Gå til innhold

Kjøp av amerikansk laptop

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er igang med å prøve å finne en laptop til damen, og som emnet sier tenker jeg på en fra USA.

PCen det er snakk om er en ny Compaq Presario F750US.

Produktinfo

Denne skal jeg da få for ca. 2500 inkludert frakt.

Budsjettet er 2500.- og det er da mindre muligheter om jeg skal kjøpe noe her i Norge.

Jeg har egentlig ikke noe imot en pent bruk PC, men når det finnes idioter som kjøper skrap på f.eks. finn.no er det vanskelig å få mye PC for pengene.

Bruk:

PCen blir brukt til lette oppgaver som å skrive i dokumenter, spille av musikk osv.

Det skader dog ikke med komponenter som klarer litt hardere arbeid.

Det viktigste er jo selvsagt utseende, og her skårer denne høyt.

Så det jeg lurer på er om dere ser noen store grunner til å ikke velge denne. Slik jeg ser det har denne både god ytelse og utseende til prisen. Amerikansk stikkontakt blir heller ikke noe problem fordi jeg har et par overganger liggende. Er det noe annet jeg overser her så vennligst skrik ut :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Jeg er igang med å prøve å finne en laptop til damen, og som emnet sier tenker jeg på en fra USA.

PCen det er snakk om er en ny Compaq Presario F750US.

Produktinfo

Denne skal jeg da få for ca. 2500 inkludert frakt.

Budsjettet er 2500.- og det er da mindre muligheter om jeg skal kjøpe noe her i Norge.

Jeg har egentlig ikke noe imot en pent bruk PC, men når det finnes idioter som kjøper skrap på f.eks. finn.no er det vanskelig å få mye PC for pengene.

Bruk:

PCen blir brukt til lette oppgaver som å skrive i dokumenter, spille av musikk osv.

Det skader dog ikke med komponenter som klarer litt hardere arbeid.

Det viktigste er jo selvsagt utseende, og her skårer denne høyt.

Så det jeg lurer på er om dere ser noen store grunner til å ikke velge denne. Slik jeg ser det har denne både god ytelse og utseende til prisen. Amerikansk stikkontakt blir heller ikke noe problem fordi jeg har et par overganger liggende. Er det noe annet jeg overser her så vennligst skrik ut :)

Hvis det går bra med amerikansk strømkontakt og tastatur, så må nok denne PC-en til 2,5K være et superkjøp! :)

Lenke til kommentar

Er litt i tvil når det kommer til amerikansk tastatur.

Laptopen vil bli brukt til endel skolearbeid, og da er det greit med æ,ø og å.

Noen som vet om metoder man kan slippe å klippe + lime inn de herlige vokalene våre hver gang vi skal bruke dem i en tekst?

Lenke til kommentar
Er litt i tvil når det kommer til amerikansk tastatur.

Laptopen vil bli brukt til endel skolearbeid, og da er det greit med æ,ø og å.

Noen som vet om metoder man kan slippe å klippe + lime inn de herlige vokalene våre hver gang vi skal bruke dem i en tekst?

må jo være mulig å sette opp norsk tastatur i windows og så bytte ut knappene på tastaturet med æ å ø enten med å bare skrive det på de. Det beste hadde vel vært og snakket med ett verksted og fått tak knapper som du kan bytte ut. Ville kjøpt pcen til toshiba for 2995 og fått alt nytt og med garanti

Lenke til kommentar
Husk at du må betale mva på PC-en når den kommer til Norge ;)

PCen blir i tilfellet kjøpt av privatperson, så jeg satser på at det ville dukke opp en pakke merket gave i postkassen. Om tollen skulle sjekke den ville det vel blitt 25% + grunnavgift på 125(?)kr?

Lenke til kommentar
Husk også at du risikerer å måtte sende den til USA for service ettersom det ikke er alltid er mulig for verkstedene i Norge å bestille deler til utenlandske pcer. Dessuten er vel 615$ 3400kr?

Den siden jeg linker til var den første og beste som viste spesifikasjonene, den jeg muligens kjøper er fra en privatperson. Jeg betaler litt over 350$ + frakt.

Angående service har jeg ikke planer om å prøve å få fikset den, bærbare er mer eller mindre bruk og kast etterhvert. det følger forøvrig med "The Compaq Presario F750US is backed by the manufacturer's 1-year limited warranty and 24/7 toll-free technical support.", men har liten tro på at dette hjelper meg noe.

Nå er det lenge siden jeg har brukt et engelsk tastatur, og jeg har ikke noen tilgjengelige. Hvordan løser windows mangelen på taster om jeg installerer norskt tastatur i XP/Vista?

Såvidt jeg husker blir tastene som ligger hvor øæå skal ligge på norskt tastatur('*¨^ tastene på engelsk tastatur) brukt?

Endret av paxton
Lenke til kommentar
Angående service har jeg ikke planer om å prøve å få fikset den, bærbare er mer eller mindre bruk og kast etterhvert. det følger forøvrig med "The Compaq Presario F750US is backed by the manufacturer's 1-year limited warranty and 24/7 toll-free technical support.", men har liten tro på at dette hjelper meg noe.

Om den kun koster 2500kr er det jo en ting, men den det der betyr at det er gratis å sende den innen USA og det er nettopp i den "limited" delen at forbehold mot tilgjengelige deler o.s.v. kommer opp.

Endret av Hans Erling
Lenke til kommentar
Om den kun koster 2500kr er det jo en ting, men den det der betyr at det er gratis å sende den innen USA og det er nettopp i den "limited" delen at forbehold mot tilgjengelige deler o.s.v. kommer opp.

Nå sitter jeg her med hodet fullt av snørr så ting går litt treigt inn. Sier du her at om PCen skulle trenge service og jeg var en kunde i USA, så ville det vært gratis for meg å både sende den inn samtidig som selve servicen er gratis? Mens det at den er limited gjør at, som du skrev tidligere, det muligens vil bli vanskelig å få tak i deler her i Norge?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...