Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dårlig selvtillit pågrunn av blandingsdialekt. Har vurdert selvmord

Gjest dårlig selvtillit

Anbefalte innlegg

Selvmord for blandingsdialekt, dagens.

Har selv vokst opp med familie fra Oslo og omegn, noe som har ført til at jeg snakker ganske pent sammenlignet med resten av kameratene. Sier "skole" i stedet for "skule" og "spise" i stedet for "eta". Har kanskje blitt litt småerting, men ikke nok til at jeg blåser hodet av meg - for å si det slik. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jobber iherdig med å få dama over til Oslo mål, hun har fortsatt mange ord fra sitt opprinnelige dialekt men satser på å få henne til bytte om etterhvert ;)

Er du heilt skrudd eller? Sørg heller for at ho held på den opprinnelege dialekta si. Ikkje den stygge oslodialekta!

Men over til tema: Ungdomsskulen er full av dretungar som alltid skal pirke på folk for den minste ting som i følgje dei ikkje er "normalt". Hald motet oppe og ikkje bry deg om dei ;)

Og ærleg talt: bergensardialekta er den absolutt styggaste dialekta i heile landet! Den er forferdeleg ekkel å høyre på. Då synest eg at det er mykje betre med ei blandingsdialekt! Ver stolt du :thumbup:

Lenke til kommentar
Sånne episoder svekker ikke en gutts selvtillit når to jenter(ikke av styggeste sorten) sier at blandingsdialekt er det styggeste de vet.

Sannsynligvis, ja.

Men likevel. Det er mye hva man selv gjør det til. Det at to barnslige drittunger av noen jenter som ikke hadde vært verdt å røre en lillefinger for sier noe sånt, sier mer om dem enn deg.

Jeg tipper egentlig ikke de synes det er så stygt. Jeg tror bare at de av en eller annen skrudd grunn liker å mobbe andre. Finne ting som er annerledes og mobbe dem for det. DE er skutt.

Og ærleg talt: bergensardialekta er den absolutt styggaste dialekta i heile landet! Den er forferdeleg ekkel å høyre på. Då synest eg at det er mykje betre med ei blandingsdialekt! Ver stolt du :thumbup:

Saklig av deg :ermm:

Lenke til kommentar
I sommer var jeg og familien min på besøk hos noen bekjente av pappa som jeg aldri hadde møtt. De hadde to døtre på 16 og 19 år som kommenterte at jeg hadde blandingsdialekt da vi satt ved bordet og spiste. det værste var at de sa rett ut forran meg og foreldrene mine at blandingsdialekt var det styggeste de visste.

Sånne episoder svekker ikke en gutts selvtillit når to jenter(ikke av styggeste sorten) sier at blandingsdialekt er det styggeste de vet.

Og foreldra dine ble ikke fly forbanna av at de sa noe så utrolig slemt?. Her ligger problemet dypere enn at du tar deg nær av slikt. Må jo være noe grunnleggende galt med omgivelsene dine hvis en middag kan uttarte seg slikt uten at noen sier noe.

Lenke til kommentar

Hey, jeg er trønder og får høre det hele tida, men ler av det og tar meg ikke nær av det. Nå skal det sies at jeg har ganske godt med selvironi, og tar meg ikke selv veldig høytidelig. Om noen mobber meg for dialekta mi bryr jeg meg ikke no særlig om det, fordi jeg er stolt av den! Jeg ler mye av trønderspøker, og kødder mye med dialekter generelt.

At du snakker blandingsdialekt gir deg ingen grunn til å føle deg mindre verdt! Kjenner flere som snakker blandingsdialekt, ei som jeg gikk på skole med i Trondheim var egentlig fra bergen og snakka trøndersk med skarre-r og endel andre særtrekk. Søskenbarna mine er egentlig tyske, men flytta til ålesund for noen år siden. Dét er en artig blandingsdialekt det :)

Tenk heller at dialekta di er unik. Mye kulere å snakke som du gjør enn sånn som feks alle de i oslo gjør.....

Lenke til kommentar
Gjest dårlig selvtillit

kan si så mye som at jeg har flyttet fra oslo til ålesund :S har en helt for jævlig dialekt. Pappa også pleier å kommentere dialekten min av og til, noe jeg synes er kjipt. Jeg har time hos psykologen nå så jeg har ikke tid til å skrive noe mer nå.

Lenke til kommentar
Gjest dårlig selvtillit

Btw: Får trøste meg med at om et par år når jeg flytter til oslo(mest sannsynlig med noen kompiser) skal jeg legge om til ren oslo dialekt :w00t: Det skal bli deilig )

Lenke til kommentar

Osloenser er jo best da, og da er det fint å vite at resten av landet følger etter sakte men sikkert (palatalisering som forsvinner!) :!:

Har nå uansett klart meg bra her i Tromsø med min oslodialekt. Eneste er vel at det her oppi nord er kultur for å behandle "søringer" som byråkrater og fisefine folk, i spøkefull sammenheng selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Gjest dårlig selvtillit

litt my off-topic her men jaja :)

har vært til sånn samtale på helsehuset i dag som jeg er på hver 14 dag. Fikk beskjed om å tenke på alt jeg er flink til og på positive ting, men jeg føler ikke noe særlig framgang siden jeg begynte der i høst. Lurer på hvordan deg kommer til å ende til slutt. Life sucks :(

Lenke til kommentar
Gjest meg selv ^^

Naa ble jeg litt kvalm. Hoer paa det jeg sier naa.

DU har det ikke ille. Du sliter ikke med en dritt. Du er deg selv, du har foreldre, du har mat paa bordet, men du har en vanskelig vaerdag.

Jeg sitter naa i brasil og skriver dette og grunnen til at jeg reagerer saapass som jeg gjoer er fordi jeg har fatt ett innblikk i denne verdenen og jeg har naa laert meg at det virkelig ikke er synd paa folk som faktisk har raad til aa sitte aa syte paa internett. Her i Brasil ser jeg det hele tiden. Hjemloeshet, daarlig behandling, magerhet, ikke noe mat til foket osv.

Her er dewt ikke slik at folk blir sure hvis penga fra sosialen ikke er paa konto den foerste.

Her er det saann at folk blir glade hvis du gir dem 10 centos.

Jeg sier egentlig dette til alle som skriver selvmordstraader.

SKJERP DERE! Dere har det virkelig ikke vondt for fem flate oere!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...