Gå til innhold

Hvor lenge bør man vente før man røyker etter trening?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Be a man. Dropp den jævla røyken.

Men som hagfors sier, jeg tror ikke det spiller spesielt stor rolle når på dagen du røyker. Du skyter deg nok i foten like hardt uansett.

Hvis du absolutt skal være så dum at du røyker, ville jeg imidlertid styrt unna røykinga rett etter trening, slik at den ikke erstatter vanlig mat. Hvis du imidlertid beholder appetitten din uansett når du røyker, kan du godt fucke deg selv opp når du selv føler for det.

Lenke til kommentar

Det beste er vel helt klart å vente for alltid. I forhold til treningen så vil nok kanskje røyken hemme restitusjonen din i en liten grad, og høres da fornuftig ut for meg å vente så lenge etter trening som du klarer. For å få en effektiv og optimal restitusjon er kroppen avhengig av at transport av oksygenrikt blod og næringstoffer går forholdsvis raskt. Røykingen vil i hvertfall bremse denne transporten ved at nikotinet i røyken kan ha som egenskap å trekke sammen mange av kroppens mindre blodårer, og at kullmonoksidet du får i deg når du røyker hele tiden vil ta opp 10-20% av oksygenets "plass" hos hemoglobinet.

Lenke til kommentar

Som han før meg var inne på,så er det ikke helt lurt å få i seg nikotin tett innpå en trening. Du bør vel minst la være å røyke en halvtime før og en halvtime etter du har trent, gjerne mer om du klarer :p

Selv prøver jeg å la være å snuse en time før og etter trening,pga det han før meg sa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...