Gå til innhold

Bør visse rusmidler bli lovlig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske jævla morsom er du og - som tar et søk på internett og limer inn navnet på en knippe dokumentarer du ikke har sett engang. Men når jeg gir deg svar på din youtube-link med en annen youtube link fra samme person ang samme sak for å klare opp misforståelser du har fått fordi du ikke følger godt nok med - nei da er det i drøyeste laget du mister, morsom type.

Lenke til kommentar

Antikkens Hellas var sivillisasjonens krybbe.

Lærte ikke jeg.

 

Romerriket var sin samtids største sivillisasjon.

Lærte ikke jeg.

 

Amerikas borgerkrig handlet om å avskaffe slaveriet.

Lærte ikke jeg.

 

Første verdenskrig startet på grunn av skuddet i Sarajevo.

Det var den utløsende årsak.

 

Og i min tid lærte vi at man kunne dø av hasjoverdoser.

Lærte ikke jeg.

 

 

Et par ting man sjelden lærer på skolen:

 

Norges grunnlov sa at tatere og jøder ikke hadde lov til å komme inn i landet.

Lærte jeg.

 

Fler norske menn døde i de tyske frontlinjene mot Russland enn i motstandskampen mot nazismen.

Lærte ikke jeg.

 

 

Er du svært gammel?

 

SVAR PÅ INNLEGGENE DA FOR FAEN. istedet for å bygge på ny nonsens hele veien. Går jo ikke an å holde en tråd i diskusjonen når du hopper fra tema til tema og gjentar deg selv uten å vedgå noe av det jeg svarer deg med. Du forsøker å gravlegge at du blir avkledd i diskusjonen i ny meldinger.

 

Nei, jeg ser bare at det er DERE som juger. Ecstacy er dødelig. Nå er det nok. Logger av, så kan dere fortsette å narre dere selv og klappe hverandre på ryggen i sekten deres.

Siden du er så ekstremt overbevist, kan du jo bare bla opp noen forskningsrapporter som bekrefter det du sier. Ett sted må du jo ha det ifra.

 

Du finner sikkert noe her:

 

Jennings, Peter. "Primetime Special: Peter Jennings — Ecstasy Rising." ABC News, April 1, 2004.

Conant, Eve. "Ecstasy: A Possible New Role for a Banned Club Drug." Newsweek, May 2, 2005.

Multidisciplinary Association for Psychedelic Studies - A non-profit organization currently conducting FDA-approved studies with MDMA.

EcstasyData.org A database of photos and lab-test results of over 1500 pills of "Ecstasy."

American Council for Drug Education factsheet on Ecstasy

"Ecstasy Rising" Documentary. 2004. ABC News. Peter Jennings at YouTube

 

Haha.

 

For det første, det der er ikke forskningsrapporter. Ecstasy rising er en dokumentar om ecstasy (du burde se den). Det andre er artikler som vil fremheve at ecstasy kan være bra til psykoterapi. Og så linker du MAPS som prøver å få ecstasy, lsd og sopp til å bli reseptbelagt. Det går faktisk så bra at innen ti år vil du antakeligvis få ecstasy på resept i USA. Du hjelper virkelig saken din, alt det du listet opp er pro-ecstasy.

 

Ja bare le.

 

Har du prøvd det? Anbefaler du meg å prøve det?

 

Jeg kjenner tre som har dødd av overdose. Hva tror du de døde av? Hvis dop ikke er farlig, hvorfor dør folk av det?

Endret av Boomerang
Lenke til kommentar
Ganske jævla morsom er du og - som tar et søk på internett og limer inn navnet på en knippe dokumentarer du ikke har sett engang. Men når jeg gir deg svar på din youtube-link med en annen youtube link fra samme person ang samme sak for å klare opp misforståelser du har fått fordi du ikke følger godt nok med - nei da er det i drøyeste laget du mister, morsom type.

 

Vær så god

 

http://www.ecstasydrugrehab.com/

Lenke til kommentar
Ecstasy has no benefits for mankind or the progression of man.

Joda, les på maps.org

 

Hvordan vet du at DU har rett? Du har kanskje tatt ecstacy og overlevd? Da KAN det jo ikke være dødelig!

Jeg forholder meg som sagt til forskningsrapporter og ikke skremselspropaganda.

 

Vis meg den forskningsrapport som konkluderer med at ecstacy ikke er svært farlig.

Lenke til kommentar
Ja bare le.

Ja, jeg ler når vi ber deg finne noen seriøse kilder som kan bekrefte løgnene dine, og alt du kommer med er noe du har klippet ut fra et kjapt googlesøk eller noe uten å ha sett på det. Og så viser det seg at alt du viste til var pro-ecstasy, stikk motsatt av det du skulle finne.

 

Har du prøvd det? Anbefaler du meg å prøve det?

Jeg anbefaler ingen å prøve rusmidler, men jeg anbefaler folk å lese om dem fra objektive kilder så de kan ta sitt eget valg basert på kunnskap og ikke feilaktig informasjon som du driver å sprer rundt på forumet her.

 

Jeg kjenner tre som har dødd av overdose. Hva tror du de døde av? Hvis dop ikke er farlig, hvorfor dør folk av det?

Jeg vet ikke, alkohol kanskje? Det er tross alt det som dreper flest. Noen rusmidler er mer farlige, andre er ikke så farlige. Ingen rusmidler er spesielt farlige hvis man bruker det "riktig".

Lenke til kommentar
Raten av overdosedødsfall fra misbruk av ecstasy er velstudert, og klart mindre enn for eksempel alkohol.

 

Hvor mange dør av en øl? Av en tablett?

 

Kommer an på forbruket. Man KAN dø av det, og det er jævlig farlig. Det er fakta. Derfor bør det være ulovlig.

 

Jeg vet ikke, alkohol kanskje? Det er tross alt det som dreper flest. Noen rusmidler er mer farlige, andre er ikke så farlige. Ingen rusmidler er spesielt farlige hvis man bruker det "riktig".

Tror dette er noe av det mest fornuftige som har kommet frem i denne tråden.

 

Nei, noe av det dummeste!

 

Er du for automatvåpen også, eller? Ingen våpen er jo farlig om du bruker det riktig! :thumbdown:

Lenke til kommentar
Ungene tar ikke skade av å høre at drugs er farligere enn det egentlig er. Så holder de seg borte fra det.

Også finner de ut at de har blitt ljuget til, også regner de med at alt de har lært om temaet er løgn.

 

Godt poeng. FOrtell dem sannheten da. Ecstasy kan ta liv.

 

Ungene tar ikke skade av å høre at drugs er farligere enn det egentlig er. Så holder de seg borte fra det.

Jo, det er faktisk blitt ganske akseptert nå at skremselspropaganda er en dårlig måte å fortelle ungdommer om narkotika på. Riktig objektiv informasjon er det eneste riktige.

 

Jo, er enig der.

 

Ungene tar ikke skade av å høre at drugs er farligere enn det egentlig er. Så holder de seg borte fra det.

Hvem kan definere grensene for hvor langt man kan dra en løgn?

Og når går det over til hjernevasking?

 

Løgner er ikke bra, er enig i det.

Lenke til kommentar
Hvor mange dør av en øl? Av en tablett?

 

Kommer an på forbruket. Man KAN dø av det, og det er jævlig farlig. Det er fakta. Derfor bør det være ulovlig.

Så du mener at alt man kan dø av skal være ulovlig? Man kan dø av å:

kjøre bil, kjøre fly, kjøre båt, bade, dusje, ha strøm i huset, bevege seg ute, osv...

 

 

Nei, noe av det dummeste!

 

Er du for automatvåpen også, eller? Ingen våpen er jo farlig om du bruker det riktig! :thumbdown:

Og hva er likheten mellom rusmidler og våpen? Forklar, for det skjønner ikke jeg bæra av.

 

Skjønner ikke hvor ignorant det går ann å bli... :roll:

Lenke til kommentar
...

 

Et par ting man sjelden lærer på skolen:

 

Norges grunnlov sa at tatere og jøder ikke hadde lov til å komme inn i landet.

 

Fler norske menn døde i de tyske frontlinjene mot Russland enn i motstandskampen mot nazismen.

...

 

Ikke så rart at man ikke lærer dette, det er nemlig galt. :)

 

(Det døde 709 nordmenn på gal side, mot 3000 på riktig side - de sivile tapene til sjøs og på land er ikke medregnet. Derimot døde flere dansker på gal side enn på riktig side - medregnet sivile tap (wikipedia). Og jesuitter og jøder hadde ikke adgang til riket.)

 

Jeg synes denne diskusjonen går over stokk og stein. Den skulle visst gjelde om narkotika bør legaliseres i større eller mindre grad. Men den dreier seg visst om hvor mye man kan stole på skolelærdommen og om hvor (u)farlig ecstasy er.

 

Det første kan man sikkert ha ulike meninger om, men det siste er nå forholdsvis enkelt å vurdere: det står mengder på wikipedia, skjønt på fagspråk.

 

For øvrig ser jeg ikke helt at man skal legalisere noe bare fordi det er ufarlig (uten at E dermed sagt er ufarlig). Det er jo mengder av forbud i Norge mot ting som ikke er det minste skadelig, og som man ikke stusser noe ved overhodet. Som eksempel kan nevnes flerkoneri, ekteskap mellom søsken, likskjending osv.

 

Til syvende og sist er det nemlig moralske oppfatninger som bestemmer hva som skal være rett og galt. Nå kan man mene at det ikke er noe betenkelig ved å tillate f.eks. hasj, mens andre vil mene at det er å gå alt for langt. Det er litt hensiktsløst å diskutere hvilken oppfatning som er "rett" og "gal," det er vel opp til hver enkelt å vurdere.

Lenke til kommentar
Og det tar du til inntekt for DIN mening? Det sier jo det jeg har sagt hele tiden; ecscasy kan ta liv, og det er farlig. Alkohol også. Få det vekk.

 

Overdose tilfeller av xtc er kraftig korrelert til dehydrering. Altså mangel av vann.

Tilfeller av folk som snapper på xtc er sterkt relatert til dårlige tabeletter.

 

Tar jeg dette til inntekt for å si at E er en fin ting og må legaliserer? Overhode ikke, derimot at det er mye feilinfo....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...