Gå til innhold

Intel Q6600 et bra kjøp?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg ny PC... Er dette et bra kjøp??

MSI P35 NEO Combo-F, P35, Socket-775, DDR2/ DDR3, 1333FSB, ATX, GbLAN, PCI-Ex16 (P35 NEO Combo-F)

GEIL 4GB (2x2GB) PC2 6400 800MHz Value 5-5-5-15 Brush Aluminum (GX24GB6400DC)

POWERCOLOR Radeon HD 3650 512MB DDR2, PCI-Express 2.0, SCS3 (Silent), 2xDVI-I

ANTEC Sonata III Miditower, Svart m/500W Strømforsyning

INTEL Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte

Noe jeg kanskje burde byttet ut? Tekte på om jeg kanskje skulle kjøpe E8400 istedet tror ikke jeg har bruk for en firekjerner, siden E8400 har høyere frekvens er vel den bedre hvis jeg ikke skal kjøre mange progs sammtidig?? Og er 500w psu kraftig nok? :hmm::hrm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Q6600 er jo uten tvil en veldig spennende cpu, men e8400 er jo kjappere til det daglige normale bruk. Men 4 kjerner vil du vel ha mere nytte av i framtiden når programvare blir bedre tilpasset, tror ikke du merker forskjell på 2,4 eller 3,0 ghz uansett, kanskje noen sekunder raskere å pakke ut rar og zip filer, ellers lite. 500 watt holder nok bra, mer enn nok.

Lenke til kommentar
Q6600 er jo uten tvil en veldig spennende cpu, men e8400 er jo kjappere til det daglige normale bruk. Men 4 kjerner vil du vel ha mere nytte av i framtiden når programvare blir bedre tilpasset, tror ikke du merker forskjell på 2,4 eller 3,0 ghz uansett, kanskje noen sekunder raskere å pakke ut rar og zip filer, ellers lite. 500 watt holder nok bra, mer enn nok.

tenker at 2,4ghz quad vil slå en 3,0ghz duo i pakking.

Det er en artikkel på hardware.no som du kan søke og se på. Q6600 VS E8400

Hvis du tenker å bytte cpu innen 2 år, skaff deg duoen, men hvis du vil ha en framtidssikker cpu, skaff deg quaden. Eller vent for de nye 45nm Quadene

Lenke til kommentar

Regner med jeg går for E8400, kommer nok til å bytte den ut innen 2 år.. den er jo 600 kr billigere, kanskje bedre å putte de penga i noe annet på maskinen, klstre merker og neon lys?? hehe ;) :!: er det ikke sånn også at 45nm holder seg kjøligere ?? el er q6600 kjøligere siden den kan fordele arbeidet mer utover?

Endret av Kongolaf
Lenke til kommentar

ser der ja xninja92 vist gjør den det:) e8400 holder seg kjøligere pga den er laget på 45nm. Quad utvikler mere varme for det er flere kjerner som jobber tett vedsidna hverandre, blir ikke noen fordel at de kan fordele oppgavene på flere kjerner, de blir ganske varme.

Lenke til kommentar

Da får jeg smøre meg inn med vente pasta og jobbe mye overtid, tolmodigheten her i gården er relativt lav, så jeg kjenner at spasmene kommer nok snart :dribble:

Disse XEON prossesora, hva er den vesentlige foskjellen fra core2??? OG kan jeg egentlig stole på disse ETA fra levrandørene?? E8400 virker jo som et et veldig ettertraktet objekt, så de blir vel solgt ut like for som de kommer inn... :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...