misvan Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 (endret) Lastet nettopp ned og installerte nye drivere til skjermkortet, etter at jeg fikk beskjed om at driverene var utdatert (mulig jeg hadde samme driver-versjon fra før, er ikke sikker)... Når jeg så startet maskinen på nytt funker den helt fram til login-skjermen, men da går skjermen i dvale... funker ikke å røre på musa eller noe sånt... Noen tips til hvordan jeg evt. kan resette driverne på skermkoret? mulig at jeg avinstallerte driverne dersom jeg allerede hadde de fra før? dobbelt opp med drivere, som gjør det ustabilt? Edit: Kjører "Windows Vista ultimate 32-bit" og "Gainward GeForce 8800 GT 1GB" skjermkort... Edit2: Har startet opp i Safe-mode og installert driveren på nytt. Fikk logget inn i windows, men skjermen ble igjen svart etter 5 sekund... irriterende:-\ Ingen her ute som har veldig lyst til å hjelpe? Mvh Mikkel Endret 10. februar 2008 av misvan Lenke til kommentar
genesis Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 (endret) Jeg har hatt samme problem selv, og brukt perverst mange timer på å finne ut eksakt hva problemet er og hvordan det kan løses.Etter å ha gått over til nye drivere, virket det heller ikke å gå tilbake til de gamle. Det er en 22" Chimei skjerm.Det eneste som virker for meg er å kjøre inn-signal på VGA. Jeg har også DVI kabel koblet til, og merkelig nok pleier DVI-inn signalet til å virke etter en stund...Jeg anbefaler deg å prøve dette om du kan, da jeg selv har prøvd utallige kombinasjoner med driverinstallasjoner ect og ingenting virker. Dersom du allikevell vil prøve å avinstallere driverene, Trykk F8 rett før oppstart av OS, for å starte eks. "safemode" og derfra avinstallere drivere. Endret 6. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
misvan Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 startet i safemode og installerte driverne jeg fikk med på CD, restarta PC-en og stilte BIOS på "safe-mode settings"... da funka det, tar ikke sjansen på å oppdatere driverne en gang til iaffal:p Tror jeg kjører på VGA hele tiden:p ganske gammel 19" LCD-skjerm:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå