Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC rebooter etter "windows loading"-bildet

Anbefalte innlegg

Edit: Her er feilmeldinga:

STOP: c0000218 {Registry file failure}

The registry cannot load the hive (file):

\systemroot\system32\config\software

or it's log or alternate.

It is corrupt, absent or not writable.

Heisann, i det siste har PC-en min hatt en tendens til å skru seg av når jeg spiller tyngre spill (les: kjører 2xWoW), så jeg bestemte meg for å gjøre noe med saken.

Jeg oppdaterte drivere, skjekket at alt var som det skulle inne i PCen, kjørte Ad-aware og rensket opp i "Run"-mappene i registeret.

Men dog - problemet bestod. Jeg tenkte at da måtte det være noe galt med hardwaren, så jeg tok ut alle PCI- og PCIe-enheter samt kjøleribba til CPUen. Satte så det hele sammen igjen, men når jeg nå skrur på maskina kommer den seg bare til "windows-loading"-vinduet, og i det det ser ut som at den skal komme seg inn til login-menyen bare restarter PCen.

Jeg har prøvd litt feilsøking. Skjekket at alt står godt i og tatt vekk en del potensielle feilkilder (les: nå er det bare MB, CPU, grafikkort , HD og minne som står igjen inne i PCen). Har også prøvd med en annen HD, men samme problemet oppstod. Da ser jeg for meg at det enten er grafikkortet eller CPUen som gir problemet. Jeg gikk inn i BIOS for å se på chipset- og CPU-tempen, men de var begge under 40*C.

Nå er jeg selv tom for ideer, så jeg lurte på om det var noen her som kunne hjelpe meg =)

PC-info (PCen er litt over to år gammel og har fungert ypperlig fram til nå):

-Asus A8N-SLI nForce4 S-939 med utskiftet chipset-kjøler.

-OCZ Premier Dual Channel memory, 2GB

-AMD Athlon 64 X2 3800+ Dual Core

-Asus EN 7800 GTX 256MB PCIe

-Samsung Spinpoint P120S 250GB S-ATA II

-Win XP Pro 32-bit

Endret av Natt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har prøvd med en annen harddisk?! Hvordan kan samme problemet oppstå da? Det ligger vel ikke en identisk versjon av OS på den?

Kanskje legge inn OS på nytt.

Test minnet med memtest, prøv med en minnebrikke.

Kanskje oppdatere bios.

Sjekk temp på prosessor og skjermkort under load. (ATiTool, prime)

Lenke til kommentar
Du har prøvd med en annen harddisk?! Hvordan kan samme problemet oppstå da? Det ligger vel ikke en identisk versjon av OS på den?

Den andre HDen har Win XP Pro 32-bit. Det har den orginale HDen også. I begge tilfellene restarter PCen rett før login-menyen popper opp.

Skal teste med en minnebrikke nå. Jeg vet ikke om jeg kan installere noe tempratur monitorer uten først å gå inn i windows =/

Edit: Problemet består slev etter testing av forskjellige minnebrikke konfigurasjoner.

I BIOS ser jeg at CPU temp etter 5 min er 35*C og MB temp er på 34*C. Er det mulig og klokke ned CPUen ved å stille på en av spenningene i BIOS? OM jeg klokket den ned en del burde vel tempraturproblemer i CPUen eventuelt kunne elimineres?

Oppdaget nettopp at samme problem kommer uavhenging av om den eksterne strømmen til grafikkortet er koblet til eller ikke. Skjer det av og til at den eksterne strømmen til skjermkortet er en feilkilde?

Takk for alle svar!

Endret av Natt
Lenke til kommentar

Jeg skrudde av automatic reboot for å se feilmeldinga, og den lød som følgende:

STOP: c0000218 {Registry file failure}

The registry cannot load the hive (file):

\systemroot\system32\config\software

or it's log or alternate.

It is corrupt, absent or not writable.

Den andre HDen ga en annen error:

A problem has been detected and windows has been shut down to prevent any damage.

STOP: 0x0000007B (0xBACC7528, 0xC0000039, 0x00000000, 0x00000000)

Jeg skal prøve å reparere OS.

Endret av Natt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...