Gå til innhold

Kjapt spørsmål om prosessor

voita

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal bestille pc fra komplett.

De har et tilbud som gjør at de er utsolgt for denne prosessoren frem til 29.02(ubekreftet):

Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz BOXED w/fan [info]

Kun Ingen tilgjengelige i dag. 748 stk 2008-02-29 (Ikke på lager. Ubekreftet)

Jeg kan velge mellom disse prosessorene om jeg skal ha PC-en idag, men jeg lurte på om det var best å vente til denne er på lager eller å ta en annen.

Valgmulighetene er disse:

Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

- Da blir prisen 66kr dyrere.

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte [info]

- Da blir prisen 693 kr dyrere

Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

- Da blir prisen 718kr dyrere.

Så hva er best for meg å gjøre? Har veldig lyst på pc så fort som mulig, men om jeg får mye mer for pengene ved å vente gjør jeg nok det.

Er forresten denne PC-en:

http://komplet.no/k/ci.asp?sku=10309

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være dette er et dumt spørsmål, men har ikke så veldig mye peiling på CPU'er.

Hva er forskjellen i ytelse fra en 2 kjernet til en med 4 kjerner? Og Har det mer/mindre å si enn klokkefrekvens?

Hvis PC-en blir mest brukt til spill, vil spillene utnytte 4 kjerner eller ikke?

Lenke til kommentar
jeg for min del hadde valgt q6600 da spill og klokking henger sammen hehe. du får en kanon cpu med gode klokkingsmuligheter evt i fremtiden.

Han sier ikke noe om klokking og da vil en 2.4 være underlegen 3.0GHz.

Quad Core er selvfølgelig mer fremtidsrettet men det hjelper lite etter min mening hvis man sammenligner disse to uklokket.

Det skal ikke mye klokking til før Q6600 nærmer seg ytelsen til E8400, men så kan han jo klokke E8400'en også, mange muligheter og alt avhenger av klokking.

Lenke til kommentar
Og hva med denne:

Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

?

700kr dyrere, men da får jeg pc-en raskere..

Hvordan er den iforhold?

Den vil yte litt dårligere enn E8400.

E6850 blir i prisippet erstattet av E8400 og med 700 i prisforskjell blir det da det dårligste alternativet.

Lenke til kommentar

Har selv en Q6600 og overklokket den lett som bare fy med programmet som fulgte med hk'n min og per dags dato har jeg enda ikke møtt ett spill som skaper problemer med fps eller noe som helst. Drar alt på fullt mao, men det har jo en del å si på de andre hw du har inni maskinen men Q6600 drar alt på fullt på min pc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...