Gå til innhold

Er defekt patron farlig?

Gjest Slettet+8745264

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+8745264

Tenker i denne sammenhengen på patroner som "klikker", altså ikke reagerer etter du prøver å fyre av.. Det sies jo at man skal vente i 30 sekunder før man kvitter seg med patronen eller putter den i en gang til og prøver på nytt, men er det noen sjanse for at patronen plutselig kan smelle enten hvis den blir lagt vekk, hvis man skal prøve på nytt, eller hvis man kaster den i en bøtte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei.

når jeg får klikk på en patron. venter jeg i ca 1 min før jeg tar den ut av rifla. etter det går jeg litt vekk fra der jeg evt ligger å skyter. jeg tråkker patronen ned i bakken med prosjektil først. tar den med meg når jeg skal dra. når jeg kommer hjem tar jeg en tang og drar ut prosjektilen og tømmer den for krutt. jeg prøver aldri å avfyre den på nytt.

jeg føler meg aldri trygg på at det ikke skal kunne skje noe med de.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Klikk skudd skal man ikke prøve å avfyre flere ganger.

Hmmmm..

Kameratene mine sine rifler (AR15/Steyr Aug) er litt kresne i ammoen, så når det er noen selvladede eller generelt dårlig ammunisjon, vil dem av og til ikke smelle.

Da blir de "uskutte" kastet bort til meg..

Min rifle derimot, min russiske armesläger (saiga sport/ak-74), spiser velvillig alt som kan smelle..

Og de går som ei kule... :p

Er i alle fall sånn vi har pleid å gjøre det.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...