spiderpig123 Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Sjallabais! Jeg har stort sett alltid brukt Lightroom og Photomatix når det gjelder bilderedigering, og dette har fungert meget bra. I det siste har jeg hatt lyst til å lære meg å bruke Photoshop litt mer. Da jeg i dag skulle fyre opp et bilde i PS, så ville den ikke åpne fila, fordi den ikke hadde støtte for CR2-filer. Må jeg altså laste ned en ekstra plugin for å kunne åpne RAW-filer i PS? Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Sjallabais! Jeg har stort sett alltid brukt Lightroom og Photomatix når det gjelder bilderedigering, og dette har fungert meget bra. I det siste har jeg hatt lyst til å lære meg å bruke Photoshop litt mer. Da jeg i dag skulle fyre opp et bilde i PS, så ville den ikke åpne fila, fordi den ikke hadde støtte for CR2-filer. Må jeg altså laste ned en ekstra plugin for å kunne åpne RAW-filer i PS? Ja, de ligger gratis på Adobes hjemmesider og blir stadig oppdatert. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Nei, men det kan vere du må oppdatere den eksisterande RAW-konverteraren, Camera RAW (som er der med mindre du har versjon 7.0 eller eldre). Du kan laste den ned her: http://www.adobe.com/support/downloads/pro...&product=39 Merk at dei nyaste versjonane av Camera RAW kun er kompatibel med CS3. Nedlastingane er lista etter kva versjon av Photoshop dei er kompatible med. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;#entry10525284 ta en titt der du eventuelt engelsk http://www.radiantvista.com/tutorials Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Jeg har aldri vært spesielt glad i RAW-konverteren i PS. Har du Lightroom i tillegg synes jeg det er bedre å konvertere bildene der og så åpne bildene i PS. Kan også velge å eksportere bildene og åpne de i PS, Jeg bruker ihvertfall kombinasjonen LR og Photoshop og synes det fungerer veldig bra. 95% gjøres i LR og resten i PS Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Selv kjører jeg ting gjennom Bridge, og entrér ACR gjennom denne. Så får de en liten omgang i PS etterpå, men dette er småjusteringer som Levels og Curves. Har prøvd LR litt også, men liker meg rett og slett bedre i Bridgen. Dette er rett og slett fordi jeg er vandt til det, og orker ikke bytte så sant ingen finner et veldig godt argument for hvorfor. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Selv kjører jeg ting gjennom Bridge, og entrér ACR gjennom denne. Så får de en liten omgang i PS etterpå, men dette er småjusteringer som Levels og Curves. Har prøvd LR litt også, men liker meg rett og slett bedre i Bridgen. Dette er rett og slett fordi jeg er vandt til det, og orker ikke bytte så sant ingen finner et veldig godt argument for hvorfor. samme her Lenke til kommentar
christofferv Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Photoshop CS3 har RAW converter osv. Kjøp deg det! Lenke til kommentar
JKKLstudio Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) Last ned siste versjon av ADOBE DNG converter og konverter alle "RAW"-formater til DGN. Den kan du åpne i CS, CS2 og CS3, uavhenglig av hvilken versjon "raw!"fil Endret 11. februar 2008 av xST©NE2005 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå