Gå til innhold

Hvordan reparerer jeg skadet fil?

Anbefalte innlegg

Jeg har fått beskjed om at en fil i win xp er skadet og at jeg må gjenopprette den ved hjelp av instalasjons-cden og trykke "r" . Når jeg setter inn denne og trykker r skjer det ingenting. Jeg får derimot beskjed om å trykke "e" for reperasjon. Når jeg gjør det så får jeg spørsmål om hvilken windows jeg ønsker å logge meg på.

Hva skal jeg svare da?

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan fra ledetekst skrive: chkdsk /r (altså C:\windows>chkdsk /r )

har kjørt chkdsk og fått beskjed om at en del filer ble gjenoprettet, men jeg får fremdeles samme feilmeldingen:

fil mangler eller er skadet

windows/system32/config/system

Lenke til kommentar
Fra ledetekst, skriv: fixboot

Kjør deretter chkdsk /r igjen

Jeg prøvde likegodt å innstallere windows på nytt men fikk tilstadighet beskjed om at diverse filer ikke kunne kopieres fra cden.

Problene oppstod egentlig etter at jeg trykket inn en løs ide kabel mens maskinen var i gang. Kasn dette ha ødelagt noe??

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har et lignende problem selv! Innstallerte en liten patch på maskinen og fikk beskjed om at en Windows fil ble skadet og at dette kune føre til dårligere stabilitet. Sto at jeg kunne gjenopprette filen med XP SP2 discen. Problemet er da at jeg ikke har denne licens nøkkelen lenger. (Gammel maskin..)

Noen andre måter å fikse dette? Får opp masse feilmeldinger hele tide pga. dette :angry:

Lenke til kommentar
Har et lignende problem selv! Innstallerte en liten patch på maskinen og fikk beskjed om at en Windows fil ble skadet og at dette kune føre til dårligere stabilitet. Sto at jeg kunne gjenopprette filen med XP SP2 discen. Problemet er da at jeg ikke har denne licens nøkkelen lenger. (Gammel maskin..)

Noen andre måter å fikse dette? Får opp masse feilmeldinger hele tide pga. dette :angry:

dersom du kommer inn i windows kan du jo prøve systemgjenoppretting. Ellers kan du ringe Microsoft og få ny kode dersom lisensen er gyldig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...