Lonestarr Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Hei I det siste har jeg lagt merke til en rar ulelyd som kommer fra PCen. Denne lyden kommer når jeg er inne i options på spill, eller når jeg scroller nedover en internettside med mange store bilder. Lyden er ikke høy, og den kommer bare når jeg scroller nedover eller når jeg juster options i f. eks Oblivion eller Crysis. Når jeg scroller nedover en internettside gir den fra seg en liten ulelyd hver gang jeg snurrer på musehjulet. Pcen er alltid stille ellers, men det er i disse to tilfellene at den uler litt. Håper dere skjønner hva jeg mener, og at noen kan hjelpe meg med å forstå hva det er som skaper ulelyden. Lenke til kommentar
Cadesius Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Skal ikke si det helt sikkert, men kan det hende at det er noen av viftene dine som bråker? For eksempel CPU-avkjøling? CPU-en jobber mer når det er noe som skjer, kanskje det kan være at viften kommer borti noe når den går raskere? Sikkert ikke dette, men det kan være greit å sjekke. Lenke til kommentar
Lonestarr Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 Takk for svar, men det er ingen ting/ledninger i nærheten av viftene. CPU-vifta er også helt ny, så jeg tviler på at det er den. Jeg skal snart bestille nytt kabinett da, så jeg håper på at ulyden forsvinner da.. Lenke til kommentar
nubee Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Kommer lyden fra høyttalerne eller fra selve PC-en? Lenke til kommentar
Lonestarr Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 Kommer lyden fra høyttalerne eller fra selve PC-en? Kommer dessverre fra selve PCen.. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 vifte på skjermkort? Vifter på skjermkort er som regel små og små endringer i temperatur kangi store svingninger i viftehastighet. Høy hastighet på en liten vifte opfattes fort som uling. Jeg ville sjekket om det satt mye støv under vifta på skjermkortet da det kan få vifta til å gå på adskillge høyere omdreiningshastighet enn tidligere. Lenke til kommentar
meitemark Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Dette er signalstøy fra skjermkortet som får feks pcspeakeren til å ule. Kople vekk pcspeaker og se om du får noen forbedring. Enkelte skjermkort har også en liten speaker på seg, og i slike tilfeller er det eneste som nytter å bytte skjermort. Lenke til kommentar
Lonestarr Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Kan noe bli ødelagt? eller er det bare en plagsom lyd? hvis det er det sistnevnte kan jeg leve med det. Lenke til kommentar
meitemark Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Kan noe bli ødelagt? eller er det bare en plagsom lyd? hvis det er det sistnevnte kan jeg leve med det. Tror ikke noe annet enn sluttbrukeren blir ødelagt av slikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå