Gå til innhold

Bør visse rusmidler bli lovlig?


Anbefalte innlegg

Hvis vi "kvittet oss med" alkohol og tobakk, og gjorde cannabis lovlig i stedet, ville tusenvis av mennesker sluppet å dø hvert år.

For ikke å snakke om alkoholismen som ødelegger familier hele tiden, og skaper voldelige ektemenn osv.

 

Selvsagt er ikke cannabis perfekt heller, men som rusmiddel kan de ikke sammenlignes med alkohol.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man kan bruke dop uten å skade andre, men alle skjønner at det vil skje mange katastrofer om ecstacy blir å få kjøpt i kassa på Rimi. Det er ikke smart av et samfunn å tillate det, med mindre det vil undergrave seg selv.

Selg det over disk, men ikke på rimi. Heller da på en butikk med samme system som vinmonopolet, eller coffeshopsene i amster.

 

Det finnes folk som kan kontrollere ecstacybruk også. Bør det da tillates?

 

Folk vet ikke sitt eget beste. Full frihet er ikke en forutsetning for et lykkelig liv.

Ja det burde tillates.

Og hvem er det da som skal bestemme hvordan jeg skal ha et lykkelig liv? Det er da ingen andre enn meg som vet hvordan jeg vil ha det for at jeg skal være lykkelig.

 

OK, det sier nok om deg. Takk for diskusjonen.

Og jeg spør igjen. Hvem er det som skal bestemme hvordan jeg skal ha et lykkelig liv, om det ikke er meg?

Lenke til kommentar
Hjernen din inntar feile signaler. Det er jo empirisk bevist i snart fem sider her nå...

 

Du vet ikke hva vitenskap er. Hvordan kan man bevise moral empirisk?

Du vet godt at jeg ikke snakker om de moralske vurderingene dine. Jeg snakker om feilsitater, løgner og meninger du tillegger andre. Det bevises svært så tydelig for alle som har hatt minst et halvt øye med i diskusjonen her nå.

Lenke til kommentar
Er du et troll?

 

Problemet er nok heller at han er ute av stand til å svare for seg, og må bygge et tårn med løgner og feilsitater for å prøve å dekke over landminene som ligger igjen etter ham i tråden.

 

Jeg er ikke et troll, men det er det andre her som er. captain_obvious, du er ikke et troll, det merker jeg. Men du er uenig med meg og det er greit. Jeg forventer ikke at du skifter mening, så hvorfor forventer du at jeg skal gjøre det? Hvis du spør politikere på storginget, vil de fleste være enige med meg. Vi snakker om norges dyktigste politikere som har en viss peiling på saker og ting.

 

Legalisering sender ut gale signaler.

Hva slags gale signaler vil en legalisering sende ut?

Det er mye mere enn å bare lovliggjøre ulovlige rusmidler ved å legalisere.

 

Signal: Det er ikke så farlig lenger.

 

Hvis vi "kvittet oss med" alkohol og tobakk, og gjorde cannabis lovlig i stedet, ville tusenvis av mennesker sluppet å dø hvert år.

For ikke å snakke om alkoholismen som ødelegger familier hele tiden, og skaper voldelige ektemenn osv.

 

Selvsagt er ikke cannabis perfekt heller, men som rusmiddel kan de ikke sammenlignes med alkohol.

 

Ja, jeg har aldri prøvd cannabis og vet ikke om det har samme effekten, men om det kan redde liv og helse, er det en god idé.

Lenke til kommentar
Og jeg spør igjen. Hvem er det som skal bestemme hvordan jeg skal ha et lykkelig liv, om det ikke er meg?

 

Det er du, men om du bestemmer deg for at du ikke kan leve lykkelig uten sterke narkotiske stoffer, er det synd for deg. Du lever i et samfunn.

 

Hjernen din inntar feile signaler. Det er jo empirisk bevist i snart fem sider her nå...

 

Du vet ikke hva vitenskap er. Hvordan kan man bevise moral empirisk?

Du vet godt at jeg ikke snakker om de moralske vurderingene dine. Jeg snakker om feilsitater, løgner og meninger du tillegger andre. Det bevises svært så tydelig for alle som har hatt minst et halvt øye med i diskusjonen her nå.

 

Hvilke løgner? Har sikkert satt ting litt på spissen som alle andre her, men løgner og feilsitater?

Lenke til kommentar
Vi snakker om norges dyktigste politikere som har en viss peiling på saker og ting.

Hvorfor i all verden antar du at de tingene de har peiling på har noen relevans til de spørsmål de er nødt til å svare på?

 

Det er naivt å legge livet ditt og velferden din i hender på folk som ikke har andre kvalifikasjoner enn at de kan få folk til å stemme på seg. Politikere er ikke overmennesker som bare vil det som er best for alle. De er heller folk som er villige til å gjøre nok kompromisser på noen av sine meninger til at de kan få gjennomført andre meninger. Drevet av like mye egoisme og uvitenhet som alle oss andre.

 

Vis meg en politiker som faktisk er ekspert på spørsmål om narkotika, og han eller hun vil nesten garantert være ekstremt skeptisk til nåværende lovgiving.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar
Jeg forventer ikke at du skifter mening. Jeg forventer at du først SKAFFER deg en mening som du formulerer basert på sakens faktum, istedet for å misfremstille og vri på andre sine meninger for å høste frem de stråmennene du vil, så du kan begrave spørsmålene du får stilt etter deg i debatten i ti sider med intetsigende nonsens.

 

Jeg mener at det er tull, det lukter propaganda lang vei. Og jeg kan ikke se at det han sier i filmen på noen måte tilbakeviser det Frevild sier.

 

Ja, jeg har aldri prøvd cannabis og vet ikke om det har samme effekten, men om det kan redde liv og helse, er det en god idé.

Flott, da syns du vel at ecstasy er en god ide siden det kan redde helsa til mange da?

 

Ja, hvis ecstacy er mindre farlig enn tobakk og alkohol, så gjerne bytte for meg! Men på ungdomsskolen lærte jeg at det man kunne dø av én dose, og da stoler jeg på det så klart.

Lenke til kommentar
Vi snakker om norges dyktigste politikere som har en viss peiling på saker og ting.

Hvorfor i all verden antar du at de tingene de har peiling på har noen relevans til de spørsmål de er nødt til å svare på?

 

Det er naivt å legge livet ditt og velferden din i hender på folk som ikke har andre kvalifikasjoner enn at de kan få folk til å stemme på seg. Politikere er ikke overmennesker som bare vil det som er best for alle. De er heller folk som er villige til å gjøre nok kompromisser på noen av sine meninger til at de kan få gjennomført andre meninger. Drevet av like mye egoisme og uvitenhet som alle oss andre.

 

Vis meg en politiker som faktisk er ekspert på spørsmål om narkotika, og han eller hun vil nesten garantert være ekstremt skeptisk til nåværende lovgiving.

 

Disse politikerne har i hvert fall satt seg inn i argumenter, og de har hørt på propagandaen til dopforkjemperne mange ganger. Hadde det vært noe i det, ville de ha skiftet mening.

Lenke til kommentar

Ja, dette ser jo bra ut!!!!!

 

http://www.google.no/search?hl=no&q=ec...3%B8k&meta=

 

" En av oss kan dø av kun en tablett"

 

Hvem er løgnmakerne her??????

 

Dere er ignorante, må jeg si. Snakk om blindhet. Ecstacy er farlig, som jeg hele tida egentlig har visst. Bortkasta diskusjon for min del, bortsett fra at jeg nå er 120% sikker i min sak i stedet for 100%.

Endret av Boomerang
Lenke til kommentar
Ja, hvis ecstacy er mindre farlig enn tobakk og alkohol, så gjerne bytte for meg! Men på ungdomsskolen lærte jeg at det man kunne dø av én dose, og da stoler jeg på det så klart.

 

Dør kun av de dårlige knipsene, tilsvarende for heroin.

Med en legalisering vil man ha muligheten til å frembringe stoff som ikke var fullt av tilsetningsstoffer som brukes for å blande ut renhetsgraden, og som faktisk har alvorlige bivirkninger?

Lenke til kommentar
Hvilke løgner? Har sikkert satt ting litt på spissen som alle andre her, men løgner og feilsitater?

Du har bl.a. antydet at ecstasy er dødelig, det er en løgn.

 

Nei, det er ikke en løgn. Det lærte jeg på skolen.

Jeg lærte på skolen, av en politimann og lærer, at hasj gjør deg avhengig av sterkere stoffer.

Og det er så langt fra sannheten man kommer.

Lenke til kommentar
Ja, hvis ecstacy er mindre farlig enn tobakk og alkohol, så gjerne bytte for meg! Men på ungdomsskolen lærte jeg at det man kunne dø av én dose, og da stoler jeg på det så klart.

Det er svært liten sjanse for å dø av en vanlig brukerdose. På ungdomskulen fikk vi faktisk fortalt at man kunne dø av hasjoverdose. Så norske skolesystem har lang historie med å lyve om og overdrive narkotikaens farer.

 

I det hele tatt bør man stille seg skeptisk til det meste man lærer på skolen som kan ha noen som helst ideologisk årsak. Det er en grunn til at skolesystemet velger å lære bort ting som "historie" og "samfunnsfag", istedet for å gi elevene de kritiske verktøy som skal til for å vurdere om informasjonen de får er basert på verifiserbare konklusjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...