sparuten Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Heisann! Sitter å hører på musikk, begynner å bli litt lei av alt det gammle jeg har. Jeg har erfart at noen av de beste "balladene" jeg liker, er av band som er innafor hard rock sjangeren. F.eks. KSE (Killswitch Engage) - The End of heartache " - My Curse Soilwork - Distortion Sleep (Greit nok, ikke akkurat en ballade, men det er noe sånt jeg tenker på) Bullet for my valentine - Tears Dont Fall (Eneste sangen dette bande har som faktisk ikke er så værst) Noen som har noen flere sanger å anbefale? Hører merkelig nok ikke på mye annet fra disse bandene, men kan nesten tørre å påstå at alle slike band har minst en god slager! Lenke til kommentar
gard. Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Ingen av de sangene er noen skikkelige ballader imo. Lenke til kommentar
BlindAct Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 De sangene du hører på i følge det her er ikke innenfor sjangeren hard rock, men metal. Og et av de bandene jeg vet om som har en del bra ballader er Opeth. Og kanskje den mest kjente balladen av de, er Windowpane. Her er en video på youtube med den sangen. Kanskje ikke den beste lydkvaliteten, men den er helt grei. Hvis du er ute etter noe litt hardere, har de andre hardere ballader også. Lenke til kommentar
andyboy92 Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Alter Bridge - In A Loving Memory Lenke til kommentar
sparuten Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 Greit, skjønner at eksemplene jeg postet ikke nødvendigvis er ballader, men det er forsatt mye "roligere" sanger en det de ellers kommer ut med! Like den sist nevnte, Alter Bridge sangen, den Opeth sangen var heller ikke så værst! Pøs på med flere ballader om dere kommer på mer! Lenke til kommentar
Soldierr Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 (endret) come clarity - in flames... Hva mener du med at tears dont fall er den eneste bulletsangen som ikke er så verst? Er du en pussy eller bare liker du ikke de andre? bullet har også all these things i hate, ikke så bra som tears dont fall men fortsatt en ballade vil jeg si og jo, dying in your arms - trivium må du høre Endret 10. februar 2008 av Soldierr Lenke til kommentar
sparuten Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 Alle forslagene har falt godt i smak så langt, spesiellt den Alter Bridge sangen! Kom igjenn pøs på me flere! Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Guns N' Roses - Don't Cry Jeg tror det finnes en slik tråd fra før av, om ikke flere. Lenke til kommentar
Tomtruck Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Her er et par brukbare power ballads: WASP - Forever Free Mötley Crüe - Home sweet home http://www.youtube.com/watch?v=_BBlWxkwJtU Metallica - Mama said http://www.youtube.com/watch?v=Y1rWaYfG6eU Alter Bridge - Down to my last http://www.youtube.com/watch?v=ZqDLUKeutw4 Lenke til kommentar
Sigg3n Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Child in time av Deep Purple! muligens den første hardrock baladen kanskje ikke det du forbinder med hardrock i dag, men flott balade! Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 I mine øyne er rockband dem ENESTE som kan det der med å lage ballader. Her har du jo noen... :-) Firehouse - When I Look Into Your Eyes Avantasia - Anywhere Mötley Crüe - You're All I Need Hammerfall - Always Will Be Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå