PyrionZ Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Har sitti og klokka CPU'en og slikt den siste uka, har nå kommet til 3068.61Mhz og kommer ikke lenger enn det uten at PC-en restarter så fort den kommer opp i 100%load: S Virker som det er rammen som henger igjen her, for hvis jeg kjører den på over 820Mhz så restarter maskina, og under det går den stabilt med den klokken jeg kjører nå. Så er det rammen som er problemet her? (Er et sett Mushkin Redline xp2 8000 4gb) Kan ramse opp resten av HW og: HK: Asus P5KC Ram: Mushkin Redline xp2 8000 4gb Skjermkort: Geforce 7300LE (Vet det er sugent, men har bestilt et 8800gt som snart er på vei) PSU: Zalman 600W Så trenger hjelp her! må jeg endre timings og sånn på RAM for at det skal funke? Eller er det noe helt anna en rammen? Takker for svar: D Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 sett ram fsb til 1/1! sånn att 333fsb blir 333ram*2 ( pga ddr2 ) trir jeg nok skal hjelpe deg litt! og tillegg kan du sikkert volte litt opp ,,( bør ikke være nødvendig! kan være du er uheldig med cpu! ) få litt flere verdier så er det enklere og utale seg ! Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 GÅ så hard til verks på RAMen som du kan. Dvs. kjør den usynkront, eller med så lav divider som mulig, slik at RAM-hastigheten bir tatt totalt ut av ligningen. Så tester du igjen.... om problemer er vekke da, så akn du være ganske sikker på at det var RAmen, og da kan du begynne å se på instillingene du bruker. RAMen er jo godkjent for X antall Mhz, men du nevner ikke hva dine er spec'et til. Det mest "safe" er jo bare å holde seg innenfor dise spesifikasjonene, og justere timingsog RAM multiplier så det ikke strekker seg utover disse grensene (selv om RAM også kan overklokkes med litt mer spenning, som så mye annet, dersom du er eventyrlysten). -Stigma Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 Specs på rammen: XP2-8000 2x2048MB 1000MHz. (5.5.5.15) Så da skal jeg bare prøve å sette de til å kjøre 1/1? Skal teste ut litt nå, så sier hjeg åssen det gikk etterpå.. Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 (endret) Har nå satt rammen til 1:1 og det virker nå som om det går stabilt: ) Klokka også opp til 3113.57 Mhz, så virka som det bare var rammen å endre på der.. Edit: Mens jeg var nede og dusja så hadde maskina restarta, så den går ikke ordentlig enda, så da må jeg prøve litt til.. Så da er det ikke bare rammen? Endret 10. februar 2008 av -pyrion- Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 Kommer meg fortsatt ikke videre, endra timings på ram til 4-4-4-12 og slikt, men ingen forskjell: S Trenger hjelp! Kommer meg fortsatt ikke videre, endra timings på ram til 4-4-4-12 og slikt, men ingen forskjell: S Trenger hjelp! Lenke til kommentar
Hellbound Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) Se denne guiden for et P5B-Del kort, tror det har samme BIOS som ditt P5KC kort: http://www.ocforums.com/showthread.php?t=515316 Jeg brukte denne som guide for å sette opp et xfx 680i LT SLI kort, så guiden er både generell og god. Endret 27. februar 2008 av Hellbound Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå