Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pipe lyd ifra dataen.

Anbefalte innlegg

hei.

har kjøpt meg deler og bygd sammen data selv. men har problemer med en pipe lyd ifra den. når den står og går. virker nesten som den kommer ifra hovedkortet.

er en konstant pipe lyd. hører den ganske godt. er ikke en beep kode fra hovedkoret men en høyfrekvent suse/pipe lyd. så lurer på hva jeg kan gjøre for å få den vekk?

systemet:

cpu: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

hovedkort: Asus P5E WS PRO, X38, Socket-775

strøm: NorthQ NQ-4775-1000 Giant Reactor, 1000W

minne: Corsair Dominator TWIN2X8500C5D 2048MB

skjermkort: Asus GeForce 8800Ultra 768MB GDDR3

Endret av hanzi6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye svar her i hytt og pine.

En switchmode PSU tar ingen skade av å stå uten belasting (dog noen starter ikke opp uten belastning). Å tjuvkoble den over lang tid er helelr ikke noe slitasje på noe måte.

pipingen du hører er en errorcode, og ja, det kommer fra hovedkortets egen høyttaler. hvordan pipingen fremkommer kan fortelle deg hva som er feilen. Hvordan du skal tolke pipingen kommer ann på hovedkortet. les i prukermanualen og se etter "error beeps". O mdet ikek står i den trykte manualen, så må du ta den den utvidede manualen fra produsentens netside. Der vil det nesten garantert stå. I værste tilfelle, ta en support telefon til produsentens support-hotline. Den pipingen vil bety noe rimelig spesifikt, slik som "feil med RAM" eller "feil med CPU" osv. så du bør absolutt få tolket den, så slipper du å tippe på feilkilden...

-Stigma

Lenke til kommentar

dataen virker i grunn litt ustabil. pipe lyden er konstant og ikke bare når jeg booter.

prøvd å bruke andre minne brikker men ingen forskjell, har tatt ut alt av hard disker og

skjermkort og ting, og bare started med 8 pin kontakten (den rett ved cpu) i og 24 pin, og pipe lyden er der fortsatt. eneste som får den vekk er å ta ut 8 pin kontakten.

Lenke til kommentar
prøvde å starte et spill nå. og virker nesten som lyden endrer seg etter hvordan dataen jobber. at vist dataen må jobbe mer så blir pipe lyden mer borte og går over mer til en dure lyd.

Det er nokk fordi spenningen over komponenten som lager lyden endrer seg, å da endrer den høyfrekvente pipelyden også seg.

Da jeg hadde samme problem, så endret og pipelyden seg etter hvor mye jeg belastet cpuen.

Lenke til kommentar

har ikke hatt denne typen feil med den før jeg fikk nytt hovedkort til den igjen nå,

vært mye frem og tibake med den. hatt mye problemer. har byttet hovedkort 3 ganger på den nå og minne brikker 2 ganger. var defekt vare de gangene.

men kommet en ny feil nå. etter jeg satt inn dette hovedkortet. begynte å pipe med engang jeg startet den. og virker litt ustabil. skjer det at vist den står for lenge eller vist det er mange skjerm bilder åpne. så går det ikke å åpne flere eller at det ikke går å høyre klikke, ( da kommer det ikke opp noen ting rett og slett) alle deler som er i den nå er nye.

og til tider ganske treg. men skjønner ikke helt hvorfor. bare hatt den noen dager nå. fordi vært frem og tibake med komponentene mellom meg og der jeg har kjøpt de. virker nesten

som jeg bare får ting som ikke virker ordentlig. vært veldig uheldig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...