Reeve Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 (endret) I det siste har mitt hovedkort begynt å skape seg. Når jeg overklokker (selv om det ellers er helt stabilt), så ser jeg under post at frekvensen for eksempel er 450x8, altså 3.6 Ghz. Når jeg kommer til windows og sjekker i CPU-Z, så er den plutselit 450x6, altså 2700 Mhz. Jeg har selvsagt skrudd av alle funksjoner som EIST og SpeedStep og lignende. Jeg vet også at det ikke er en av disse som allikevel er på, fordi den holder seg på multiplier 6 selv om jeg stresser CPU. Kan vel også nevnes at dette er nokså tilfeldig. Noen ganger holder den seg fint på den multiplieren jeg setter på, men noen ganger gjør den det altså ikke. Jeg har forresten en Q6600 G0 og et EVGA 680i A1 med nyeste BIOS. Problemet har jeg også hatt på andre BIOS, ettersom da problemet oppstod, prøvde jeg å løse det ved å oppdatere BIOS. Endret 10. februar 2008 av _Zeke 1 Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Banalt, men du har ikke slått på PowerSaver i Windows ved et uhell? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 Kan være, har Vista, hvordan skrur jeg den av? 1 Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Control Panel, Power Options Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 Har den på maximum performance, og fixet litt, sånn at ikke skjermen slår seg. av. På Processor power management, er både minimum og maximum på 100% 1 Lenke til kommentar
Gramex Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Var sånn hos meg og i vista.. Lenke til kommentar
Reaper91 Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Min står også på 6 på CPU-Z enda jeg har den på 9 inne på BIOS? Hvorfor de? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå