Risern Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Begynner å bli grundig lei av det trådløse nettverket nå. I flere år har jeg slitt med dårlig signal, og det har aldri vært noe bedre enn "veldig svakt" eller "lav". Det er også rimelig ustabilt. Jeg lurte derfor på om et trådløst aksess point ville løst dette problemet? Routeren står i kjelleren, og ideen var da å sette dette aksess pointet i stua slik at det forsterker signalene videre inn til rommet mitt. Noen som har peiling på om dette virker? Lenke til kommentar
c-man Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Tenkt å dra kabel fra router til dette punktet da? Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Kjøp deg en Linksys wrt54gl til 450,- og sett den opp som repeater i stua. Lenke til kommentar
Risern Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 (endret) Tenkt å dra kabel fra router til dette punktet da? Nei, trodde dette gikk trådløst jeg? Kan det være en løsning å bytte det trådløse nettverkskortet? Kompiser av meg sitter på bærebare laptopene sine på samme rommet og får nesten full signal styrke! Har en eldre laptop med et PCI trådløst nettverks kort, også her sliter jeg med dårlig signal. Både på den stasjonære og laptopen har jeg D-Link kort av litt eldre typer. Virker litt som om disse har skylden for den dårlige signal styrken.. Routeren det hele er satt opp mot er en Belkin router. Endret 10. februar 2008 av Risern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå