xa1ted Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Du våkner søndag formidag, tunga er en støvkost, et eller annet ukjent og usett spesielt ondskapsfull kreatur står bak deg og prøver behendig å banke ett skrujern inn i bakhodet ditt med en ualminnelig stor slegge. Skyld-følelsen over ting du gjorde i går som du mer eller mindre husker. Du løper på badet for å drikke vann, masse vann, hele sjøer av vann. 10 minutter senere kaster du det opp igjen. I din nåværende tilstand av det ytterste ubehag, finner du ut at det er vel best å holde sengen litt, men du får ikke sove igjen, hva gjør du? Du setter på musikk, ytterst lav musikk, skånsom og snill musikk, som ikke roter rundt med den allerede sønderslitte hjernen din. Men nå er ikke utvalget av slik musikk det beste, derfor poster jeg et innlegg her for å høre litt rundt om dere har noen favoritt-artist å sette på i slike anledninger. For min del blir det vel faktisk Keane, selv om jeg egentlig ikke er hans største fan. Men han er så snill å være ytterst sparsom med bass, og etter å lyden å dømme har trommisen pakket stikkene sine inn vatt, for en kjernekar. Og det er vel forsåvidt ingen tilfeldighet at dette innlegget skrives på en søndag Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 The Mars Volta Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Black Label Society - Hangover Music vol. 4 Sier seg vel selv Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Litt slapp grunge, Nirvana, Alice in Chains eller Pearl Jam. Lenke til kommentar
embark Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Eller litt chill Shpongle... Lenke til kommentar
Seian Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Glimrende innledning på tråden. Slike vil jeg se flere av! Uansett, på en dag som det der, ville jeg trygt plassert daumetallen langt unna meg og heller kost meg med noe electronica alà Air - Talkie Walkie, Massive Attack - Mezzanine og Röyksopp - The Understanding. Eller kanskje noe fet post-metal ville vært ideelt. Isis - Panopticon f.eks. Stoner passer jo seg både under nach og rundt den tiden du våkner. Har hatt mine stunder med Witchcraft, Pagan Altar, Electric Wizard, m.fl. Lenke til kommentar
Undertow Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 The Cure - Disintegration Godspeed You! Black Emperor - f#a#oo Thurston Moore - Trees Outside The Academy Lenke til kommentar
pretensiøselns Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Boards of Canada. Lenke til kommentar
huf Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Einig med den som sa Alice In Chains. Godt valg, av få. Er ikkje mykje eg har lyst til å setje på når eg har det nemnte skrujernet i skallen. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Rolig ambient og psykadelisk rock. The Dream Sequencer-albumet til Ayreon har vært min kompanjong på flere søndagsmorgener. Sigur Ros, diverse Pink Floyd og lignende er også bra. Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Boards of Canada. Ja det er vel ganske passende Eller Massive Attack. Men den ultimate hangoverlåta må være Gorillaz - White Light (riktignok på den måten at den gir deg hangoverfølelse!). Lenke til kommentar
toth Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Black Label Society - Hangover Music vol. 4 Sier seg vel selv Du tok alle ordene ut av munnen min.. Bortsett fra at den heter "Vol. VI", altså 6. Er sjette albumet. Once More, Damage is done og resten av de ultraseige låtene er bare . Procol Harum-coveren er flott. Albumet passer bra til nattlig bilkjøring og. Men av en eller annen grunn liker jeg absolutt ikke "crazy or high", og det irriterer meg at den åpner et såpass bra album.. Lenke til kommentar
grungewhore Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Portishead, d er fint d:) Lenke til kommentar
blured Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 (endret) Pleier å sette på: Brian Eno - Music for Airports (Album) Endret 14. februar 2008 av manamind Lenke til kommentar
Allighiero Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Johnny Cash - Sunday Morning Coming Down Lenke til kommentar
edds Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Kings of Convenience og Sigur Rós er favoritter her i gården. Ellers annen myk elektrisk musikk, så noen nevne Boards of Canada - anbefales. Ellers litt mykere Aphex Twin kanskje? Tenker da f.eks albumet Selected Ambient Works 85-92. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå