Gå til innhold

RAW i Photoshop?

Anbefalte innlegg

Sjallabais!

Jeg har stort sett alltid brukt Lightroom og Photomatix når det gjelder bilderedigering, og dette har fungert meget bra. I det siste har jeg hatt lyst til å lære meg å bruke Photoshop litt mer. Da jeg i dag skulle fyre opp et bilde i PS, så ville den ikke åpne fila, fordi den ikke hadde støtte for CR2-filer. Må jeg altså laste ned en ekstra plugin for å kunne åpne RAW-filer i PS?

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjallabais!

Jeg har stort sett alltid brukt Lightroom og Photomatix når det gjelder bilderedigering, og dette har fungert meget bra. I det siste har jeg hatt lyst til å lære meg å bruke Photoshop litt mer. Da jeg i dag skulle fyre opp et bilde i PS, så ville den ikke åpne fila, fordi den ikke hadde støtte for CR2-filer. Må jeg altså laste ned en ekstra plugin for å kunne åpne RAW-filer i PS?

:)

Ja, de ligger gratis på Adobes hjemmesider og blir stadig oppdatert.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri vært spesielt glad i RAW-konverteren i PS. Har du Lightroom i tillegg synes jeg det er bedre å konvertere bildene der og så åpne bildene i PS. Kan også velge å eksportere bildene og åpne de i PS,

Jeg bruker ihvertfall kombinasjonen LR og Photoshop og synes det fungerer veldig bra. 95% gjøres i LR og resten i PS

Lenke til kommentar

Selv kjører jeg ting gjennom Bridge, og entrér ACR gjennom denne. Så får de en liten omgang i PS etterpå, men dette er småjusteringer som Levels og Curves. Har prøvd LR litt også, men liker meg rett og slett bedre i Bridgen. Dette er rett og slett fordi jeg er vandt til det, og orker ikke bytte så sant ingen finner et veldig godt argument for hvorfor. :p

Lenke til kommentar
Selv kjører jeg ting gjennom Bridge, og entrér ACR gjennom denne. Så får de en liten omgang i PS etterpå, men dette er småjusteringer som Levels og Curves. Har prøvd LR litt også, men liker meg rett og slett bedre i Bridgen. Dette er rett og slett fordi jeg er vandt til det, og orker ikke bytte så sant ingen finner et veldig godt argument for hvorfor. :p

samme her

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...