, for da baserer man utsagnet sitt på totalt sviktende faktagrunnlag. Det er riktignok populært å basere utsagnene sine på totalt sviktende faktagrunnlag, men det betyr ikke at det er lurt. Det er omtrent som å trekke 30D inn i en diskusjon rundt pris på en D2h - det henger ikke på greip. Endret 10. februar 2008 av Anew Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 I dette tilfellet kan man jo si at UV-filteret hadde sin misjon og beskyttet objektivet. Hadde det ikke vært der, hadde muligens linsa gått til h******. Nei. Man kan ikke si det, for da baserer man utsagnet sitt på totalt sviktende faktagrunnlag. Det er riktignok populært å basere utsagnene sine på totalt sviktende faktagrunnlag, men det betyr ikke at det er lurt. Det er omtrent som å trekke 30D inn i en diskusjon rundt pris på en D2h - det henger ikke på greip. Det er din mening da,jeg annser ditt argument for å henge mye dårligere på samme greipa, for om du gidder lese så sammenligner jeg ikke men jeg trekker inn relevante ting som taler for at prisen er for høy for dette kameraet som brukt, og da er faktum at en av de tingene som påvirker det er nettop "dumpingsprisen" på 30D . Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 En D2h selger nok ikke akkurat som varmt hvetebrød om dagen. Du skal nok slite med å få 5000 for den. Var jo tross alt en grunn til at jeg kunne gå ned til 4000, som er det laveste på foto.no Men blir det en slik problemstilling at det overhode ikke kan selges, så supplerer jeg med en 18-200 vr som koster 3000 fra utlandet. Da blir det en grei sak å ha på siden. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 I dette tilfellet kan man jo si at UV-filteret hadde sin misjon og beskyttet objektivet. Hadde det ikke vært der, hadde muligens linsa gått til h******. Nei. Man kan ikke si det, for da baserer man utsagnet sitt på totalt sviktende faktagrunnlag. Det er riktignok populært å basere utsagnene sine på totalt sviktende faktagrunnlag, men det betyr ikke at det er lurt. Det er omtrent som å trekke 30D inn i en diskusjon rundt pris på en D2h - det henger ikke på greip. Det er din mening da,jeg annser ditt argument for å henge mye dårligere på samme greipa, for om du gidder lese så sammenligner jeg ikke men jeg trekker inn relevante ting som taler for at prisen er for høy for dette kameraet som brukt, og da er faktum at en av de tingene som påvirker det er nettop "dumpingsprisen" på 30D . Men det blir likevel feil, ford 30D har ikke samme egenskaper som D2h, eneste den har er flere MP, men når du først handler Dslr, så vet du også at MP ikke er alt, dermed reagerer folk på det du skriver. Det du skriver er nesten som å si at siden du får D200 for 6000, så skal du slite med å få 18 000 for D2x, de er ment for forskjellige grupper, og D2h er ikke et nybegynner kamera som 30D kan bli i sammenlikning Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 På litt tilårskomment fotoutstyr er eBay en god pekepinn på hva du kan få her hjemme (direkte konvertert valuta). De går for mellom 600 og 800 daler hvilket skulle omtrentlig tilsvare 3500-4500,-. Så om du ikke får 4000,- for det på foto.no er det muligens faktisk bedre å legge det på eBay.(?) Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 På litt tilårskomment fotoutstyr er eBay en god pekepinn på hva du kan få her hjemme (direkte konvertert valuta).De går for mellom 600 og 800 daler hvilket skulle omtrentlig tilsvare 3500-4500,-. Så om du ikke får 4000,- for det på foto.no er det muligens faktisk bedre å legge det på eBay.(?) Eller endre litt på planene Men ja, har lekt med den tanken. Men jeg skal avvente, innkjøp av utstyr skjer ikke før i midten av juni når jeg skal ut på tur, hvilket betyr at jeg har rimelig god tid på meg. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 I dette tilfellet kan man jo si at UV-filteret hadde sin misjon og beskyttet objektivet. Hadde det ikke vært der, hadde muligens linsa gått til h******. Nei. Man kan ikke si det, for da baserer man utsagnet sitt på totalt sviktende faktagrunnlag. Det er riktignok populært å basere utsagnene sine på totalt sviktende faktagrunnlag, men det betyr ikke at det er lurt. Det er omtrent som å trekke 30D inn i en diskusjon rundt pris på en D2h - det henger ikke på greip. Det er din mening da,jeg annser ditt argument for å henge mye dårligere på samme greipa, for om du gidder lese så sammenligner jeg ikke men jeg trekker inn relevante ting som taler for at prisen er for høy for dette kameraet som brukt, og da er faktum at en av de tingene som påvirker det er nettop "dumpingsprisen" på 30D . Men det blir likevel feil, ford 30D har ikke samme egenskaper som D2h, eneste den har er flere MP, men når du først handler Dslr, så vet du også at MP ikke er alt, dermed reagerer folk på det du skriver. Det du skriver er nesten som å si at siden du får D200 for 6000, så skal du slite med å få 18 000 for D2x, de er ment for forskjellige grupper, og D2h er ikke et nybegynner kamera som 30D kan bli i sammenlikning Er fullstendig klar over at det er to kamera i to forskellige klasser og at sånn sett blir det feil, men jeg tenker her på den erfarne amatør som vurderer et proffkamera,men som ser feks et knalltilbud som feks dette på 30D og da heller velger å forbli på det nivået enn å bruke ekstra på et brukt proffkamera . Dermed blir det ferre potensielle kunder , kunder som kunne være intrisert om prisene var nærmere hverandre. Det har ingenting med at kameraet ditt er bedre enn 30D eller at det ikke er verdt prisen. Mitt forsøk var bare å si at prisnivået i et leie kan påvirke prisnivået i et annet og dermed begrense gruppen potensielle kjøpere . At så noen finner ut at det ikke henger på greip får bli deres sak da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå