problemer Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 (endret) Hei. Bilen er knust, nøklene mine er vekk og jeg ble tauet inn, tatt uten bilnøkler en bit fra der hvor ulykken var skjedd. Lappen tok dem dagen etterpå, før jeg slapp ut av arresten, med anklager om at jeg hadde kastet nøklene. Politiet sa at dem tror jeg har kjørt, og bilen er nøkkelkjørt. Hva faen skal jeg gjøre? bilen er meldt stjålet og beskjed gitt forsikringsselskapet. jeg ble målt til 1,4 i promille btw Endret 10. februar 2008 av problemer Lenke til kommentar
V_B Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Du burde kanskje forklare litt bedre hvor du ble arrester og hvor dette var i forhold til der bilen ble funnet. Du burde også forklare hvordan de klarte å finne deg der ? Lenke til kommentar
problemer Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 Du burde kanskje forklare litt bedre hvor du ble arrester og hvor dette var i forhold til der bilen ble funnet. Du burde også forklare hvordan de klarte å finne deg der ? Tilfeldighetenes spill tenker jeg. jeg var max 2 km unna og var gående, da jeg hørte ett buuu bak meg, jeg snur meg, og glaner rett inn i en polisbil. Jeg stopper og spør hva som foregår, dem sier at de tror at jeg har kjørt, jeg spør: hvor faen er bilen da? de sier: den er knust. Dermed ble jeg plukket inn. Jeg ble låst inn klokken 3 på natten og var ute igjen klokken før 12, etter ett avhør. Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Forstår jeg deg rett med dette? Noen tok bilnøkklene dine og stjal bilen din? og kræsjet med den? Så ble du plukket opp av politiet like etter ulykken en bit fra der det skjedde. Du hadde da ikke bilnøklene og du hadde 1.4 promille. Politiet mener du har kjørt selv og forsøker å vri deg unna? Du mener noen tok bilnøkklene+bilen og kræsjet? Er poenget her at politiet misstenker deg for promillekjøring, eller at bilen kræsjet i noe den ikke skulle kræsjet i? Slik du forteller historien skjønner jeg godt at politiet misstenker deg Lenke til kommentar
problemer Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 Forstår jeg deg rett med dette? Noen tok bilnøkklene dine og stjal bilen din? og kræsjet med den? Så ble du plukket opp av politiet like etter ulykken en bit fra der det skjedde. Du hadde da ikke bilnøklene og du hadde 1.4 promille. Jeg har mistet bilnøklene utenfor bilen. Politiet mener du har kjørt selv og forsøker å vri deg unna? Du mener noen tok bilnøkklene+bilen og kræsjet? Noen har funnet nøklene Er poenget her at politiet misstenker deg for promillekjøring, eller at bilen kræsjet i noe den ikke skulle kræsjet i? jeg aner egentlig, i avhøret var det bare en masse frem og tilbake om hva dem tror og lite håndfast. Slik du forteller historien skjønner jeg godt at politiet misstenker deg Jeg fikk ihvertfall sagt at jeg har mistet bilnøklene Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Kan jeg gjette på at du parkerte bilen der du drakk deg full og mistet nøklene når du parkerte? Isåfall er det kanskje ikke dumt å sannsynligjøre at noen der kunne ha funnet nøkklene og tatt bilen. Lenke til kommentar
problemer Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 Kan jeg gjette på at du parkerte bilen der du drakk deg full og mistet nøklene når du parkerte? Isåfall er det kanskje ikke dumt å sannsynligjøre at noen der kunne ha funnet nøkklene og tatt bilen. bilen ble parkert, og jeg hadde planer om å hente om den dagen etterpå, når jeg var edru til å kjøre. gikk ut av bilen, og rotet i lommene etter røyk, og har ikke merket at nøklene er ramlet ut. noen må ha funnet nøklene med bilen Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Der har du en grei story Så, hvis du i tillegg har muligheten til å komme med misstanker om hvem som evt kan ha funnet bilen, eller vitner som kan bekrefte historien din så er du langt. Uansett er vel det beste å ta kontakt med advokat som sikkert kan hjelpe deg mer enn jeg kan. Lenke til kommentar
problemer Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 (endret) Der har du en grei story Så, hvis du i tillegg har muligheten til å komme med misstanker om hvem som evt kan ha funnet bilen, eller vitner som kan bekrefte historien din så er du langt. Uansett er vel det beste å ta kontakt med advokat som sikkert kan hjelpe deg mer enn jeg kan. hvordan blir det for påtalemyndigheten å eventuelt ta ut en tiltale sålenge jeg ikke hadde bilnøklene på meg, og jeg ble funnet en bit fra der ulykken var skjedd? jeg nektet jo å vedta beslag av sertifikatet, og da har dem 3 uker på seg å gjøre seg ferdig, eller holder det med "skjellig grunn til mistanke" og beslaget blir opprettholdt? Endret 10. februar 2008 av problemer Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 de har tre uker på å gjøre ting. Står i forvaltningsloven. Enten så henlegger dem saken på bevisets stilling elns, fordi de ikke gidder å jobbe med det, eller så blir det sak av det. Da må du i retten. Det lønner seg med advokat da så lenge du opplagt ikke har planer om å si deg skyldig. Det som kan være dumt med at politiet tar ut en siktelse på deg, er at selv om de taper og du ikke dømmes, så kan forsikringsselskapet trekke deg for retten og slippe unna utbetalingen. Det er fordi det kreves mer 'bevis' for å bli dømt for brudd på straffeloven, men mindre 'bevis' for å ta deg i en sivilsak. Lenke til kommentar
problemer Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 de har tre uker på å gjøre ting. Står i forvaltningsloven. Enten så henlegger dem saken på bevisets stilling elns, fordi de ikke gidder å jobbe med det, eller så blir det sak av det. Da må du i retten. Det lønner seg med advokat da så lenge du opplagt ikke har planer om å si deg skyldig. Det som kan være dumt med at politiet tar ut en siktelse på deg, er at selv om de taper og du ikke dømmes, så kan forsikringsselskapet trekke deg for retten og slippe unna utbetalingen. Det er fordi det kreves mer 'bevis' for å bli dømt for brudd på straffeloven, men mindre 'bevis' for å ta deg i en sivilsak. så det finnes en sjanse for å få igjen lappen om ca 3 uker? Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Finnes det ingen vitner som kan støtte enten din versjon eller politiets versjon av saken? Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Hvor hardt ble bilen skadet ? Dersom den ble knust burde vel også sjåføren ha noen blåmerker eller det som er verre ? Lenke til kommentar
problemer Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Hvor hardt ble bilen skadet ? Dersom den ble knust burde vel også sjåføren ha noen blåmerker eller det som er verre ? Ingen aning. var visst ikke personskader ble det sagt. kun matrielle skader. Fikk brev idag om at biltyverianmeldelsen er henlagt. umulig å finne gjerningsmann. Finnes det ingen vitner som kan støtte enten din versjon eller politiets versjon av saken? Det eneste politiet sa til meg var at det var vitner som sa det som stemte med deres versjon, og en lang remse med trusler og det vanlige med å "bare tilstå" så ville alt gå så mye lettere. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 En annen merkelig ting er at noen som skulle ha knust bilen også tok med seg nøklene etterpå..? Lenke til kommentar
problemer Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 En annen merkelig ting er at noen som skulle ha knust bilen også tok med seg nøklene etterpå..? ikke vet jeg. det eneste jeg vet, er at jeg er lappalaus, med en kanskje kondemenert bil, og siktet for promillekjøring basert på "hva politiet tror". biltyveri anmeldelsen er henlagt, og slik ordlyden var, kommer ikke jeg til å bli tiltalt for for noe der. Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 huh, brevet sier at du ikke kommer til å bli tiltalt for biltyveri du selv anmeldte? Eller, er dette en annen sak enn den du anmeldte selv? Lenke til kommentar
problemer Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 huh, brevet sier at du ikke kommer til å bli tiltalt for biltyveri du selv anmeldte? Eller, er dette en annen sak enn den du anmeldte selv? biltyveri er en anmeldelse for seg. den saken er henlagt, selv om polisen sa noe annet i avhør da jeg ville anmelde. om jeg var klar over strafferammene for å anmelde falskt... Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Tror det beste for deg er å skaffe advokat. Kommunen har gratis advokathjelp (typisk en time elns), det finnes og jussbuss men den er vel ikke over alt. Så har du folk som driver proforma, men de går vel via div kanaler.. Uansett. Advokat er tingen for deg. Lenke til kommentar
problemer Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Tror det beste for deg er å skaffe advokat. Kommunen har gratis advokathjelp (typisk en time elns), det finnes og jussbuss men den er vel ikke over alt. Så har du folk som driver proforma, men de går vel via div kanaler.. Uansett. Advokat er tingen for deg. nja, vi får se, trossalt, så fikk jeg omtrent kjeft av polisen for å ikke tilstå, og en remse (som sagt) med diverse trusler, uten at dem backet det opp med noe annet enn mer kjeft. Ikke ville han fortelle hva som var skjedd, og ikke ville han fortelle hvor, før jeg fikk se papiret hvor han frislapp bilen. sertifikatet gikk ikke før etter avhør, og dem slapp meg fra arresterten, tiltross for det han kunne fortelle om strafferammer osv. Jeg fikk ikke lov å melde bilen stjålet, men oppsøkte ett annet distrikt, og dem tok imot anmeldelsen med engang. her la jeg frem saken eksakt som jeg har fått den fra disse andre gutta, og brevet kom i posten idag: Etterforskning blir ikke opprettet. saken henlagt. Dem kommer ikke til å etterforske det som at jeg angivelig skal ha kjørt, tiltross for at disse andre velger å tro det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå