TcB Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Jeg lurer på om det er noen som kan vite hva som er galt når jeg prøver å mounte en disk på en windows nettverksmaskin. jeg skriver: mount -t smbfs //10.0.0.5/Mp3 /mnt/mp3 Feil meldingen er følgende: mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on //10.0.0.5/Mp3, or too many mounted file systems Noen ideer? er nybegynner... Lenke til kommentar
magikern Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Jeg lurer på om det er noen som kan vite hva som er galt når jeg prøver å mounte en disk på en windows nettverksmaskin. jeg skriver: mount -t smbfs //10.0.0.5/Mp3 /mnt/mp3 Feil meldingen er følgende: mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on //10.0.0.5/Mp3, or too many mounted file systems Noen ideer? er nybegynner... noen småfeil i det du skriver det riktige er: mount -t smbfs -o username=XXX,password=XXX //10.0.0.5/Mp3 /mnt/mp3 (hvis du ikke har brukernavn og passord på windowsen er det ikke sikkert at du trenger akkurat det) vil anbefalle å kalle sharen på windowsen "mp3" altså bare små bokstaver. en ting du bør sjekke er hvorvidt du bruker fat eller ntfs på windowsen. det jeg skrev skal gå helt fint på fat men det er vist litt annerledes på ntfs. Lenke til kommentar
TcB Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2003 jeg har ikke noe passord på windows pc,en min. Men jeg har NTFS, noen tips om hva jeg skal skrive, hvis det er litt annerledes iforhold til FAT? Lenke til kommentar
lazarus Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Det er ingen forskjell om det er fat eller ntfs så lenge du monterer diskene over nettverket med samba. Ser rett ut det du skrev i første posten, men sjekk skrivemåten på share navnet. store/små bokstaver mellomrom etc. Viss det er mellomrom i navnet så sett alt inn i " ". Eller sjekk et program som heter LinNeighbourHood. Helt genialt til oppgaven, følger ofte med distribusjonene. Lazarus Lenke til kommentar
power Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 kan man ikke bruke: smbmount //maskin/share /mnt/samba f.eks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå