Gå til innhold

Nytt defragmenterings program

magneman

Anbefalte innlegg

Må si jeg har blitt temmelig lei av windows defragmenterings-programmet etter en stund nå. (Vista)

Jeg savner den gode gamle, som vi hadde i XP, der det var oversikt over alle filene, og hva som var fragmenterte og ikke-fragmenterte filer. Dette har ikke diskdefragmenteringen i Vista.

Har prøvd ut Defraggler, som minner om den fra XP. Den er også mye raskere enn den i Vista. (Ærlig talt, den i Vista bruker maaaaange timer på å gjøre seg ferdig, Defraggler bruker en brøkdel av det.)

Men, ettersom Defraggler bare er i beta-fasen enda, (tror jeg) vil jeg gjerne vite om det er noen andre defragmenterings-programmer der ute som jeg kan benytte meg gratis av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv brukt O & O Defrag i flere måneder nå. Det funker utmerket og man merker virkelig forskjellen. Jeg pleier å sette den til å defragmentere over natta. Programmet er ganske pent og. Ingenting er som å våkne til en helt fresh PC. Har også hørt at PerfectDisk er ganske bra, men har ikke hatt anledningen til å få prøvd det selv.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd Auslogics, O&O, Defraggler, Perfectdisk mfl. og må si at jeg er mest fornøyd med kvaliteten og brukervennligheten til perfectdisk. Dette programmet er ikke gratis men du kan teste fullversjonen i en periode. Harddisken vil ikke bli re-fragmentert hvis du avinstallerer programmet så bare det å kjøre et av disse programmene en gang, for så å finne et annet, vil gi resultater ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-82119

Symantec har en norton system works pakke som har en funksjon som kalles speedisk som er en defragmentering.

Har ikke brukt det siden 2005, men husker at det tilsynelatende gjorde en bedre jobb en windows sin, ihvertfall ble det ikke hull i defragmenteringsoversiktettellerannet som vises mens man defragmenterer.

Denne pakken er billig, fås ofte gratis med i pakken hvis du kjøper nis ved juletider, eller den kan sikkert lastes ned gratis på de sidene man ikke skal bruke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...