Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dårlig selvtillit pågrunn av blandingsdialekt. Har vurdert selvmord

Gjest dårlig selvtillit

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har blandingsdialekt selv mener noen.. Jeg er meget god til å snakke andre språk da, men ikke dialekter.

Jeg synes bare det er morsomt.

For 2 uker tilbake så ble jeg dessverre litt hyper, og skiftet språk hvert minutt eller noe.. Også gikk jeg bare rundt etter en kompis jeg skulle hevne meg litt på (han hater at jeg snakker andre språk hipp som happ..)..

Da han trodde jeg hadde sluttet, slo jeg til med en sang på svensk! Dritmorsomt! :D

Min dialekt er vel en slags ålesunder, sunnmøring, hellesylt (for de som vet hvor i hendelset det ligger), volda dialekt.. En eneste stor dialektcocktail.

En av jentene jeg har snakket med som oppdaget dette ganske fort, var egentlig bare fascinert over at jeg og min egen søster kunne ha så stor forskjell i dialekten..

Ikke fikk jeg lov til å slutte å snakke, for hun synest det hørtes så pent ut med den merkelige sammensetningen.

Men de jeg vet om som ikke liker dialekten min er min egen familie.. De har ikke snøring på hvorfor jeg snakker slik som jeg gjør

Lenke til kommentar
Var det det vi diskuterte?

Jeg har vært i den situasjonen selv at jeg tok meg nær av ting. Og når jeg ser tilbake på det ser jeg at det var mye fordi jeg valgte å ta meg nær av det. Etter hvert gikk det opp for meg at jeg kunne la være å ta meg nær av det. Det tok ganske lang tid før jeg klarte å la være å bry meg om hva andre synes.

Så på en måte ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...