Gå til innhold

Gaming PC (10 000 kr) Ikke selvbygd!

Anbefalte innlegg

Hallo

Jeg har tenkt å kjøpe meg en ny gamer pc, men er en rimelig noob i dette faget. Har lett litt rundt på nettet of funnet ut at jeg kommer til å bestille fra et nettsted. Mamma har lyst å kjøpe fra Dell, men jeg sier at det er lite lurt siden det blir vanskelig å oppgradere pcen i framtiden. Derfor tror jeg jeg kommer til å kjøpe fra komplett.no eller noe.

Kravene til pcen blir vel at den kan kjøre Crysis på fullt, siden jeg har ikke lyst å kjøpe en helt ny data som bare kan kjøre Crysis på medium. Hadde også vært greit om den var rimelig stille når den ikke kjørte spill og sånt, siden den forrige dataen bråkte hele tiden.

Den bør koste rundt 10 000 kr.

Jeg trenger ikke pc-skjerm, mus og keyboard.

Det eneste jeg har funnet er denne:

http://www.komplett.no/k/ci.asp?sku=10309 Som er den som er på forsiden.

Jeg er usikker på om denne kan kjøre Crysis på fullt, men siden jeg ikke trenger skjerm og sånt koster den bare 8000. Derfor vurderer jeg om jeg skal bytte skjermkortet som er et XFX GeForce 8800GT 600M 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI,8-layer black PCB med et XFX GeForce 8800GTX 600M 768MB XT GDDR3 ,PCI-Express,2xDVI/HDTV/HDCP,600/1900Mh.

Lurer på om dette settet er bra, og om den blir bedre da! Trenger jeg å forandre på noe annet på dataen da, eller fungerer det bra?! Og vil den bråke kjempe masse da, det er greit at den bråker så mye den vil når jeg spiller, men hvis jeg bare er på intrenett eller noe vil jeg at den skal være rimelig stille siden mamma og pappa skal bruke den også.

Jeg tar også imot andre forslag til dataer!

Tusen takk for all hjelp på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"Kravene til pcen blir vel at den kan kjøre Crysis på fullt, "

tror hele budsjettet går til skjermkort da

siden du ikke skal overskride 10 000kr, syns jeg heller du burde beholde 8800GT. 8800GTX er dyrere i forhold til ytelse. kjøp deg heller et 8800GT til og kjør SLI

Men jeg skal ikke ha skjerm og sånt, så det går nok bra. Men kan de på komplett sette sammen begge kortene i SLI? Vet ikke hvordan jeg gjør det selv skjønner du!

Lenke til kommentar

Vent ett par uker med kjøpet. Nå kommer nye Intel 45 nm CPU og de er både billigere og bedere. De kommer til å være i markedet om par uker.

Hvis du kan, vent. nVida kommer til å lansere nye graikkort om ikke så lenge også, og hvis du har ambisjoner for å spille, da bør du uamsett vente litt og se hva som kommer i markedet i nærmeste ukene.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Vent ett par uker med kjøpet. Nå kommer nye Intel 45 nm CPU og de er både billigere og bedere. De kommer til å være i markedet om par uker.

Hvis du kan, vent. nVida kommer til å lansere nye graikkort om ikke så lenge også, og hvis du har ambisjoner for å spille, da bør du uamsett vente litt og se hva som kommer i markedet i nærmeste ukene.

Men vil det ikke komme alltid nye ting på markede egnetlig? Så er det ikke like greit å kjøpe ny data nå?

Har lurt på om jeg skal isteden for å bytte skjermkortet som er 8800GT med en XFX GeForce 8800GTS 650M 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDTV/HDCP,650Mhz, isteden for 8800GTX. Sparer da rundt 2000 på det!

Endret av MrPorcupine
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...