ducA Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 (endret) Hei. Jeg holder for øyeblikket på med å opggradere deler o.s.v fordi familien skal få denne PC-en(mesteparten av delene) jeg sitter på nå om noen måneder. Deler som skal i den "nye" : QX9650 eller 9770, 3x8800gtx (har to fra før), Asus striker II Formula o.s.v men finner ikke ut hvilke ram brikker jeg skal velge. Har sett på: Ocz Reaper hpc 1150mhz 5-5-5-15 Kingston Hyperx 1200mhz 5-5-5-15 Corsair Dominator 800mhz 3-4-3-9 Er det noen av de brikkene som er "bedre" til spilling enn de andre. Endret 11. februar 2008 av ducA Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Jeg er godt fornøyd med Crucial Ballistix. Jeg har PC6400, men du kan jo velge disse. Meget gode brikker! SLIx3 alstå? Hørtes interessant ut,du må si ifra hvordan det blir etter hvert da Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 (endret) Skal du overklokke så gå for høyest FSB. SPesiellt med de dyre CPuene med åpen multiplier vil det gi deg mest oompf. Lave timings er bra, men de er egentlig ikke særig viktig for en Intel CPU platform. Skal du ikke overklokke, så kjøp den RAMen som har høy nok FSB til å kjøre synced mode, og så gjerne litt lavere timings om du har det valget innenfor samme prisklasse. Men.. om du skal bruke brikkene videre vil høyere FSB øke levetiden absoltt. Det sprøs jo dog om de vil være nytte i neste system ettersom det er noe usikkert hvor fort DDR3 egentlig slår til for fullt og blir mer eller midnre obligatorisk i et high-end system. Alt i alt er ikke RAM specs så fryktelig vikitg i den totale ytelsen så lenge de ikke er horribelt dårlige, så ikke legg igjen alt for mye penger i RAM er mit forslag. Det fines mange gode 5-5-5-15 brikker med høy FSB som også er billige. De er nok beste valget totlat sett. -Stigma Endret 10. februar 2008 av Stigma Lenke til kommentar
ducA Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 Ok takk for svar, tror jeg går for dominator brikkene da. Skal prøve og kjøre cpu'en på 400x10 alstå 4Ghz 24/7 så da bør jeg vell går for dem som er nærmest synced fsb som stigma sier. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå