Gå til innhold

Bør visse rusmidler bli lovlig?


Anbefalte innlegg

JEG kommer uansett ikke til å tolerere annet enn alkohol i mitt hus samme hvor mange grafer og dokumentasjon du kommer med.

 

Du har et barn. Kommer hjem fra jobb og ser barnevakten gjøre ett av disse alternativene, hva velger dere?

1. Drikker seks glassøl.

2. Røyker hasj.

Og hvorfor ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere kommer her og sier at dere vil synes det dere synes uansett om dere blir motbevist? Hva det er slags latterlig, barnslig, poengløs holdning til en debatt. Hvis dere ikke er interessert i å faktisk høre på argumentene til motstanderen hvorfor giddere dere å diskutere? Bare for å trolle?

 

Armenminau: Hadde du noen kilde til den grafen?

 

Zaroos: Jeg hadde ikke brydd meg om det var hasj eller alkohol, sparken uansett og ikke noe betaling. Dog, ser større anntall mulige problemer fra alkohol enn hasj i en slik situasjon. Er ikke mange som blir aggresiveo og voldelige når de røyker hasj i forhold til folk som drikker alkohol for å si det mildt sagt.

Lenke til kommentar
JEG kommer uansett ikke til å tolerere annet enn alkohol i mitt hus samme hvor mange grafer og dokumentasjon du kommer med.

Flott altså. Fakta er bare tull å forholde seg til. Mye bedre å basere sitt virkelighetssyn på forutinntatte ideer som ikke kan forandres.

 

Hun er flink til det. "Uansett hvor farlig alkohol er, vil jeg tillate det. Uanset hvor harmløst stoff er, vil jeg ikke tillate det. Det er tross alt stoff."

 

Jeg derimot, kommer til å bli glad om ungene mine begynner med marihuana i stedet for alkohol. Sett at det er lovlig, vel å merke.

Lenke til kommentar

Audere: Jeg vil heller ikke ha noen motforestillinger mot at ungene mine skulle begynne med hasj. Men akkurat samme som med alkohol så ville jeg oppfordret til moderasjon, at de skulle vente en del år helst, og at de skulle være påpasselige med hva de fikk i seg. Holde seg unna brennvin og hasj bare fra pålitelige kilder. Med andre ord prøve å lære dem å ta egne ansvarlige valg og ikke ta valgene for dem.

Lenke til kommentar
JEG kommer uansett ikke til å tolerere annet enn alkohol i mitt hus samme hvor mange grafer og dokumentasjon du kommer med.

Flott altså. Fakta er bare tull å forholde seg til. Mye bedre å basere sitt virkelighetssyn på forutinntatte ideer som ikke kan forandres.

 

Hun er flink til det. "Uansett hvor farlig alkohol er, vil jeg tillate det. Uanset hvor harmløst stoff er, vil jeg ikke tillate det. Det er tross alt stoff."

 

Jeg derimot, kommer til å bli glad om ungene mine begynner med marihuana i stedet for alkohol. Sett at det er lovlig, vel å merke.

Ehm, unnskyld meg. Hun er flink til det ? Kjenner du meg så godt at du kan uttale deg om hva jeg mener om ting?

Å si at du heller vil at dine barn skal røyke og dyrke planter istede for å dra på polet å kjøpe sprit er i mine øyne forkastelig. Men det er tydeligvis normalt i din familie ? :roll:

Leser du i det hele tatt det jeg skrev? Jeg skrev at JEG kommer ikke til å tolerere narkotikabruk i min familie, samme hvor mye fakta som legges på bordet. Det er også straffbart.

Jeg må beklage at jeg ikke har samme syn på hasj som deg. virkelig :roll:

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar
Ehm, unnskyld meg. Hun er flink til det ? Kjenner du meg så godt at du kan uttale deg om hva jeg mener om ting?

Å si at du heller vil at dine barn skal røyke og dyrke planter istede for å dra på polet å kjøpe sprit er i mine øyne forkastelig. Men det er tydeligvis normalt i din familie ? :roll:

Leser du i det hele tatt det jeg skrev? Jeg skrev at JEG kommer ikke til å tolerere narkotikabruk i min familie, samme hvor mye fakta som legges på bordet. Det er også straffbart.

Jeg må beklage at jeg ikke har samme syn på hasj som deg. virkelig :roll:

 

Jeg kjenner debattstilen din fra en annen tråd. Men ingenting er bedre enn om du gjør fordommene mine til skamme og begynner å debattere skikkelig. Men det ser jo ikke slik ut. Du har allerede bestemt deg for at narkotika er forkastelig. Antakelig fordi du har blitt hjernevasket med løgner og skremselspropaganda i skoletiden. Samtidig vil du tolerere noe så farlig som alkohol. Du sier at du ikke kommer til å endre standpunkt uansett hvor mange fakta som legges på bordet. Så da spør jeg: Hva faen gjør du på et diskusjonsforum?

Lenke til kommentar
JEG kommer uansett ikke til å tolerere annet enn alkohol i mitt hus samme hvor mange grafer og dokumentasjon du kommer med.

Flott altså. Fakta er bare tull å forholde seg til. Mye bedre å basere sitt virkelighetssyn på forutinntatte ideer som ikke kan forandres.

 

Hun er flink til det. "Uansett hvor farlig alkohol er, vil jeg tillate det. Uanset hvor harmløst stoff er, vil jeg ikke tillate det. Det er tross alt stoff."

 

Jeg derimot, kommer til å bli glad om ungene mine begynner med marihuana i stedet for alkohol. Sett at det er lovlig, vel å merke.

Ehm, unnskyld meg. Hun er flink til det ? Kjenner du meg så godt at du kan uttale deg om hva jeg mener om ting?

Å si at du heller vil at dine barn skal røyke og dyrke planter istede for å dra på polet å kjøpe sprit er i mine øyne forkastelig. Men det er tydeligvis normalt i din familie ? :roll:

Leser du i det hele tatt det jeg skrev? Jeg skrev at JEG kommer ikke til å tolerere narkotikabruk i min familie, samme hvor mye fakta som legges på bordet. Det er også straffbart.

Jeg må beklage at jeg ikke har samme syn på hasj som deg. virkelig :roll:

Haha. Du vil heller at *barna* dine skal dra på polet å kjøpe *sprit* enn å røyke litt cannabis? Kunne skjønt øl, men sprit? Industrielt løsemiddel med høy overdosefare og fører generelt til en delerisk tilstand. Herlig med mennesker som deg, dere bringer verden videre.

Lenke til kommentar

En 16åring for IKKE lov til å kjøpe sprit nei, vi snakker tyve år ja takk ;)

Jeg syns det er herlig at dere som støtter narkotika sine barn skal styre framtiden :roll:

 

Audere:

Nei, jeg har ikke bestemt meg for at narkotika er fyfy bare 'fordi'.

Hva vet du om jeg har vært narkoman el alkoholliker??

Hvorfor kan ikke DU bøye deg etter meg, og tenke 'aha, kanskje narkotika er dumt?'. Hvorfor er det jeg som må se dine synspunkter å vurdere å gå over til din side :roll:

Lenke til kommentar
En 16åring for IKKE lov til å kjøpe sprit nei, vi snakker tyve år ja takk ;)

Jeg syns det er herlig at dere som støtter narkotika sine barn skal styre framtiden :roll:

 

Audere:

Nei, jeg har ikke bestemt meg for at narkotika er fyfy bare 'fordi'.

Hva vet du om jeg har vært narkoman el alkoholliker??

Hvorfor kan ikke DU bøye deg etter meg, og tenke 'aha, kanskje narkotika er dumt?'. Hvorfor er det jeg som må se dine synspunkter å vurdere å gå over til din side :roll:

Å støtte friheten til å velge != å støtte narkotika.

 

"Narkotika" er til syvende og sist stoffer som påvirker hjernen. Kokain påvirker hjernen. Alkohol påvirker hjernen. Koffein påvirker hjernen.

 

Jeg har ingen rett til å fortelle deg hva du kan gjøre med kroppen og livet ditt. Jeg kan gi deg råd, hjelpe deg, men ikke bestemme over deg. Det er poenget her. Jeg er ikke for narkotika, men ingen burde få ta bort min eller andres rett til å selv velge hva de skal gjøre.

 

EDIT: Prøver ikke å svare for Audere her altså. Bare sier min mening.

Endret av FLarsen
Lenke til kommentar
Hvorfor kan ikke DU bøye deg etter meg, og tenke 'aha, kanskje narkotika er dumt?'. Hvorfor er det jeg som må se dine synspunkter å vurdere å gå over til din side :roll:

 

Tror ikke han prøver å si at narkotika er direkte smart, men det rettferdiggjør ikke et slikt regelverk man har i dag.

Han prøver og å vise at alkohol slettes ikke er et svakt rusmiddel. Hvorfor så mange tror på dette vet jeg ikke, men kanskje kultur spiller en rolle? :p

 

Nei, jeg har ikke bestemt meg for at narkotika er fyfy bare 'fordi'.

 

Har ikke lest hele tråden, men hvorfor er du imot avkriminalisering eller legalisering?

Lenke til kommentar
Ehm, unnskyld meg. Hun er flink til det ? Kjenner du meg så godt at du kan uttale deg om hva jeg mener om ting?

Å si at du heller vil at dine barn skal røyke og dyrke planter istede for å dra på polet å kjøpe sprit er i mine øyne forkastelig. Men det er tydeligvis normalt i din familie ? :roll:

 

Jeg må bare le av sånne innlegg som dette. Det viser helt tydelig mangel på forståelse og kunnskap. Det at du tydeligvis heller vil at barna dine (over 20 år) skal drikke sprit istedet for å røyke en joint er for meg fullstendig forkastelig. Du vet tydeligvis fint lite om skadevirkningene av begge stoffene for dette blir som å sammenligne å falle fra en 3 meter høyde i motsetning til 10 meter. Med andre ord, du ville heller at barna dine skulle falt 10 meter ned en høyde enn 3 meter.. Dårlig eksempel, I know, men poenget er uansett der.

 

Du vil heller at barna dine skal risikere å vokse opp til å bli slik:

alcoholic.jpg

 

Enn slik:

 

xinsrc_c7ea04ef6a7247429c989f783bed8d3a_marijunaa1.jpg

 

Høres riktig logisk ut. :roll:

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar
Nei, jeg har ikke bestemt meg for at narkotika er fyfy bare 'fordi'.

 

Men kan du ikke fortelle hvorfor da? :p

Hvorfor er det jeg som må se dine synspunkter å vurdere å gå over til din side rolleyes.gif

 

I en debatt er det meningen at begge skal se den andres synspunkter og også de faktiske fakta. Fakta forandrer seg ikke samme driten hvilket synspunkt man har.

 

Kan jo nevne noe annet morsomt i slengen. Har du noensinne drukket alkohol med over 60%? Litt absint fra sverige, hjemmebrent eller noe annet morro? Det er narkotika per norges lover og regler og strengt ulovlig. Yay for bakvendte regler i Norge :p

Lenke til kommentar

Enkelte skjønner bare ikke at det ikke er farene det handler om, men dersom du snakker med noen som har greie på denne debatten så vil du fort merke at de unngår å blande inn alkohol i diskusjonen. Det er likevel sterkt provoserende når noen sier at de aksepterer alkohol i mye større grad enn det de aksepterer f.eks. cannabis, særlig når det skjer uten begrunnelse.

 

Farene til de ulike rusmidlene er ikke et alibi i det hele tatt. Ikke de positive sidene heller forøvrig, selv om f.eks. forskning på cannabis hadde hjulpet på det medisinske planet.

Lenke til kommentar

Syntes før noen kapper huet av meg nå, så husker jeg ikke disse faktaen så godt, men cannabis eller hamp planten ble ulovliggjort i statene tidlig, grunnene var jo farene, og dere kan jo selv se propaganda filmene der det "bevises" at cannabis fører til at ungdom pluttselig begynner å drepe hverandre, voldta piker og bli narkomane og dø.

 

Men planten har mange bruksområder og.

 

Du kan spise hamp

 

Lage tau av hamp

 

Lage klær av hamp

 

Røyke hamp

 

Ganske sikker forskning som viser til at det dreper flere former for kreft celler

 

Og igjen flere andre sykdommer blir kurert ved hjelp av cannabis

 

Og igjen til de som syntes at vi skal ta vare på planeten vår, så er jo og hamp planten mye bedre til å forhindre jord erosjon enn hva trær er.....

 

Og det er IKKE fysisk mulig å dø på grunn av cannabis med mindre du setter det fast i halsen eller henger deg med hamp tau.

 

du kan og lage olje ut av hamp som du kan bruke istedenfor parafin

 

Til og med lage biodrivstoff ut av det

 

 

Det som er mest destruktiv for ungdom, er når noen ungdom slik som meg selv bruker cannabis blant andre som ikke har gjort det, er at man fort blir stemplet som narkis og litt "bad" for å si det slik.

 

Det igjen fører til at miljøet blir veldig lukket, og når årene går kommer andre rusmiddler inn på banen, dette er samme leksen som gjentar seg for alle, og problemet er ikke de som røyker, men de ungdommene som har hørt alt for mye pisspreik av foreldre som faen ikke aner hvordan å forklare barna sine om narkotika på en pedagogisk måte, like elendig er skolen igjen, som har PRØV HASJ OG DU DØR kampanjen, som igjen fører til at ungdom som prøver det ikke helt forstår hvorfor det er farlig siden de ikke døde likevel.

 

Hvis vi kunne forklart ungdom farene og faretegn på en litt bedre måte i både hjem og i skole tror jeg vi ikke ville sett så mye ungdom som prøver de stoffene som faktisk ER farlig.

 

Men igjen tilbake til poenget, så ble jo cannabis ulovlig i statene fordi hamp olje og hamp tau skulle utkonkureres i markedet.

 

Og igjennom FN eller WTO ble stemplet som narkotika, og på slutten av 60 tallet eller 70 gjorde at det ble ulovlig i Norge.

 

Så hva skal vi stole på da? forskning gjort av korrupte vitenskapsfolk for å drive buisniss? eller var det en god grunn for at det ble ulovlig

 

Hvorfor har ikke FN sagt at Nikotin eller alkohol er narkotika ?

 

liker å ta meg en øl, liker og å rulle meg en feit en. Hvorfor begge disse substansene skal bli syndebukker for våre handlinger skjønner jeg egentlig ikke, noen mennesker blir voldelig på fylle, de fleste andre ikke, noen blir narkomane, de fleste andre ikke. at noen mennesker har voldelige tendenser fra før, eller at noen andre ikke har like stor viljestyrke som oss andre skal ikke være et hinder for resten, det vil bare føre til at det blir verre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...